Zelf hond trimmen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Zelf hond trimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 16:55

Nadat ik de slag te pakken heb met het scheren van mijn paard bedacht ik mijzelf... zou dit ook bij mijn hond lukken. Mijn hond gaat om de zoveel tijd naar de trimsalon. Hoe makkelijk is het om dit eventueel zelf te doen. Ik ben benieuwd naar ervaringen en vooral... is het de moeite om er zelf aan te beginnen of is het beter om het bij de trimsalon te houden?

xLaraaj

Re: Zelf hond trimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:57

1st en vooral :wat voor hond heb je ?
En wat voor scheerapparaat heb je ? Voeten , oren etc gaat een wat moeilijker gaan.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:05

Ligt er idd aan welke vacht jouwn hond heeft. En je moet goede apparatuur aanschaffen.

Zo doe ik mijn poedel wel zelf scheren, maar ik knip de maltheser niet zelf. Dat is een stuk moeilijker (vind ik)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:08

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe mooi je het wil hebben, maar een trimmer heeft ook echt technieken zowel om het mooi te krijgen maar ook om het veilig mooi te krijgen en om niks over te slaan. Zo kreeg ik als trimmer ook honden waarvan de baasjes zeiden dat ze goed werden gekamd maar zaten de liezen nog onder de klitten. Of bijvoorbeeld het haar tussen de voetzolen dat helemaal waar vervult.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 17:14

xLaraaj schreef:
1st en vooral :wat voor hond heb je ?
En wat voor scheerapparaat heb je ? Voeten , oren etc gaat een wat moeilijker gaan.

Ik heb nog geen scheerapparaat ( alleen voor mijn paard ). Wilde eerst wat tips voor ik weer aan iets begin wat totaal geen nut heeft. Ik heb een kruising shih tzu/maltezer. Hij wordt altijd geschoren en oren en staart blijven langer.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:20

Je zou op yputube voor wat tips en tricks kunnen kijken. Aantal show trimmers laten de basis principes zien. Anders sommige trimscholen bieden ras specifieke dagen leerdagen aan. Ook voor particulieren