Als ik zelf auto rijd schrik ik me nog weleens bijna een ongeluk als er opeens iemand oversteekt.
Al helemaal als er ook nog een hond aan een flexi lijn mee blijkt te lopen. Beste combi: zwarte hond, flexilijn, baasje in zwarte jas. Niet. Te. Zien.
Dus ik wandel zelf alweer met een reflectiebandje om de arm en hondje met een lampje aan de halsband. In de woonwijk, okay, niet super belangrijk maar persoonlijk vind ik het fijn, maar als we bij mijn ouders langsgaan gaan we over de dijk. Dus lampjes zijn dan een must, vind ik.

Maarrr... Mijn hond is heerlijk fluffy, dus dat lampje verdwijnt gewoon in zijn vacht

Nu is mijn vraag:
Wat is nou een goed, fijn lampje(s) om je hond een beetje zichtbaar te maken in het donker?
Ik heb al (geprobeerd):
- Ruffwear Beacon -> super fijn lampje, werkt op batterij, zit stevig aan halsband, maar lastig zichtbaar door de vacht.
- Orbiloc -> heel fijn, op batterij, voor bovenop het tuig, zodat het rondom zichtbaar is. Alleen hondje vindt tuigjes niet leuk, dus ik gebruik het niet voor de dagelijkse wandeling...
- Zo'n ring met meerdere LEDjes die om de hals heen gaat. Werkt prima, oplaadbaar, en opzich goed zichtbaar ondanks de vacht. Maar de 2-3 die ik tot nu toe heb gehad zijn na een halfuurtje alweer leeg en moeten weer opgeladen worden. Dus een wandeling van >halfuur kan er niet echt mee, en ik vind die dingen zo onbetrouwbaar dat ik ze niet durf op te laden als ik van huis ben. Ofwel, na 1 wandeling leeg en dan voor de volgende wandeling niet opgeladen, dus dat schiet niet op.