Paniek in de stal. Ransuil Sniper op stal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Paniek in de stal. Ransuil Sniper op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 08:54

Oeps paniek in de paardenschuur van de week

We hebben een kolonie mussen en 1kippetje in de schuur wonen bij de paarden en die maakten ineens veel lawaai. Dus ik loop de schuur in en doe de lichten aan. {:}

Paniek. De mussen doken met veel lawaai alle kanten op en kippetje lag plat in een hoekje en 10 meter hoog in de nok een ransuil rond cirkelen op zoek paniekerig naar een weg naar buiten. :):)

Ik dacht eerst de kerkuil, maar die vindt zijn weg wel naar buiten. Maar het was de ransuil.
De ransuil woont al jaren in de tuin, maar nog nooit was hij de schuur ingevlogen.
Maar hoe overtuig je Sniper de ransuil om te dalen naar 2 meter om door de deur naar buiten te gaan. :o?

Filmpje gemaakt om de situatie te overleggen met kenners.

Alle lichten uit, deuren open en eerst rust en laat hem het zelf uitzoeken ( ik wilde hem zo graag helpen en de mussen en kippetje.).
19 - 23.00u. Maar Sniper kon de uitgang niet vinden.

Dan proberen met de lichten aan, maar dan was de paniek zo groot. Dus ook niet echt oplossing.
2.00u binnen alles donker en buiten schijnwerpers geplaatst op beide deuren.
Om 4.00 u was er eindelijk genoeg vertrouwen en en rust om te dalen en is Sniper naar buiten gevlogen. Naar de dichtsbijzijnde boom. Hongerig en paniekerig nachtje voor Sniper.

Gelukkig hadden de paarden nergens last van.....ze horen hem niet vliegen en met al die mussen en vliegtuigen zijn ze wel wat gewend boven hun hoofd.

Maar de volgende avond zat hij weer op zijn vaste plekje in de tuin. En de mussen waren opvallend rustig de hele dag. En kippetje .....die bleef dicht bij de paarden.

Zo ziet Sniper ransuil er uit bij daglicht

Afbeelding

En Father John de kerkuiil

Afbeelding

Wij wensen jullie fijne feestdagen

Afbeelding

Voor meer foto's van de uilen en de wilde dieren bij ons in de achtertuin instagram faunahaarlemmermeer

Anoniem

Re: Paniek in de stal. Ransuil Sniper op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:26

Ach, dat is altijd zo sneu! Mooi dat je het kon oplossen. Je hebt dus van buitenaf schijnwerpers op de deur gericht?

Gaaf hoor, zoveel moois bij huis. Ik zag gisteren de dikke neef van Sniper nog op klaarlichte dag in een boom zitten en moest nog even aan je topics over Sniper denken. Ze zijn zo mooi!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:31

Ah arme vogeltjes... Fijn dat hij veilig naar buiten gekomen is :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:34

Dat was voor alle partijen een heel kort nachtje zo te lezen :D
Fijn dat alles goed afgelopen is.

Kan mij de paniek wel een beetje voorstellen. Hier komen soms halsbandparkieten in de boom zitten en dan gaan de meesjes, musjes en mijn kipjes ook al compleet over de zeik }>

Mooie foto's trouwens van Sniper en John ! <3

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 02:41

Pandora2 schreef:
Mooie foto's trouwens van Sniper en John ! <3

Thanks *\o/*

culaccino schreef:
Je hebt dus van buitenaf schijnwerpers op de deur gericht?
!

Ja. Ik dacht dat het voor hem dan duidelijker was waar de deuren waren. En gelukkig dat hielp. Ik was bang dat hij de uitgang niet zou vinen voor de ochtend, want in het licht is de paniek veel groter als de buizerd op de wei zit.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 03:30

Mooi dier. Niet fijn voor de musjes.
Bij mijn ouderlijk huis hadden we op een nacht alle boerenzwaluwen in paniek. Dat was vanwege een kerkuil.
De volgende dag waren ze allemaal vertrokken, hun nestjes achtergelaten.
Vanaf het jaar daarop hebben de zwaluwen in een ander deel van het huis genesteld en zat de uilen familie in de schuur.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 09:04

De ransuilen broeden in de boom in oude nesten van eksters of kraaien en komen eigenlijk nooit in schuur.

De kerkuil heeft een nestkast in de hooi overkapping.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:09

Wat een avontuur weer. Gelukkig kon je helpen met de oplossing! (ben je al bezig met je volgende boek? Janouk en haar vriendjes?)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 10:04

eva1969 schreef:
Wat een avontuur weer. Gelukkig kon je helpen met de oplossing! (ben je al bezig met je volgende boek? Janouk en haar vriendjes?)

Verhalen genoeg voor een volgend deel. Maar nog zoveel andere dingen te doen......maar wie weet...ooit

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:56

Foto van het schuur avontuur. Hij is zo onap
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:07

Echt een postkaart die vogel <3
Ook wel een leuk projectje om te ( laten ) schilderen lijkt me, met al die kleurschakeringen :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:20

Wat een prachtige vogel is het! <3

En een mooi verhaal!