Hond - Drukke hond pijn schouder gewricht voor

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Hond - Drukke hond pijn schouder gewricht voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 00:27

Ik zorg voor een ontzettend lieve, drukke bordercollie. Helaas heeft hij trauma aan zijn schouder van een evenement in het verleden.

Vandaag speelde het ineens op (mankte op 3 poten), de dierenarts is langs geweest en de hond heeft een prikje gehad tegen pijn en om ontstekingen te voorkomen.

De voorschriften zijn nu niet springen, rennen, trekken, onstuimig zijn. Ik heb me al bedacht snoepjes te verstoppen om hem toch wat bezig te houden. Verder natuurlijk veel knuffelen en hem ruimte geven te slapen. Daarnaast laat ik hem lopen in de tuin (snuffelen, niks geen ballen gooien oud.) En hij is duidelijk gefrustreerd. Wat kan ik eventueel nog doen voor hem zonder dat ik zijn voorpoten belast?

KimD

Re: Hond - Drukke hond pijn schouder gewricht voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:32

Een wandeling aan de riem is dus wel gewoon mogelijk? Zo ja, ga naar een nieuw gebied en ga daar een uurtje wandelen. Van de nieuwe krant lezen hebben ze mentaal ook een uitdaging.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:36

Wat ik wel eens doe met mijn hond is een snuffel doos maken. Dan pak ik koekjes/snoepjes in in oude kranten/reclamefolders en die ik in een doos samen met snippers ern lege propjes oude kranten/reclamefolders zodat hij z'n best moet doen om te zoeken.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 00:40

KimD schreef:
Een wandeling aan de riem is dus wel gewoon mogelijk? Zo ja, ga naar een nieuw gebied en ga daar een uurtje wandelen. Van de nieuwe krant lezen hebben ze mentaal ook een uitdaging.

Wandelen mag inderdaad op vlakke! ondergrond. Tot mijn grote spijt is de hond echter heel erg agressief op andere honden.. Dat is iets waar we al heel lang aan werken - maar niet mijn hond + corona = lastig. Ik ben dan ook een beetje bang daarvoor. Een gewone wandeling prima, maar als ik hem met een valse kop moet weg sleuren?

Toen ik hem voor het eerst in handen kreeg was ik blij overeind te blijven. Nu loopt hij aan een los lijntje, maar andere honden blijven crime (trauma komt ook van een aanvaring met een hond.. )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:52

Auto pakken en naar een rustig stuk aanlijnbos gaan. Daar kom je mogelijk weinig honden tegen. Mijn witte herder die honden eng vindt loopt al heel lang met een probleem rechter schouder door ongelukje en tumor. Door steeds nieuwe stukjes te wandelen houdt hij zichzelf fris in het hoofd.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 07:53

Idd met de auto naar een leuk vreemd plekje, zijn echt veel plekken waar je letterlijk geen hond tegenkomt.
Mijn best pittige drukke onstuimige rottweiler heeft ook al regelmatig wegens operaties en breuken rustig aan moeten, daar ging ik dagelijks mee naar onbekende plekken en uurtje wandelen wat voornamelijk uit heerlijk snuffelen bestond, hond moe daarna.
En ik die ook detectie met hem, dan gewoon lekker in huis z'n luchtje verstoppen en laten zoeken op rustige wijze.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 08:07

Wij wandelen ook vooral op afgelegen plekken. Stuk buitengebied bijv. Qua trainen; wij hebben zo’n zelfde ellende gehad. Een hond met angstagressie door aanval van een andere hond. Als het in de training een goed voergerichte hond is, dan kun je daar heel wat winst behalen. En ik moest de eerste keren het lekkers bijna IN haar neus stoppen om te zorgen dat ze haar neus ging gebruiken ipv haar ogen.

Ivm de schouderblessure zou ik contact zoeken met een fijne dierfysio.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:56

Cubone schreef:
KimD schreef:

Wandelen mag inderdaad op vlakke! ondergrond. Tot mijn grote spijt is de hond echter heel erg agressief op andere honden.. Dat is iets waar we al heel lang aan werken - maar niet mijn hond + corona = lastig. Ik ben dan ook een beetje bang daarvoor. Een gewone wandeling prima, maar als ik hem met een valse kop moet weg sleuren?

Toen ik hem voor het eerst in handen kreeg was ik blij overeind te blijven. Nu loopt hij aan een los lijntje, maar andere honden blijven crime (trauma komt ook van een aanvaring met een hond.. )

Snap ik!

Is misschien vroeg wandelen of laat wandelen een optie? Dan kom je waarschijnlijk veel minder mensen tegen en kun je tussendoor een klein rondje wandelen of in de tuin uitlaten.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 10:32

KimD schreef:
Snap ik!

Is misschien vroeg wandelen of laat wandelen een optie? Dan kom je waarschijnlijk veel minder mensen tegen en kun je tussendoor een klein rondje wandelen of in de tuin uitlaten.

Liefst ga ik rond 12 nog even een rondje, maar ivm. avondklok nu maar even niet *D Probeer inderdaad wel rekening te houden met andere mensen hun ritme. Misschien dat ik hem vanmiddag even in de auto gooi en een afgelegen boerenweggetje op zoek. Dan kan hij lekker snuffelen met minimaal risico op andere honden :)