Nyaleti schreef:Bach rescue druppels geven op de dag dat je een afspraak hebt staan. Werkt snel, homeopatisch en haalt de scherpe randjes er af.
Vraag eens aan de dierenarts of je zo mag langs komen, zonder dat er iets moet gebeuren. Eventjes de spreekkamer in en door de dierenarts of assistente overal aan laten raken en wat snoepjes geven.
Thuis ook, hou het spuitje / flesje / wat je nodig hebt om het oor schoon te maken bij de hand en ga eerst alleen met je hand bij het oor. Is hij rustig? Dan pak je het flesje zonder het te gebruiken. Braaf? Klaar en belonen.
Bedankt voor alle tips zover. Ik ga zeker vragen of ik eens vaker bij de dierenarts mag binnen lopen. Ook de kalmerende middeltjes ga ik naar kijken.
Hij krijgt telkens ook de halve snoep pot van de da en van mij ook een hele hoop. De da vindt hij ook erg leuk, behalve als ze iets moet doen.
Dit laatste stukje van de quote doe ik nu steeds. Het voelt alleen steeds als 1 stap naar voren en 2 stappen terug. Op het moment dat ik dan zo ver kom dat ik de mogelijkheid krijg om wat in zijn oor te doen en dat ook doe (moet toch eenmaal daags gebeuren) laat hij me er vervolgens helemaal niet meer bij. Ik probeer daarna nog wel goed af te sluiten, door weer 4 stappen terug te doen tot hij enigzins ontspant.
Ook gister bij de da afgesloten door hem zelf op de tafel te laten springen en hem daar ontspannen te laten liggen. Dit ging dan ook erg goed en vind hij dan ook prima.