Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
akishino schreef:Ik zet even een stipje. Ik had twee honden met epilepsie waarvan 1 ernstige clusteraanvallen had. Ik reageer vanavond als ik thuis ben uitgebreid.
meggiemeg schreef:Ik spreek regelmatig een vrouw in het bos met een rhodesian, nu inmiddels 6 jaar, hond kreeg de eerste aanvallen rond zijn 2e levensjaar, veel onderzoeken gehad en uiteindelijk op de phenobarbital gezet, ondanks de medicatie evengoed nog zware aanvallen en vaak. Ook de hond veranderde enorm van karakter, van een vrolijke blije hond die lekker actief was en altijd wilde spelen naar een oude sjaggerijnige opa die tegen alles en iedereen uit viel, omdat het medicijn niet werkte besloten om weer af te gaan bouwen en dan te gaan kijken hoe of wat, de hond werd weer vrolijker, de aanvallen werden ook steeds minder en minder.
Isabel schreef:Mijn border collie x australian shepherd had een paar weken geleden, op driejarige leeftijd, zijn eerste aanval. Zijn nestgenootje is vorig jaar overleden aan epilepsie. Toen ik vertelde over de aanval van Dexter, zei een ander baasje van een nestgenootje dat haar hond eerder dit jaar ook een aanval had. Lijkt dus genetisch te zijn... Ik heb Dexter helemaal na laten kijken bij de dierenarts inclusief uitgebreid bloedonderzoek, maar zoals ik al verwacht had konden ze niks vinden. Nu dus afwachten of en wanneer hij een tweede aanval krijgt.
akishino schreef:Isabel schreef:Mijn border collie x australian shepherd had een paar weken geleden, op driejarige leeftijd, zijn eerste aanval. Zijn nestgenootje is vorig jaar overleden aan epilepsie. Toen ik vertelde over de aanval van Dexter, zei een ander baasje van een nestgenootje dat haar hond eerder dit jaar ook een aanval had. Lijkt dus genetisch te zijn... Ik heb Dexter helemaal na laten kijken bij de dierenarts inclusief uitgebreid bloedonderzoek, maar zoals ik al verwacht had konden ze niks vinden. Nu dus afwachten of en wanneer hij een tweede aanval krijgt.
Ik heb een tijd terug een artikel gelezen over epilepsie bij border collie's. Bleek nogal vaak voor te komen, er waren een aantal lijnen die daar een grote rol in speelden. Ik weet alleen even niet meer waar ik het heb gelezen.