Ik ben opzoek naar ervaringen met de Shih Tzu. Vorig jaar hadden wij nog 4 honden. Door overlijdens inmiddels nog maar 1. Nu is onze hond 7 jaar dus hopelijk gaat hij nog jaren mee, maar helaas ook de ervaring dat het binnen een week over kan zijn op 3 en 5 jarige leeftijd. De hond die we nu nog hebben blaft echt als een bezetene als we andere honden zien, dit is ook op geen enkele manier te stoppen, vandaar onze keuze om het bij deze hond te houden tot hij overlijdt. Verder is het voor mij handig als de hond niet verhaard. Ik heb namelijk zwarte werkkleding en de hond mag op de bank
  ook vind ik het fijn als de hond zijdezacht haar heeft. Met deze 2 punten kwam ik uit op de Shih Tzu. Nu ben ik dus alvast opzoek naar ervaringen. Ik wil tzt een hondje met een stamboom en eventueel ook shows gaan lopen , maar ben hier helemaal nieuw in. Dus alle info is welkom, van erfelijke factoren tot goede fokkers tot vacht verzorging tot opvoeding. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!                                                         

hier heel erg gefocust op mij en volgen overal.

Ze kan wel eens wat truttig uit de hoek komen en is best een schijterd als er mensen aankomen die ze niet kent. Andere honden vind ze ook doodeng maar dan wel een grote mond opzetten. Bibi is echt een knuffeltante, wil altijd op schoot of op bed bij je voeten liggen. Ze is ook veel leniger als Chewie, kan makkelijk trap lopen en springt echt als een kat via de bank zo hup op de vensterbank.