Welk (orthopedisch?) kussen/matras voor oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeSzZz

Welk (orthopedisch?) kussen/matras voor oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 18:24

Onze oudste border collie is net 9 geworden en we merken dat hij langzamerhand toch wat stijver wordt. Hij heeft wat meer moeite om zijn draai te vinden (gaat meerdere keren opnieuw liggen tot ie lekker ligt) en staat soms wat moeizamer op.

De honden kunnen op de bank maar daar heeft hij nooit graag gelegen, alleen even naast je om aandacht te krijgen. Overdag lag en ligt hij meestal bij mij in de buurt op de grond (pvc). Ze hebben een groot dubbel fleecekleed met een laag voering ertussen waar hij tot nu toe ook altijd erg graag op lag en 'snachts ook slaapt, maar zeker nu met de koudere maanden heeft hij daar dus blijkbaar niet meer genoeg aan.

In het verleden hebben we wel grote kussens gehad maar meestal zakt hij er in weg en dat is voor even wel leuk maar niet lekker genoeg om in te slapen blijkbaar. Hij is een beetje kieskeurig :P Onze andere hond slaapt echt overal.

Ik zie heel veel verschillende soorten kussen en matrassen maar weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen. Van biabed zie ik wel meerdere opties maar is dat zijn geld echt waard? Ik heb het met alle liefde voor hem over hoor als er goede ervaringen mee zijn, maar om zo op de gok te kopen terwijl ik niemand ken die er een heeft vind ik het toch wel een hoop geld.

Dit is het monster waar het om gaat trouwens
Afbeelding

kiwiwitje

Re: Welk (orthopedisch?) kussen/matras voor oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:43

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:43

ik heb ook een biabed voor mijn BC, (hij is bijna 10) Was echt zijn geld waard hier, we hebben het bed al 7 jaar :+ en is nog steeds goed. We hebben dan wel 1 van echt leder hij slaapt er elke nacht in.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:06

Voor onze oude hond (formaat) gebruiken we een oude kindermatras. (De peutermaat)
Daar gaat een fleece deken omheen, die kan dan steeds in de was.
Ik heb mij nooit echt verdiept wat orthopedisch inhoud, dus het verschil tussen een gewone matras en een orthopedische honden matras kan ik je niet vertellen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:36

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:40

Wat ook hele goed hondenkleedjes zijn...qhp puff pad :D

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:56

Ik heb dezelfde als Many, voldoen uitstekend. Voordat we deze hadden probeerden ze nog wel eens op de bank te gaan liggen. Nu nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:09

Sinds vandaag hebben wij een orthopedisch matras liggen van matras direct. Incl kunstleren hoes voor makkelijk schoon te maken met ongelukjes die oudjes wel eens hebben. Voor zacht liggen heb ik er losse vetbedjes op.
https://www.matrasdirect.nl/overig/hondenkussens/hd-orthopedisch-hondenkussen-55x80-zwart/

3 oude middelgrote honden en 1 teckel op een matras van 100x150.

Normaal wilden ze echt niet bij elkaar in de mand liggen maar deze bevalt blijkbaar zo goed dat ze het gemopper van de oudste voor lief nemen en er toch bij gaan liggen :')

Voorheen hadden we 2 grote 120x90 plaatsen van stevig schuim. Dus was al niet verkeerd maar deze met traagschuim is dus blijkbaar nog lekkerder.

Ik vind de meeste orthopedische matrassen vooral in grotere maten echt belachelijk duur. Deze heeft geen fancy merkje maar dat ziet een hond toch niet :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:33

Wij hebben de Beeztees Yura, bevalt goed.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:39

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 21:27

Thnx voor de tips! :)

Alles even opgezocht en heb nu de beeztees yura besteld in de grootste maat. Volgens mij verder hetzelfde als de zira maar dan met een opstaande rand. Zou donderdag binnen moeten komen dus hopelijk kan Gizmo comfortabel het nieuwe jaar inluiden.

Als ze zich hier aan het vuurwerkverbod houden tenminste.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:42

Voor mijn ouder wordende hond heb ik het orthopedisch kussen van Sun Garden. Ik doe er een waterdichte hoes omheen en daar overheen een gewone matrashoes welke ik elke week vervang. Zo gaat het matras nooit stinken en de hond zelf ook niet zo. Hij heeft graag een kussentje om zijn kop hoger op te leggen, daarom gebruik ik er een voedingskussen bij waar hij zich lekker tegen aan krult. :P

Afbeelding

Afbeelding

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:13

Hier ook een Biabed. Met kunstleren hoes zodat hij goed schoon te maken is. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Het vorige exemplaar hebben we 6 jaar mee gedaan, dat was de gewone versie. Nu hebben we de traagschuimversie gekocht onder het mom van, hij is nu 8 en als we er weer 6 jaar mee doen heeft hij het straks wel nodig :)
Ik kan niks anders dan die aanraden. Ze liggen er hier echt de hele godganze dag in te hangen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:50

Gloa schreef:
Sinds vandaag hebben wij een orthopedisch matras liggen van matras direct. Incl kunstleren hoes voor makkelijk schoon te maken met ongelukjes die oudjes wel eens hebben. Voor zacht liggen heb ik er losse vetbedjes op.
https://www.matrasdirect.nl/overig/hondenkussens/hd-orthopedisch-hondenkussen-55x80-zwart/

Normaal wilden ze echt niet bij elkaar in de mand liggen maar deze bevalt blijkbaar zo goed dat ze het gemopper van de oudste voor lief nemen en er toch bij gaan liggen :')

Voorheen hadden we 2 grote 120x90 plaatsen van stevig schuim. Dus was al niet verkeerd maar deze met traagschuim is dus blijkbaar nog lekkerder.

Ik vind de meeste orthopedische matrassen vooral in grotere maten echt belachelijk duur. Deze heeft geen fancy merkje maar dat ziet een hond toch niet :+

Deze hebben wij ook al een tijd, inmiddels zelfs 2 en een derde aan mijn schoonouders gegeven voor hun pup. Voorheen hebben we Biabed gehad maar ik vind de kwaliteit van deze beter en de prijs is véél lager, dus da's een makkelijke keuze. :P

(Eén exemplaar ligt voor onze bank en ik lig er zelf ook wel eens op met film kijken, lekker comfortabel :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:21

Wijslander schreef:
Gloa schreef:

Deze hebben wij ook al een tijd, inmiddels zelfs 2 en een derde aan mijn schoonouders gegeven voor hun pup. Voorheen hebben we Biabed gehad maar ik vind de kwaliteit van deze beter en de prijs is véél lager, dus da's een makkelijke keuze. :P

(Eén exemplaar ligt voor onze bank en ik lig er zelf ook wel eens op met film kijken, lekker comfortabel :D )

Hier is hij echt gloednieuw dus fijn om te horen dat hij bij jullie al langer goed bevalt :D

Wij hebben niet echt gravers maar dat kunstleer vonden we toch een gokje.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:53

Het kunstleer beschermen we hier door er een kleedje omheen te doen (de uiteindes onder het matras te stoppen) zodat het niet schuift. En dan ligt er ook nog een hondenslaapzak op. :o Werkt perfect voor ons. :j

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:54

Je bent al voorzien zie ik, maar voor wat het waard is....... Hier ook sinds (6?) maanden Matrasdirect. Btje noodgedwongen, katten vonden het nodig om in de hondenmanden te plassen. Hoes van Matrasdirect is gladde kunststof, even wennen voor de honden, maar geen kattenongelukjes meer *\o/* . En hoes is nog steeds helemaal heel, geen schade van nagels oid. Honden van 50 en 25 kg liggen er erg graag op.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 11:59

Die matrasdirect heb ik serieus overwogen, ziet er wel erg goed uit. Ik heb voor die andere gekozen omdat Gizmo andere gladde kussens die we gehad hebben niet fijn vond, en ik hoop dat als het zacht is dat hij er makkelijker op gaat liggen :')
Mocht die andere bij ontvangst toch duidelijk niet zijn wat ik ervan verwacht en ik stuur hem terug dan is die van matrasdirect onze tweede keuze, dus wel heel erg fijn om te weten dat hij bij jullie zo goed bevalt.

Biabed ben ik op afgehaakt omdat ik dan idd de orthopedische versie wilde ipv de gewone en die vond ik in verhouding met de andere opties gewoon extreem duur.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:07

Die van beeztees hebben wij ook voor onze weimaraner in zijn bench, hij vindt deze heerlijk liggen :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 16:26

Geloof dat hij er wel mee kan leven *\o/*

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:42

Super! Hij moet nog een beetje uitzetten zie ik.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 17:59

Ja klopt. Had het kussen eerst een uurtje in de gang neergelegd zodat hij uit kon zetten, maar hij is nu al beter dan toen ik de foto postte. Zat ook wel heel strak ingepakt natuurlijk. Maar Gizmo ligt er graag op, is nu al meerdere keren erheen gelopen terwijl ik heel ergens anders zat, dat doet hij normaal eigenlijk nooit haha. Was ook echt KO toen hij sliep.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:01

Leuk! Hier is het ook het eerste kussen wat zo in de smaak valt. Wassen van beide hoezen gaat trouwens prima, maar de rand weer terug in de witte hoes krijgen wel lastig echter niet onmogelijk.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:02

Voor onze hond (Golden Retriever +40 kg van 11,5 jaar) heb ik een orthopedisch matras bij de Boerenbond gehaald. Deze is groot en dik, heerlijk warm en uitwasbaar. Hij ligt er graag op! Hij kostte 80 euro.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:42

Sorry dat Ik deze omhoog schop maar...

Wat is hier precies toegevoegde waarde van?
Ligt het zeg maar comfortabeler, komen ze bijvoorbeeld makkelijker overeind?
Onze hond wil liefste altijd op de bank en heeft ook wel een normale mat( wel dik) maar heeft wel klachten..