Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
Kuggur schreef:Onmogelijk, een "normale engelse bulldog" is een contradictio in terminis.
miesnaom schreef:MalaQ schreef:Rasvereniging. En dus wachtlijst uitzitten
Overigens zou ik de Engelse bulldog skippen als gezondheid je lief is.
Vanwege de neus?
Edit: en ja de prijzen vind ik soms echt belachelijk...
maar ik dacht misschien ergens in far far away..
MissJG schreef:Ik heb een Engelse buldog gekocht via een fokker die lid is van de rasvereniging. Ook daar was ik selectief. Deze fokker deed er alles aan om het ras te verbeteren. Denk aan normale geboorte geen keizersnede. Etc etc. Op de wachtlijst laten zetten en uiteindelijk een teefje gekocht van €2500 met garantie op erfelijke afwijkingen. En wat denk je? Ze is zo ongezond als maar kan. Krijgt weinig lucht. Wandelen is dus iets wat ze niet ver kan. Operatie nummer 3 aan haar ogen is al gebeurd. En daarbij is tevens haar neusje wat groter gemaakt. Zodat ze meer lucht kreeg. Haar gebit is zo scheef dat ze moeite heeft met eten. Ze is verder een blij dier zolang je niet teveel van haar vraagt aan actief zijn. Maar als ik alles had geweten was ik er nooit maar dan ook nooit aan begonnen.
miesnaom schreef:Oh wauw, ik dacht oprecht dat ik me goed had ingelezen. En ik dacht dat er juist meer gefokt werd op een betere verhouding (ik vind een dier uit verhouding verschrikkelijk) en betere ademhaling ( samenvattend).
Ik schrik er een klein beetje van als ik eerlijk ben. Er wordt idd heel veel geadverteerd met dingen dat ik denk oke niet betrouwbaar...
keuze: we hebben een Am staf, heerlijk dier maar wel druk, ik vind de Engelse bull (de kleinere maar wel potige zelfverzekerde honden met wel wat Meer rimpels) ik vind het formaat fijn, makkelijk mee te nemen. Ze zijn vrij zelf verzekerd en zelfstandig. Niet snel onder de indruk, naar mijn idee wel aanhankelijk, in de zin van ze houden van aandacht.
Wat raden jullie dan qua ras eerder aan? Ik zie soms ook van die pocket bullies voorbij komen maar die vind ik zo raar gefokt. Het lijkt wel of ze op anabolen staan
x_Jeanine_x schreef:De pup prijzen zijn door corona echt de pan uit gegaan. Bizar. Mensen hebben nu ook weinig pups of de ze hebben de wachtlijsten mega vol.
Engelse bulldog pup kan ik je niet aan helpen. Alleen je succes wensen met je zoektocht!
dierenfan schreef:Staffords.. Tja raad ik niemand aan gezien wat ze nodig hebben voor prettig leven en goed hanteerbaar te blijven. Echter ben je fanatiek wandelaar of sporter en liefst alleen bezig zonder in elk geval andere honden continu in de buurt dan zijn ze fantastisch. Op hond agressief na wat bij staffords atuk extremer is vind ik ze best te vergelijken met boxers. Altijd overal voor in zo lang het maar actie is.
_Nelleke_ schreef:Waarom willen jullie een 2e hond erbij? Ik vind dat met een Amerikaanse Stafford toch een risico. Hoe lief ze ook zijn naar mensen en hoe geweldige gezinshond het is, naar andere honden kunnen ze toch onbetrouwbaar blijven. Ook al gaat het buiten goed.
Gebruikers op dit forum: akishino, Babe02, criollo_yess, Dimphyl, Jane808, Laura_1986 en 72 bezoekers