Even ter informatie...het gaat om een konijntje op mn werk, niet van mezelf maar ik maak me erg zorgen om t diertje.
Het gaat om een baby konijntje van ongeveer 6 weken wat nog bij de moeder zit. Vorige week zag ik dat hij benauwd is, een paar dagen later niet meer maar nu vanaf begin deze week wel weer. Ook drinkt hij veel en is erg mager, geen mooi gevuld buikje. Mijns inziens komt dit niet goed. Ik heb dit ook aangegeven maar ze willen t aankijken. Ik heb ook gezegd dat ik er wel mee naar de dierenarts wil desnoods op mijn kosten maar dat willen ze niet. Ik kan helaas hier verder weinig mee, de dieren zijn niet van mij dus ik kan hem niet zomaar mee nemen.
Heeft er iemand enig idee wat dit konijntje zou kunnen hebben? Wat er aan de hand is? Ik maak me erg zorgen en t gaat me zo aan t hart.
Klinkt alsof het diertje medische hulp nodig heeft. Maar als de eigenaar dat niet wil dan ben je helaas hulpeloos. En als je financieel afhankelijk bent zou ik er zeker geen punt van maken, het gaat dan om het eten van je kinderen. Hoe bruut ook dat is belangrijker dan 1 konijn..
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal in overleg met haar. Als ik geld genoeg had zou ik m zo overnemen maar een konijn moet ook op de juiste manier gehouden worden dus met een maatje en voldoende ruimte en dat gaat me niet lukken.