Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ik hoop dat agility ooit gaat lukken. Het is voor mij zeker geen must en in het gesprek van de vereniging hoorde ik ook dat inderdaad soms het oertype de kop opsteekt en dat je beter zelf over de hekjes kan springenCitaat:En vriendin heeft een inmiddels gepassioneerde Eurasier en die was wel behoorlijk actief. Zij deed er agility mee en daarnaast veel wandelen. Is inderdaad een super lief die, wel heel vocaal.
En dat haar, al dat haar.Hij ging ieder x aantal weken naar het trimsalon voor een was & borstelbeurt.
Ik kan zelf heel slecht tegen blaffende honden. Misschien ontstaan door mn vorige werkgeefster die daar ook een hekel aan had en ik ervaarde hoe het is als ze gewoon stil zijnCitaat:Ik heb een volle keeshond pup en een kruising eurasier keeshond. De keeshond is natuurlijk nog jong, maar het grootste verschil vind ik de neiging tot blaffen. De eurasier hoor je alleen als er écht wat is, de keeshond blaft naar alles en iedereen. Vacht is hetzelfde. Karakter verschillend. De eurasier maakt het je graag naar de zin, zoekt geen problemen op. Ook nooit gedaan. Heeft maling aan andere honden en is daar ook niet zo vriendelijk tegen. Voor mensen heel zachtaardig. Is de kees ook, maar vooral wat luidruchtiger dus.
Dat snap ik zeker! Ik zou nu ook denken geef mij maar elke dag een uur lopen nu ik al 5 jaar de behoefte heb aan een hond. Maar dan ga ik zelf kritisch kijken en dan weet ik dat ik dat op lange termijn, bij een actief karakter, niet ga volhouden of niet met plezier doe. Dat vind ik echt niet eerlijkCitaat:Marley kan ook op een slechte dag prima alleen kleine rondjes lopen trouwens, dat is geen groot probleem. Maar ik vind het wel fijn een iets actievere hond te hebben na ruim 20 jaar Berner Sennen te hebben gehad