Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
zonnebloem18 schreef:Ten eerste heel veel sterkte met het verlies van je kat, fijn dat iemand zo betrokken was om de dierenambulance te bellen.
1. zelfs als de eigenaar geen opdracht heeft gegeven is deze wel verantwoordelijk voor de kosten voor zijn eigen dier. Ik had een heel mooi bestandje met de uitleg, maar die kan ik helaas niet meer vinden. Het heeft in elk geval te maken met de zorgplicht die de dierenambulance heeft op het moment dat een dier in nood is.
2. De gemeente vergoed geen ritten van dieren waar uiteindelijk een eigenaar van gevonden is. De rit voor jou kat mag de dierenambulance dus niet meer bij de gemeente declareren.
3. Er geldt meestal een vaste ritprijs, dit is voor alle ritten hetzelfde. Of het wel of niet in opdracht is geweest van de eigenaar doet er dan niet toe.
De manier waarop het is afgehandeld is wel erg zakelijk. Wij geven zelf aan de telefoon meestal al aan dat er kosten aan verbonden zijn omdat we zijn uitgereden. Mensen kunnen er dan zelf voor kiezen of ze deze contant, via pin of via een rekening willen betalen. Zo uit het niets een rekening sturen vind ik niet erg netjes, dit zou bij ons nooit zo gedaan worden.
FleurVP schreef:Serieus? Ik heb jaar geleden bij geloof ik Amevedi een dode kat opgegeven. Gewoon zodat een zoekende eigenaar de kat wellicht makkelijker kon vinden. Toen kreeg ik daarna telefoontje van de dierenambulance dat ze de kat op kwamen halen. Waarbij ik nog aangaf nou liever niet, de kat ligt in het buitengebied, vrij beschut en als de kat weg is kan misschien juist iemand die jullie niet kent de kat niet terugvinden. Ook aangegeven dat ik het te snel vond. Maar nee de kat moest perse meteen opgehaald worden. Toen kreeg ik nog een soort van boos telefoontje dat ze eindeloos gezocht hadden maar de kat er niet meer lag. Dus ik naar buiten, kat lag er nog gewoon. Toen zijn ze weer teruggekomen en is de kat opgehaald. Ik heb echt meerdere keren aangegeven dat het me beter leek dat de kat nog even bleef liggen. Na 2 weken kreeg ik bericht dat er zich geen eigenaar gemeld had. Maar stel dat was wel geweest dan had die dus een rekening gehad?
Ik dacht toen al de volgende keer geef ik niks meer door, maar nu helemaal niet, of pas na een paar dagen. Zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten. Veel sterkte met het verlies van je kat!
Cayenne schreef:FleurVP schreef:Serieus? Ik heb jaar geleden bij geloof ik Amevedi een dode kat opgegeven. Gewoon zodat een zoekende eigenaar de kat wellicht makkelijker kon vinden. Toen kreeg ik daarna telefoontje van de dierenambulance dat ze de kat op kwamen halen. Waarbij ik nog aangaf nou liever niet, de kat ligt in het buitengebied, vrij beschut en als de kat weg is kan misschien juist iemand die jullie niet kent de kat niet terugvinden. Ook aangegeven dat ik het te snel vond. Maar nee de kat moest perse meteen opgehaald worden. Toen kreeg ik nog een soort van boos telefoontje dat ze eindeloos gezocht hadden maar de kat er niet meer lag. Dus ik naar buiten, kat lag er nog gewoon. Toen zijn ze weer teruggekomen en is de kat opgehaald. Ik heb echt meerdere keren aangegeven dat het me beter leek dat de kat nog even bleef liggen. Na 2 weken kreeg ik bericht dat er zich geen eigenaar gemeld had. Maar stel dat was wel geweest dan had die dus een rekening gehad?
Ik dacht toen al de volgende keer geef ik niks meer door, maar nu helemaal niet, of pas na een paar dagen. Zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten. Veel sterkte met het verlies van je kat!
Maar het lijkt mij toch logisch dat de eigenaar de rekening krijgt? Het is geen liefdewerk oud papier.
Cayenne schreef:Maar het lijkt mij toch logisch dat de eigenaar de rekening krijgt? Het is geen liefdewerk oud papier.
Gloa schreef:Voor onze kat wordt het op een hele nare toon afgedwongen en dat is mij compleet verkeerd geschoten.
Wij hebben hier al contact over gehad met ze maar zij houden voet bij stuk dat wij als eigenaar moeten betalen voor de rit.
Begrijp me niet verkeerd het is niet dat ik niets wil betalen maar de manier waarop vind ik zo naar dat ze toekomstige donaties echt op hun buik kunnen schrijven.
Gebruikers op dit forum: Cer, Googlebot, GrapeshotBot, Maaike_Indy, misshester, Roosch, Solleke_Noah, Suzie1988, Temeraire en 18 bezoekers