Kattentrimsalon - trimopleiding katten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Kattentrimsalon - trimopleiding katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 11:29

Wie heeft een opleiding gedaan in het trimmen van katten en heeft eventueel een trimsalon?

Katten trimmen is een vrij beroep zag ik en er worden her en der wat opleidingen en cursussen aangeboden. Die door de beroepsvereniging worden geaccepteerd zijn ver weg of op doordeweekse dagen. Dus dat is een ding. Het meeste is ook voor honden.

Ik vroeg mezelf af waar heb jij je opleiding/cursus gedaan? :-)
En ik vroeg mezelf af of er veel animo is vanuit klanten, is er vraag naar kattentrimmers?
Mijn ervaring is hier in de omgeving dat alle hondentrimmers het mega druk hebben.

Ik zou graag voor mijn eigen katten de opleiding doen en wie weet wil ik op termijn minder gaan werken en dit erbij doen mocht het bevallen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:34

Ik weet dat Trimschool (Spijkenisse) een katten gedeelte heeft maar volgens mij is dat als opvolging van de gehele trimopleiding. De gehele trimopleiding is overigens wel gericht op zowel honden als katten maar toch (veel) meer op honden.
Er is zeker wel vraag naar kattentrimmers. Je zou ook konijnen en cavia’s erbij kunnen doen.
Katten trimmen is vaak minder werk dan honden en meer verdienen (hond €35/u, kat €60/u), maar katten zijn vaak onberekenbaar dus het is eigenlijk een stuk “gevarengeld” wat je rekent bij katten.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:37

Ja ik! Momenteel bezig bij https://www.catsclass.nl
Daar start in januari de eerste echte groep (ik zat in de pilot groep). Écht een aanrader. En grotendeels online, behalve de praktijk. Scheelt dus enorm want je kunt dan in je eigen tijd studeren.

Je hebt evt als je het enkel voor jezelf wil ook nog een zelfstudie cursus die wat goedkoper is (want alle opleidingen zijn helaas best prijzig).

Kattentrimmers zijn op zich best in trek. Het voordeel van catsclass is dat zij volgens vachtbesparende methode werkt. Dan heb je wel een pluspuntje ten opzichte van sommige anderen.

Als je vragen hebt, roep maar :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 11:43

SimoneeM schreef:
Daar start in januari de eerste echte groep (ik zat in de pilot groep). Écht een aanrader. En grotendeels online, behalve de praktijk. Scheelt dus enorm want je kunt dan in je eigen tijd studeren.

Je hebt evt als je het enkel voor jezelf wil ook nog een zelfstudie cursus die wat goedkoper is (want alle opleidingen zijn helaas best prijzig).

Kattentrimmers zijn op zich best in trek. Het voordeel van catsclass is dat zij volgens vachtbesparende methode werkt. Dan heb je wel een pluspuntje ten opzichte van sommige anderen.

Super leuk! Toevallig heb ik die website vanmorgen gevonden en dat is tenminste in de buurt.
Ik wil dan wel de volledige opleiding doen, anders denk je later: had ik maar......

Maar deze opleiding wordt door de branchvereniging niet geaccepteerd bij mijn weten, ze staan niet op hun site.

Ga jij een trimsalon openen? Ben je nu bijna klaar? Hoeveel tijd heeft het je gekost en wat moet ik mezelf bij het praktijkgedeelte voorstellen? :-)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 02-12-20 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 11:44

xSCWx schreef:
Ik weet dat Trimschool (Spijkenisse) een katten gedeelte heeft maar volgens mij is dat als opvolging van de gehele trimopleiding. De gehele trimopleiding is overigens wel gericht op zowel honden als katten maar toch (veel) meer op honden.
Er is zeker wel vraag naar kattentrimmers. Je zou ook konijnen en cavia’s erbij kunnen doen.
Katten trimmen is vaak minder werk dan honden en meer verdienen (hond €35/u, kat €60/u), maar katten zijn vaak onberekenbaar dus het is eigenlijk een stuk “gevarengeld” wat je rekent bij katten.

Ik wil geen honden trimmen en met konijnen en cavia's heb ik helemaaaaal niks haha.

Katten is wel gevaarlijker ja haha, ik heb er zelf die geen schatje zijn.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:46

Zonnetje81 schreef:
SimoneeM schreef:

Super leuk! Toevallig heb ik die website vanmorgen gevonden en dat is tenminste in de buurt.
Ik wil dan wel de volledige opleiding doen, anders denk je later: had ik maar......

Maar deze opleiding wordt door de branchvereniging niet geaccepteerd bij mijn weten, ze staan niet op hun site.

Ga jij een trimsalon openen? Ben je nu bijna klaar? Hoeveel tijd heeft het je gekost en wat moet ik mezelf bij het praktijkgedeelte voorstellen? :-)

Welke branchevereniging? ABHB heeft haar zelfs laten adverteren dus ik gok dat ze het in de toekomst wel gaan accepteren in ieder geval. De opleiding is nog niet officieel gestart ook natuurlijk. En of het voor je klanten echt uitmaakt.. denk het niet direct. Al is het mooi meegenomen natuurlijk :D

Ik ga een mobiele trimsalon openen :j
Het theoriestuk ben ik mee klaar, maar omdat het een pilot is doe ik de praktijk mee met de eerste “echte” groep van januari mee. Praktijk zijn als het goed is iig 2 masterclasses en daarnaast eventueel een stage bij haarzelf of bij een andere trimsalon. Verder ook veel zelf oefenen en dat eventueel filmen voor feedback. Het eindigt met een praktijkexamen.

frisian_love

Re: Kattentrimsalon - trimopleiding katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:07

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 23:56

SimoneeM schreef:
Welke branchevereniging? ABHB heeft haar zelfs laten adverteren dus ik gok dat ze het in de toekomst wel gaan accepteren in ieder geval. De opleiding is nog niet officieel gestart ook natuurlijk. En of het voor je klanten echt uitmaakt.. denk het niet direct. Al is het mooi meegenomen natuurlijk :D

Het theoriestuk ben ik mee klaar, maar omdat het een pilot is doe ik de praktijk mee met de eerste “echte” groep van januari mee. Praktijk zijn als het goed is iig 2 masterclasses en daarnaast eventueel een stage bij haarzelf of bij een andere trimsalon. Verder ook veel zelf oefenen en dat eventueel filmen voor feedback. Het eindigt met een praktijkexamen.

Ik heb mezelf aangemeld :D en wat een mooie kat heb jij of in ieder geval op de foto van de site!!! <3

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:27

Zonnetje81 schreef:
SimoneeM schreef:

Ik heb mezelf aangemeld :D en wat een mooie kat heb jij of in ieder geval op de foto van de site!!! <3

Wat leuk! Dan zie ik je nog wel voorbijkomen denk ik straks. Wij als pilotdeelnemers mogen nogmaals meedoen met de “echte” variant :D

En dankje; dat is mijn eigen kat, tis een knapperd <3 (maar dat vind iedereen van zn eigen kat :p )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 10:46

Ja wie weet treffen we elkaar nog! Waar kom jij vandaan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:50

Denk dat er zeker vraag naar is hoor :j mijn pluizen gaan elk jaar naar de trimster om geplukt te worden :) heerlijk!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:03

Zonnetje81 schreef:
SimoneeM schreef:

ik ben me er ook voor aan het orienteren, maar kan zo snel niet vinden waar de locatie dan is. Zag jou typen, dat is tenminste in de buurt... Waar wordt die gehouden dan? :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:33

Zijzelf zit in Brabant (Gemert). Maar stages/masterclasses kunnen als t goed is ook bij andere trimmers (door haarzelf uitgezocht). Dus het is maar heel minimaal dat je er heen zou moeten :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:33

Zonnetje81 schreef:
Ja wie weet treffen we elkaar nog! Waar kom jij vandaan?

Had dit helemaal gemist. Ikzelf kom uit Utrecht :)