Om maar meteen met de deur in huis te vallen is dit topic denk ik vooral om een beetje van me af te kunnen schrijven.
Ik heb een cavia genaamd Magneet en hij houdt het al 9 jaartjes vol. Hoogbejaard dus. Hij heeft altijd een maatje gehad tot 6 maanden geleden tot zijn broertje was overleden. In het begin even wennen, maar hij paste zich goed aan. Tot de laatste drie dagen. Hij gingen ineens met sprongen achteruit, wat te verwachten was met zijn leeftijd. Ik ben met hem naar de DA geweest. Die gaf hem pijnstillers mee mocht hij pijn hebben om zijn laatste paar dagen zo fijn mogelijk te laten gaan. In eerste instantie ging dat goed, maar nu is hij erg moeilijk gaan ademen. Zowel in als uit een reutelend geluid. Ik vraag me af hoe humaan het is om hem natuurlijk dood te gaan. Het lijkt niet lang meer te duren aangezien hij ook gestopt is met eten op een paar kruiden na.
Ik ben er zelf nog echt niet aan toe om hem kwijt te raken want het is na die 9 jaar echt m'n maatje geworden. (zo erg zelfs dat zijn kooi nu op de slaapkamer staat zodat hij niet alleen is 's nachts

Zijn broertje is ingeslapen vanwege nierstenen en veel pijn. Dit was alleen een erg vervelende ervaring die ik Magneet als het even kan niet ook aan wil doen.
Nogmaals ik weet niet helemaal goed wat ik wil bereiken met dit topic, maar misschien zijn er lieve bokkers die input hebben...