Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 23:03

Onze terrorist voelt zich erg goed, soms iets te goed. Hij mag af en toe los en vind het heerlijk om voor de houtkachel te liggen, op de bank en vensterbank vind hij ook geweldig.
Afbeelding

Van de week was hij zijn broer aan het zieken. Lief zijn oor likken, en baf, een klap voor zijn kop, weer lief likken en weer 2 klappen voor zijn kop :') . Dan is het hoogste tijd om weer in zijn bench te gaan ;) .

Volgende week vrijdag voor controle foto en als de pin er uit moet word dat dan ook meteen gedaan.
Hij loopt nog niet zuiver, wel iedere dag beter omdat hij al sterker word.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:06

Hij lijkt op ons terroristje op 3 pootjes :D Had net nog ruzie met onze andere kat :+ Maar fijn dat het zo goed gaat!!

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:12

Dennis schreef:
Onze terrorist voelt zich erg goed, soms iets te goed. Hij mag af en toe los en vind het heerlijk om voor de houtkachel te liggen, op de bank en vensterbank vind hij ook geweldig.
[ [url=m/JF4IWQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de week was hij zijn broer aan het zieken. Lief zijn oor likken, en baf, een klap voor zijn kop, weer lief likken en weer 2 klappen voor zijn kop :') . Dan is het hoogste tijd om weer in zijn bench te gaan ;) .

Volgende week vrijdag voor controle foto en als de pin er uit moet word dat dan ook meteen gedaan.
Hij loopt nog niet zuiver, wel iedere dag beter omdat hij al sterker word.


Zo, dat ziet er al best goed uit! Er groeit volgens mij ook al weer haar op?
Zijn spiermassa is natuurlijk nu nihil, dus misschien loopt hij daarom nog niet zuiver? Ik ben benieuwd wat de DA zegt!
Hij ligt er tevreden bij <3

Hevonen

Berichten: 5624
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:42

Onze kater gebruikte zijn poot wel toen de pin erin zat, en liep nadat de pen eruit was nog wel een paar weken tamelijk kreupel, maar dat werd steeds beter. Na een paar maanden kon je niet meer zien dat hij ooit een gebroken poot had gehad. We zijn nu bijna 4 jaar verder en hij heeft nergens last van.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 15:31

Ik geef ook vooral de spiermassa de schuld dat hij nog niet zuiver is omdat hij iedere dag beter lijkt te worden. Als hij gewoon rustig door stapt is hij bijna zuiver. Als hij het in zijn kop krijgt en een sprint neemt, of zijn broer hem plaagt (of hij onder weg is om zijn broer te gaan plagen) is hij meer kreupel. Hij heeft natuurlijk 5 weken helemaal op gesloten gezeten en nu sinds 1,5 week voorzichtig wat beweging op bouwen. En de eerste weken heeft hij dat pootje helemaal niet gebruikt natuurlijk, voor de operatie kon het gewoon niet, en na de operatie was het eerst gewoon nog flink pijnlijk.

Hij springt weer van de grond op het aanrecht (foei en oeps tegelijk), maakt weer deuren open die net niet in het slotje geklikt zijn, zingt als hij het snoepjes bakje hoort en gaat naast zijn broer op de vuilnisbak zitten. En gaat voor de achterdeur zitten dat hij naar buiten wil.
Hij loopt nu meer los als we er bij zijn en is daar helemaal blij mee. Lekker voor de kachel liggen slapen.
Hij is ook weer op de gewone bak geweest, erg fijn want dat stomme gegraaf in zijn bench is een drama. Echt OVERAL kattenbak korrels, hij maakt er echt een sport van om de hele tijl leeg te scheppen door de hele huiskamer heen. Hopelijk maakt hij daar weer meer een gewoonte van nu hij meer los kan als wij er bij zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:33

Je zou een dierfysio kunnen vragen wat je kan/mag doen om hem te helpen.
Heb toen met Nox best fijne tips gekregen

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:31

Wat fijn dat hij het zo goed doet!

Bij mijn kater kwam het juist door het plaatje en schroefjes. Dat hoefde er in eerste instantie niet uit, maar heb ik toen uiteindelijk wel laten doen. Het gewricht was heel mooi geheeld, maar hij liep niet zuiver en als hij zat dat hield hij die voorpoot iets omhoog. Na de twee operatie liep hij direct een heel stuk beter en twee dagen later weer 100% zuiver. Een dierfysio zat ook bij het hele traject inbegrepen, dus die hebben we ook gezien. Mijn kat had geen spierverlies en zat ook nergens vast in zijn lijf na de herstelperiode. Ik kreeg nog wel handige tips om hem te kunnen helpen met zijn verdere revalidatie.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 21:19

Hij is zo blij dat hij meer los mag en zo stout _O-


Na het douchen was ik hem kwijt, nergens te vinden. Zat hij op oog hoogte in een Ikea mandje met sjaals en mutsen _-:( . Revaliderende katten zouden niet zo hoog mogen en kunnen springen. Echt, onze lieve waardeloze eikel <3
Afbeelding

Laten we het er op houden dat hij zich erg goed voelt.

Hij houd zijn gebroken pootje erg recht, ik kan hem (zachtjes uiteraard) ook niet voorzichtig invouwen. Eerst vrijdag maar even afwachten en daarna een fysio overleggen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:29

Dat viel me ook gelijk op. Dat de onderkant van de poot bewegingsloos is. Hij ziet er verder blij uit!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:39

Hij moet straks aan de zwemtherapie :D

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 15:10

Cowgirl schreef:
Hij moet straks aan de zwemtherapie :D

Ach, mensen met een hond hebben een handdoek naast de deur hangen. Wij hebben dat voor Norrit, hij kwam regelmatig zijknat thuis. Ik heb toch echt geleerd dat katten een hekel hebben aan water, maar Norrit is gewoon heel speciaal.

Hij lijkt zijn knie bijna niet te buigen, hak meer.
Zit wel goed gevoel in, als je hem onder zijn pootje kriebel kan je een klap krijgen :') (heel lief zonder nagels). Als hij zit laat hij hem gestrekt weg glijden, als hij weer op staat om weg te lopen trekt hij hem er netjes bij en vertrekt dan.

Natuurlijk hebben we nog een weg te gaan, maar ik heb niet het idee dat hij zich zelf heel zielig vind ;) .

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:13

Hij zal ook wel wat last hebben van atrofie. Denk dat het wel goed komt. Katten gaan gewoon door. :D

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:12

Hij houdt hem inderdaad een beetje raar op het filmpje... Wanneer moet je terug naar de DA? Of was je nu al geweest? Hij lijkt er inderdaad niet zo veel last van te hebben. Ondeugend ding! :D

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 18:15

Aanstaande vrijdag!

Ik wacht dat sowieso eerst af voor we wat meer gaan doen zoals een fysio.
Loopt een beetje als een pony met zijn knie opslot, maar deze binnendoor zetten en pasje achterwaarts om los te laten schieten werkt niet :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:28

Hier na de operatie eerst een paar sessies fysio gedaan. Daarna bij een dierenarts die zich verder geschoold heeft osteo/cranio therapie en laser.Operatie was 5 jaar terug en we gaan nu nog meerdere keren per jaar :) knapt ie zo van op

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:34

Dennis schreef:
Aanstaande vrijdag!

Ik wacht dat sowieso eerst af voor we wat meer gaan doen zoals een fysio.
Loopt een beetje als een pony met zijn knie opslot, maar deze binnendoor zetten en pasje achterwaarts om los te laten schieten werkt niet :+



Je kan het ook nog proberen met plakbeslag of hoefschoenen

Hevonen

Berichten: 5624
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:08

Cowgirl schreef:
Dennis schreef:
Aanstaande vrijdag!

Ik wacht dat sowieso eerst af voor we wat meer gaan doen zoals een fysio.
Loopt een beetje als een pony met zijn knie opslot, maar deze binnendoor zetten en pasje achterwaarts om los te laten schieten werkt niet :+



Je kan het ook nog proberen met plakbeslag of hoefschoenen


Nooit geweten dat die voor katten bestaan ;) :)

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:17

Fijn dat het met hem langzaam aan weer beter gaat.
Tja rustig houden zeggen ze dan, makkelijker gezegd dan gedaan _O-

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 08:55

Dennis schreef:
Aanstaande vrijdag!

Ik wacht dat sowieso eerst af voor we wat meer gaan doen zoals een fysio.
Loopt een beetje als een pony met zijn knie opslot, maar deze binnendoor zetten en pasje achterwaarts om los te laten schieten werkt niet :+

Oh nog even afwachten dan. Wordt er weer een röntgenfoto gemaakt? Zou ik wel om vragen als het niet de standaard is. Dan kun je zien wat er van binnen speelt en daarop het plan maken.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 09:00

Ja, morgen word er een foto gemaakt, en als het nodig is de pin er weer uit gehaald.

Ik wil gewoon dat het goed is, dus zeker een foto. Dierenarts was daar laatst nadat hij zo te keer gegaan was wat terughoudend in ivm de kosten. Maar met mijn pony's wil ik ook zekerheid hebben, waarom met de kat dan niet?

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:44

Dennis schreef:
Ja, morgen word er een foto gemaakt, en als het nodig is de pin er weer uit gehaald.

Ik wil gewoon dat het goed is, dus zeker een foto. Dierenarts was daar laatst nadat hij zo te keer gegaan was wat terughoudend in ivm de kosten. Maar met mijn pony's wil ik ook zekerheid hebben, waarom met de kat dan niet?

Ja vind ik ook belangrijk hoor! Dat geld van een foto extra kan er ook nog wel bij. Dan weet je tenminste of het goed geheeld is en kun je gericht verder.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 20:20

Idd, kost toch al geld, beetje meer of minder maakt ook niet uit.
Ik durf het nog niet te zeggen, maar pony's hebben het dit jaar beschaafd gehouden, moet mn geld toch aan kwijt :j :x .

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:42

Dennis schreef:
Idd, kost toch al geld, beetje meer of minder maakt ook niet uit.
Ik durf het nog niet te zeggen, maar pony's hebben het dit jaar beschaafd gehouden, moet mn geld toch aan kwijt :j :x .

Houden zo! Een patiëntje is al zorgelijk genoeg. I

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 15:30

Pin is er gister uit gegaan, nadat hij zijn roesje goed uitgeslapen had heeft hij het hele huis afgebroken.
Op de controle foto is zijn knie ook meteen mee genomen omdat hij die so slecht buigt. Alles ziet er mooi uit dus mogen een beetje kijken of we hem wat meer kunnen buigen en of het met meer beweging beter gaat worden. Dus eerst komende dagen maar even aan kijken en anders een fysio vragen voor meer tips.

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:15

Ah mooi dat alles er goed uit ziet en de pin er ook uit is. Ben benieuwd of hij zijn poot nu anders zal belasten. Bij mijn kat was het de pin die hem niet lekker zat. Het ergste heb je in elk geval achter de rug nu. Op naar een volledig herstel!