Kat wiebelt met hoofd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Kat wiebelt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 00:15

Zojuist zat een van onze katten bij mijn man en ineens begon hij te wiebelen met zijn hoofd. Hij leek er zelf ook een beetje onthutst van te zijn. Zijn ogen konden wel focussen. Ik heb hem laten lopen en ik zag geen coordinatieproblemen. Inmiddels is hij weer lekker aan het ravotten en merk ik niks aan hem, maar ik houd het in de gaten natuurlijk.

Herkent iemand dit? Oren zien er rustig uit, hij krabt er ook niet overmatig aan ofzo. Verder kan ik niet echt iets vinden waar dit door zou kunnen komen. Onze andere kat heeft nergens last van.

Lestrange01

Re: Kat wiebelt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:20

Een van onze honden doet dit ook weleens, al sinds we haar hebben voor 8 jaar.

Een stukje stress denken wij, omdat er naast het wiebelen met haar hoofd voor een paar minuten ook geen andere symptomen zijn

Ik zou wel goed opletten of er niet iets anders is dan anders. Wellicht even bellen met de DA, voor overleg. Maar als verder alles goed gaat zou ik me eerlijk gezegd niet teveel zorgen maken

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 00:22

Bedankt voor je reactie. Als hij het weer gaat doen gaan we idd even bellen.
Stress lijkt me niet, hij lag juist lekker te chillen bij mn man. Maar misschien zien we wat over het hoofd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:50

Bij honden heb je t head tremor syndrome. Maar ik weet niet of t bij katten voorkomt. Bij honden schijnt t heel onschuldig te zijn.