Hondentrimsalons dicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Hondentrimsalons dicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 21:57

Ik weet niet zo goed of het hier goed staat, maar denk t wel ;)

Werd net gebeld door de hondentrimster dat de afspraak van morgen niet door gaat. Door de Coronamaatregelen wordt het gezien als een publieke ruimte oid. Opzich snap ik zeker (strenge lockdown), maar ik vind niets zo veilig als de hondentrimster nu :)

Baal ook wel, de afspraak stond al een tijdje en ik heb een reu met castratenvacht die weer lekker vervilt is. Zelf kan ik er bijna niets mee, behalve er flinke happen uit knippen haha. Afspraak stond ook al een tijdje.

Zijn er meer mensen die afgezegd zijn? En misschien tips om toch de vacht bij de poten en buik wat bij te trimmen bij mijn Aus?

Ps. Ik hoop dat dit geen topic wordt waarin alleen maar wordt gezegd dat ik niet moet zeuren etc. Ik weet ook echt dat er ergere dingen zijn, zeker in deze tijd!!

Renske_W

Re: Hondentrimsalons dicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:09

Onze honden gaan niet naar een trimsalon, maar je zou toch denken dat het valt onder dierenwelzijn en ze wel open zouden zijn?

Even gekeken maar bij bijvoorbeeld Ranzijn kan je op afspraak wel je hond laten trimmen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:10

Een vriendin van mij heeft haar trimsalon zo te zien op haar site geopend.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:15

Onze hond is afgelopen zaterdag nog naar de trimmer geweest. Nu scheelt het misschien wel dat hij een ruimte huurt die alleen bereikbaar is via een dierenwinkel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:19

Ik zag hier ook al een trimster die al haar afspraken heeft geannuleerd.

Ik zou even bij de trimster informeren wat je zelf kan doen, eventueel zelfs scheren als de klitten zo erg zijn dat ze pijn en/of huidirritatie veroorzaken.
Of met veel geduld kammen met herdersharkje.

Edit: bij mijn border knip ik zelf de buik en poten als dat te lang wordt, ook een castratenvacht en het lijkt alsof de buikharen niet meer meeverharen.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:24

maar honden trimmen is toch niet bepaald essentieel?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:26

Heb hier 2 Aussie maar ik laat ze nooit trimmen. Achter de oren soms een klopt en die borstel ik dan weg verder borstel ik alleen als ze aan het verharen zijn. Maar waar bij de poten krijgen ze bij jou klitten dan?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 22:37

Dank Tiwi; ik zal inderdaad eens bij mijn trimster informeren. Ik heb een paardentondeuse en denk dat ik vooral de klitten bij zijn buik daar mee ga doen. Die buik lijkt niet mee te verharen inderdaad :D Daar irriteert het dus soms ook met kleine smetplekjes soms zelfs. Gelukkig weet ik nu dat ik daar op moet letten, maar het haar moet nu wel echt weg.

Snorkel; als ik iets geleerd heb over Aussies is dat de ene Aus de ander niet is. Hier zitten de klitten vooral in de broek en lopen dan helemaal door tot aan bovenkant achterpoten/kont. Ik kan kammen wat ik wil, maar 1 keer rollen door de modder en of een middagje mee naar stal en we zijn weer terug bij af. Dat voorkom ik door hem tijdig te laten trimmen en we moesten het al een keer verschuiven door ziekte. Voor het castreren was het overigens een stuk minder!!

F4bj...; nee blijkbaar niet ;) Maar weet nog niet of ik het daar mee eens ben.
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 22-12-20 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:40

Er is vandaag besloten dat trimsalons ook niet meer open mogen zijn

Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 22:41

Mag; dank! Door wie is dat besloten? Heeft de brancheorganisatie dat besloten? Of ligt het echt bij de overheid?

Edit: zie nu je foto, dankje!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:46

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 23:05

Dankje! Had het inderdaad gevonden :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:12

Simbaa schreef:
Dank Tiwi; ik zal inderdaad eens bij mijn trimster informeren. Ik heb een paardentondeuse en denk dat ik vooral de klitten bij zijn buik daar mee ga doen. Die buik lijkt niet mee te verharen inderdaad :D Daar irriteert het dus soms ook met kleine smetplekjes soms zelfs. Gelukkig weet ik nu dat ik daar op moet letten, maar het haar moet nu wel echt weg.

Snorkel; als ik iets geleerd heb over Aussies is dat de ene Aus de ander niet is. Hier zitten de klitten vooral in de broek en lopen dan helemaal door tot aan bovenkant achterpoten/kont. Ik kan kammen wat ik wil, maar 1 keer rollen door de modder en of een middagje mee naar stal en we zijn weer terug bij af. Dat voorkom ik door hem tijdig te laten trimmen en we moesten het al een keer verschuiven door ziekte. Voor het castreren was het overigens een stuk minder!!

F4bj...; nee blijkbaar niet ;) Maar weet nog niet of ik het daar mee eens ben.

Nee klopt zit vaak veel verschil in

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:26

Ik heb zelf een trimsalon, het is vandaag helaas besloten door de overheid dat wij dicht moeten omdat het een publieke ruimte zal zijn. Alle keren mochten we open blijven omdat het essentieel was voor de hond maar nu mag het toch niet meer.
Volgens mij staan er wel filmpjes op YouTube hoe je de voetjes een beetje kan bijknippen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:30

Mijn katten zouden 2 januari gaan. Dus ik appte de trimster vanavond, wist ze zelf nog niet eens dat ze dicht moest. Dus gecommuniceerd wordt er ook niet echt.

Ik vind het raar. Ik denk dat een trimsalon in sommige gevallen essentiëler is dan een dierenwinkel, want voer kan je ook online kopen, maar als je dier een lastige vacht heeft en zeker nu in de winter, lopen ze straks met een pijnlijk lijfje rond.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:33

Weet niet waar je woont maar ik trim mijn eigen aussie mocht je in de knoop zitten kan je mij een pb sturen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:33

Komen ze ook niet aan huis om te trimmen?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 00:09

Ik woon in Rotterdam. Mijn trimster komt helaas niet aan huis, maar als dat wel is toegestaan houd ik me daar zeker voor aanbevolen.

Zelf had ik het onderdrukt en was ik het express vergeten, maar de laatste keer dat ik zelf met een schaar in de weer was is het niet echt goed gegaan. Ik had toen een gat in zijn buik geknipt dat door de dierenarts gehecht moest worden :oo
Ben dus een beetje huiverig voor mijn eigen kunsten!

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:37

Wij hadden voor vandaag ook een afspraak staan ,helaas gaat het niet door .
Dan maar zelf proberen om het een beetje bij te knippen langs de ogen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:41

f4bjheu schreef:

Voor een goed dierenwelzijn vind ik een trimsalon wel essentieel. Zeker als je te maken hebt met verwaarloosde dieren waarvan de vacht vervilt en onder de klitten zit. Nu zou een dierenarts daar ook wel wat mee kunnen, maar een trimmer heeft hier vaak toch mer ervaring mee :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:49

Marjo schreef:
f4bjheu schreef:

Voor een goed dierenwelzijn vind ik een trimsalon wel essentieel. Zeker als je te maken hebt met verwaarloosde dieren waarvan de vacht vervilt en onder de klitten zit. Nu zou een dierenarts daar ook wel wat mee kunnen, maar een trimmer heeft hier vaak toch mer ervaring mee :)

Ja het is een beetje dubbel. Voor sommige honden is het wel echt essentieel inderdaad.
Echter is het niet zo dat de dierenartsen het nu kunnen oplossen. Daar is echt geen tijd voor. Op het moment is het zo druk dat trimafspraken daar echt niet bij kunnen, in ieder geval bij mij in de praktijk

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:53

_xManadisx_ schreef:
Marjo schreef:

Ja het is een beetje dubbel. Voor sommige honden is het wel echt essentieel inderdaad.
Echter is het niet zo dat de dierenartsen het nu kunnen oplossen. Daar is echt geen tijd voor. Op het moment is het zo druk dat trimafspraken daar echt niet bij kunnen, in ieder geval bij mij in de praktijk

Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan inderdaad.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:55

Snap het ook echt niet. Je kan je hond toch bij de deur afleveren en als hij klaar is weer ophalen? Ik hoef niet eens binnen! Bij mijn kruising Aussie die nooit klitten had zijn die er ineens volop nadat ze als gevolg van een melkkliertumor werd gesteriliseerd.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:58

Mijn border x aus heeft ook altijd enorm last van klitten. Achter de oren, in de broek en in de liezen vooral. Wij zijn afgelopen weekend zelf aan de slag gegaan met kammen, borstels en een schaar. Is het mooi? Nee, maar de klitten zijn eruit en zijn vacht groeit wel weer aan. Hoop ik :\

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:22

Kan je het niet zo afspreken dat je de hond buiten aan de trimster af geeft met mondkapje om, van te voren via de telefoon eventuele bijzonderheden al doorspreekt en buiten dan ook weer op haalt naderhand? Zo deed onze trimster het wel bij de eerste lockdown, dat ging toen prima.
Zie nu dat dit ook niet mag vanwege het zien van dat een trimster een openbare ruimte is. Jammer want als het op de manier zoals ik hierboven schrijf wel kan kunnen zij tenminste ook nog doorgaan.