Advies kattenbrokjes gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Advies kattenbrokjes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 21:30

Wij hebben 4 katten in de leeftijd van 12+ en 10+, 4 en 3 maanden.
De baby word nu al te dik en de een na oudste en die van 4 zijn ook te dik.
Nu zoek ik dus brokjes die goed zijn voor ze allemaal. Maar waar ze dus van af vallen maar de oudste niet dun van word.
We hebben altijd brokjes staan want ze eten de hele dag door een paar hapjes.
Dus wie heeft de gouden tip voor goede brokjes!
Nu krijgen ze purina one voor gesteriliseerde katten. Heb uit gerekend dat je met een duurder merk net zoveel kwijt bent.
Dus het merk maakt voor de prijs niet echt uit.
Ook zoek ik nat voer die we 's avonds kunnen geven.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:32

https://www.catmoneo.nl/

Ik vind dit een fijne site met info over kattenvoer, je kunt de minigids downloaden maar op de blog staan ook vergelijkingen

Edit: ik voer zelf overigens zoveel mogelijk graanvrij: natvoer animonda carny adult & brokjes Porta 21 Feline Finest sensible (beide van zooplus)
Laatst bijgewerkt door Annenas op 03-01-21 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:32

Ik voer brok purizon en nat voor Almo Nature of Schesir.
Maar bij mij is brok niet het hoofdvoer.
Ik weet wel dat ze verschillende smaken hebben en ook grote brokken en kittenbrokken.

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:33

Hills metabolic
Purina pro plan obesity

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:38

ja ik merk dat mijn poezen het heel goed op carocroc doen.
ze eten daar ook veel minder van dan dat ik ze purina geef,dat vindenze te lekker denk ik.
carocroc heeft iets grotere brokken waardoor ze kauwen moeten en dat scheelt ook denk ik.
nat voer geef ik zelf soms soup van felix,maar dat is maar heel weinig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:40

Royal Canin Satiety vrij toegankelijk hebben staan, en dan de oude kat 2x per dag Royal Canin Sensible 33 bijvoeren (eerst een klein zakje of ze dat wel wil eten, maar de meeste katten zijn er verzot op).

Een andere optie dan 2x per dag voeren is, indien in ieder geval de oudste gechipt is, een SureFeed. Eenmalig een stevige investering, maar dan heeft zij rijk eten terwijl de rest daar geen toegang toe heeft.

Minoes

Re: Advies kattenbrokjes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:09

Bij ons krijgen ze allemaal smila urinary ivm sterilisatie. Ze doen het hier erg goed op!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:37

Zoals hierboven genoemd is catmoneo een goede site.
Verder zou ik niet voor een dieet voer gaan, omdat hier veel koolhydraten inzitten. Zoek een brok laag in Kh met veel eiwitten. Voer op meerdere locaties en laat de katten werken voor hun eten. Verveling zorgt ook bij katten voor teveel en te snel eten.
Gebruik eventueel een surefeeder.

Goed en niet te duur natvoer is bijv. Carny adult.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:38

Ik voer Sanabelle sensitive met smilla urinary. Voor de katten met speciaal voer gebruik ik het merk Specific. Ze glimmen, ontlasting ruikt goed en is vast

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:14

Hier krijgen ze RC satiety (werkt goed voor te dikke katten met onbeperkte eetlust) en RC mainecoon.

Ik gebruik trouwens sure feed voerbakken. zodat ik portiecontrole kan doen.

Tijdje de purizon brok geprobeerd maar 1 van mn katten bleef er maar op braken. Dus toch weer terug naar RC.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:26

Hier tevreden over de brit care lijn. Ik voer hier net wat ik uit de voorraad pak.
En daarnaast kvv van kivo.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 20:40

Jeetje zeg wat een hoop en verschillende antwoorden!
Ik ga ze allemaal eens opzoeken en ik ga ook even de DA om advies vragen.
Beperken word lastig want de oudste moet wel veel eten maar die eet niet op commando zeg maar. Die is ook wat angstig dus als ze wat hoort is ze weg van haar eten.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:54

Eten ze de brokjes wel graag?

Mijn kat kreeg voorheen Royal Canin Indoor, maar die at ze vrij moeizaam. Nu krijgt ze de Exigent en die eet ze goed. Mijn vorige kat kreeg een mix van sterilised en indoor.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:34

Ik voer voor mijn twee vatten RC en carnilove. Beide iets met zalm smaak want anders eten ze het hier niet :x

Ik ben overgestapt van onbeperkt voer naar de afgemeten hoeveelheid, dit ook omdat ze hier te dik werden. Van de RC kan ik 4 handjes voeren per dag en van de carnilove 2, dus er zit wel een groot verschil in.

In jou geval zou ik gaan voor een voerbak op chip voor de oudste, dan kan deze onbeperkt daar eten. Mijn ervaring is ook dat ze best snel doorhebben dat er een keer per dag wordt gevoerd en dat ze dus spreiden. Ook helpt het om extra een bakje voer te geven die ze niet super lekker vinden dan eten ze het niet meteen op maar staat er altijd iets

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:04

Power of nature gemixt met purizon xl

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:17

@ paddraigh, waar koop of bestel jij Power of Nature?

Op Facebook is een fantastische site met veel tips omtrent voer, Natuurlijke katten heet deze.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:21

Iedereen komt hier vertellen wat ze aan haaf eigeb katten voert, maar daar heb je helemaal niks aan TS.
Bij allergie is het belangrijk dat je gaat uitzoeken waar de allergie vandaan komt en dan moet je dus, zoals bovenaan ook ergens werd gezegd, gaan elimineren. Steeds onderdelen uit het voer weglaten voor langere periode (uit mijn hoofd minimaal 6 tot 8 weken) en het loefst onder begeleiding van een ervaren dierenarts.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:50

Goof schreef:
Iedereen komt hier vertellen wat ze aan haaf eigeb katten voert, maar daar heb je helemaal niks aan TS.
Bij allergie is het belangrijk dat je gaat uitzoeken waar de allergie vandaan komt en dan moet je dus, zoals bovenaan ook ergens werd gezegd, gaan elimineren. Steeds onderdelen uit het voer weglaten voor langere periode (uit mijn hoofd minimaal 6 tot 8 weken) en het loefst onder begeleiding van een ervaren dierenarts.

Ik denk dat het voor dit topic is bedoeld? [BB] Handen in het haar; voedselallergie kat

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:00

Ik voer Arden Grange Light :) maar ga nu mixen met de normale variant omdat ze te dun worden :+
Koop het in cattery verpakkingen dus iets voordeliger dan kleine zakken

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:03

LiesM schreef:
@ paddraigh, waar koop of bestel jij Power of Nature?

Op Facebook is een fantastische site met veel tips omtrent voer, Natuurlijke katten heet deze.

In Duitsland
Het is ook te koop in Nederland overigens, maar dat is nogal prijzig

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:02

Bedankt.
In Nederland zijn ze ook moeilijk te krijgen helaas.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:05

Amber_anne schreef:
Goof schreef:

Ik denk dat het voor dit topic is bedoeld? [BB] Handen in het haar; voedselallergie kat

Yup.
:+

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:24

Voor mijn poezen geldt hetzelfde als voor mijn paarden: ik voer uitsluitend uit slowfeeders. Spelen voor je eten dus. Dat voorkomt schrokken, bevordert de beweging, en maakt dat ze makkelijker steeds een klein hapje eten.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 14:20

Slowfeeden klinkt goed maar ik ben bang dat de oudste dan te weinig binnen krijgt.
Ik heb nog geen tijd gehad om alles uit te zoeken.
We zijn in ieder geval wel al drastisch verminderd met natvoer. 3 van de 4 eten dan en kregen in het totaal 3 zakjes met zijn 3e. Nu nog maar 1 met zijn 3e.
Dus 's ochtends niet meer. Ik hoop dat ze daar snel aan wennen want vind het echt sneu als ze 's ochtends vol verwachting zitten te wachten!