Aquarium met garnalen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Aquarium met garnalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 18:54

Hoi :wave:

Ik heb al ruim tien jaar een aquarium met vuurgarnalen. Begonnen in een Aqua40, en ze wonen nu al jaren in een 60x30x30 bak met zand, javamos en een ander mos waar ik de naam van kwijt ben.
Ik merk dat ik een beetje het plezier aan ze kwijt ben. En dat vind ik jammer. Ik zit te spelen met het idee ze weg te doen, maar omdat garnalen niet zo goed vangbaar zijn (zooo klein) zal ik ze met bak en al moeten verkopen. Daarbij vind ik het wat spannend om dieren weg te doen, ik wil wel dat ze goed terecht komen.

Ik weet niet zo goed wat te doen, dus ik was benieuwd of jullie ideeën hebben :)
Opties waar ik aan zit te denken:

- Verkopen / weggeven inclusief bak en spullen
- Klein visje (rasbora? Even uitzoeken welke) erbij doen
- Laten staan

aalstreep

Re: Aquarium met garnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:27

Bij ons waren ze verbazingwekkend makkelijk vangbaar met de verhuizing. Gewoon bak leeg halen en groot schepnet gebruiken.

Heb je enig idee waardoor je plezier verminderd is? Is het de verzorging of ben je op het aquarium uitgekeken?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 21:59

Ook de echt hele kleintjes (als in, pas geboren?) Ik heb helaas ze een keer over moeten zetten ivm een barst in het aquarium, en dat was niet echt simpel... Uiteindelijk is alles mogelijk natuurlijk.

Goede vraag. Ik heb mijn grote aquarium ook weggedaan bij de laatste verhuizing. De verzorging vind ik nooit zo'n issue, maar dan moet er wel plezier tegenover staan. Ik denk dat het inderdaad "erop uitgekeken" is. Voor mijn grote aquarium heb ik dan eens een herinrichting gedaan, zodat alles er weer mooi en netjes uit zag, en dat hielp wel. Ik denk ooit wel weer een groot aquarium aan te schaffen, maar nu even zonder vind ik prima.

Ik ben een beetje bang dat als ik bijv. wat visjes toevoeg, dat dat niet het 'probleem' permanent oplost.