Whippet puppy op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:05

meisje_ schreef:
Wauw wat een reacties en mooie honden komen er voorbij <3

Hoe meer ik erover lees en hoor hoe meer blij ik ben met de gemaakte keuze!

Het voeren ga ik nog even over opzoeken, had gisteren al even snel gespiekt maar vind kvv best heel duur volgens mij? Al gouw 10€ pdag of heb ik me zo verteld :’)

Nee joh, vers vlees hoeft niet zo heeeel veel duurder te zijn dan een goede brok :)

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:32

Denk dat je je aardig verrekent. Toen mijn cavjes nog leefden voerde ik totaal 2 kg per week. Hondjes wogen plm 8 kilo per stuk. Zou nu op zo’n 11 euro per week komen voor 2 hondjes.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 14:44

truus1957 schreef:
Denk dat je je aardig verrekent. Toen mijn cavjes nog leefden voerde ik totaal 2 kg per week. Hondjes wogen plm 8 kilo per stuk. Zou nu op zo’n 11 euro per week komen voor 2 hondjes.


Op een van de site’s was het 40-60gr per kilo lichaamsgewicht, keer oh grapje ik zie al waar t fout ging :o

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:51

meisje_ schreef:
truus1957 schreef:
Denk dat je je aardig verrekent. Toen mijn cavjes nog leefden voerde ik totaal 2 kg per week. Hondjes wogen plm 8 kilo per stuk. Zou nu op zo’n 11 euro per week komen voor 2 hondjes.


Op een van de site’s was het 40-60gr per kilo lichaamsgewicht, keer oh grapje ik zie al waar t fout ging :o


_O-

kiwiwitje

Berichten: 20116
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:59

Hahahaha _O-
Dat zal wel een verschil maken haha

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:17

@Lukasje echt zonde dat je man geen windhond meer wil!
Mijn vriend wilde liever een kat, dus we hebben een compromis gesloten en een windhond genomen ~~}> ~~}>

Echt prachtige honden komen hier voorbij zeg <3 Onwijs gaaf die Whippet mee op het water! Geeft me ook echt zin om van alles te ondernemen met Otje, terwijl we hier gewoon lekker onder een dekentje op de bank liggen _O-

Ik vind KVV inderdaad niet persé heel duur hoor. En Otje doet het er supergoed op. Ik weet niet precies wat we maandelijks kwijt zijn, ik bestel elke 6-8 weken bij Ekowolf en ik zorg dat het nooit op is voor ik weer bestel. Gaat hier meer geld zitten in leuke truitjes, jasjes, lijnen en halsbanden :') O:) O:)

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:34

Wat leuk al die whippets <3

Ik voer trouwens gewoon brok. Pippa is een giga kieskeurige eter en het meeste kvv blieft mevrouw niet. Brokken gaan beter, dus nu dat maar. Ik vond Kvv wel iets duurder dan brok, maar inderdaad geen 10 euro per dag :p.

Zijn er hier mensen met whippets die actief zijn op de renbaan? Ik wil dat nog steeds graag een keer met pip doen.

@Warboel: ik wil ook veel meer doen, dan we daadwerkelijk doen hoor. Pip is te porren voor veel dingen, maar bij de baas op schoot, onder een dekentje op de bank staat echt wel bovenaan het favorieten lijstje :)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 20:07

Ik kreeg net nog een lieve foto van de fokker.
Hij heeft een hartjesaftekening op de borst <3

Krijg foto niet geuplaod... maar morgenvroeg rijden we erheen *\o/*

Het is nog niet eens zeker, want gaan eigk pas kijken. Maar vind t zo’n dotje en de verhalen over de whippet als ras zijn zo leuk!


Wbt voer zijn we nog niet over uit. Even goed inlezen.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:24

Kijk ook even naar wat de fokker geeft. Als ze daar aan gewend zijn, is het het makkelijkst om dat een tijdje te geven. Geeft jou tijd om een studie in hondenvoer te doen :P

En veel plezier morgen!
Ik ben wel een beetje jaloers, whippet pups zijn zó leuk.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:32

Wat gaaf dat je een whippet krijgt, TS <3 En wat een schatje!
Heel veel plezier morgen!

Ik ben ook gek op alle soorten windhonden.
Zelf hebben we een afghaan van het ouderwetse bergtype.
Die van ons is opgegroeid met katten, en ze wil er vooral veel te ruw mee spelen :') Zelfs met de kippen gaat hier prima. Maar kraaien/roofvogels/reigers, dan wordt ze gek!
Stronteigenwijs, maar zo'n heerlijk rustige en vrolijke hond.
Afbeelding

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 22:12

Wat een gave 8nnemiek!!
Ik had dit ras nog nooit gezien!

Misschien een hele gekke vraag, hoe hebben jullie je pups zindelijk gemaakt.
Internet zegt zooveel maar vind t spannend hoor. Ook hoe dat ‘s nachts dan gaat.

kiwiwitje

Berichten: 20116
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:16

meisje_ schreef:
Wat een gave 8nnemiek!!
Ik had dit ras nog nooit gezien!

Misschien een hele gekke vraag, hoe hebben jullie je pups zindelijk gemaakt.
Internet zegt zooveel maar vind t spannend hoor. Ook hoe dat ‘s nachts dan gaat.

Het aller aller belangrijkste; rust en regelmaat. Evt een schriftje oid om de momenten op te schrijven dat er geplast word of gepoept en de overige activiteiten erin zetten etc.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:24

Zindelijk maken was hier echt eitje, de fokker was er ook al heel veel mee bezig geweest dus dat scheelde wel :P na het eten, spelen en slapen naar buiten, belonen als ze plasje of poepje gedaan heeft (wel pas belonen als ze uitgeplast zijn), en ‘s nachts elke 3 uur de wekker in het begin. Maar dat hebben we maar een paar dagen gedaan, daarna maakte ze ons zelf wakker als ze moest. Otje had het zo door, de meeste ongelukjes die we gehad hebben waren op koude, regenachtige dagen waarop ze het buiten gewoon niet fijn vond.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 22:29

Warboel schreef:
Zindelijk maken was hier echt eitje, de fokker was er ook al heel veel mee bezig geweest dus dat scheelde wel :P na het eten, spelen en slapen naar buiten, belonen als ze plasje of poepje gedaan heeft (wel pas belonen als ze uitgeplast zijn), en ‘s nachts elke 3 uur de wekker in het begin. Maar dat hebben we maar een paar dagen gedaan, daarna maakte ze ons zelf wakker als ze moest. Otje had het zo door, de meeste ongelukjes die we gehad hebben waren op koude, regenachtige dagen waarop ze het buiten gewoon niet fijn vond.


En dan sowieso de 4 vaste momenten dan he..

Ohgod komende dagen veel regen gemeld *gaat regenjasje halen*

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:30

Die van mij ging in het begin 's nachts in de bench. Ze houden hun bed normaal gesproken graag schoon. En rust inderdaad, als ze lekker kalm zijn dan kunnen ze het makkelijker ophouden.
In het begin ging ik heel vaak op een dag kort even naar buiten, en dan natuurlijk goed belonen als ze buiten iets doen.

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:30

De kritieke momenten zijn na het slapen, eten of spelen. Dus wordt de pup wakker, heeft hij gegeten of gespeeld, hoppa, naar buiten toe en uitvoerig belonen indien hij wat doet. Ongelukjes gebeuren toch, een pup heeft net zoals een peuter nog geen controle over zijn blaas en weet ook niet wat de bedoeling is. Dus indien hij geplast heeft, gewoon opkuisen en niet morren. “Betrap” je hem, dan zeg je rustig “nee” of “foei”, neemt hem op en zet hem buiten. Doet hij daar wat, weer heel erg prijzen. Zindelijk maken is veel poetsen en veel geduld hebben. Sommigen hebben geluk maar doorgaans is een pup toch 4, 5 maanden vooraleer hij helemaal zindelijk is. Zeker nooit boos worden of de pup met de neus door de plas wrijven! En moed houden, het komt echt wel goed en nee, je doet niks fout (dit vraag je jezelf zeker af wanneer je alweer staat te dweilen :) )

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 22:40

Ik heb n peuter in huis wat soms zonder luier door huis rent (don’t ask me why) en die plast ook in de ronte. Dus plasjes dweilen ben ik gewend :D

En hoe vaak stonden jullie ‘s nachts op? En stond de bench naast bed?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:45

Pups zindelijk maken draait om 2 dingen: ze moeten leren aangeven dat ze moeten plassen én ze moeten het leren ophouden. Zeker dat laatste duurt even, want hun blaas houd is gewoon nog niet zo groot.
Laat de hond plassen na het slapen/spelen/eten. Ik vind het fijn om "wandelen" en "plassen" los van elkaar te koppelen. Voor het plassen ging ik naar de dichtstbijzijnde grasspriet en bleef daar staan totdat ze geplast hadden. Deden ze na 5 minuten niets, dan naar binnen en een paar minuten later nog een keer proberen. Pups kunnen met spelen en wandelen buiten zo veel prikkels binnen krijgen dat ze gewoon vergeten om te plassen. Pas als ze geplast hebben is het wandel en speel tijd.

Ik zou een hond nooit bestraffen of corrigeren als ze een ongelukje hebben. Dat doen ze namelijk echt niet expres. Ook als je 'Nee' of 'Foei' zegt kan de hond op een verkeerde manier interpreteren. Bijvoorbeeld dat ze niet met willen plassen als jij in de buurt bent omdat je dan boos wordt. Ik zou het gewoon negeren en opruimen.

Ik zet nooit een wekker met pups, maar ze slapen op bed. Als ze onrustig werden, werd ik wakker en kon ik ze even optillen en mee naar buiten nemen. De eerste week gebeurde dat 1x per nacht en daarna sliepen ze zo goed als altijd door.

Ik gaf ze trouwens verder 's nachts geen aandacht. De nabijheid van op bed slapen was genoeg en als ze moesten plassen dan praatte ik eigenlijk niet tegen ze. Ik geloof er in dat ze op die manier leren dat ze mij altijd wakker kunnen maken als er iets is, maar dat we 's nachts in principe slapen en het niet 'leuk' is. Dat komt de volgende ochtend wel weer :)

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 00:26

Hier ook een whippet liefhebber!

Flynn & James zijn mijn mannen. Flynn is 4 jaar, James 4 maanden <3
Komen beide van dezelfde fokker (Oppies Challenge) en Flynn is de oom van James (zusje van Flynn is de mama van James).


Afbeelding

Afbeelding




Qua zindelijkheid heb ik het zo gedaan:
Na het slapen, laten plassen
Na het spelen, laten plassen
Na het eten, laten plassen

En bij ieder plasje/poepje uitgebreid belonen.

Ze slapen bij ons boven dus als hij snachts moest gaf hij een piep en dan liep ik met hem naar buiten. Even plassen, belonen en weer lekker instoppen.

Verder leer je de taal van je pup gaandeweg lezen en kan je heel goed zien wanneer ze moeten. Gebeurde er een ongelukje dan ruimde ik het gewoon op. Kreeg hij absoluut geen correctie oid voor, is zo onnodig! Bij beide mannen zo gedaan en waren beide zeer vlot zindelijk.



Ik wil nooit meer een ander ras <3

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 00:42

8nnemiek, wat een onwijs mooie Afghaan zeg <3 prachtig dier! Zo majestueus!

Lonniejj jij hebt ook een lekker stel zeg <3 heerlijke bekkies :D hou ervan, ze hebben allemaal zo’n zachte maar tegelijk ondeugende uitdrukking.

Dit is dus echt zo heerlijk he aan windhonden, lekker een dagje bankhangen vandaag. Ze vindt het prima om lekker te niksen, vanavond wel even met d’r vriendin gespeeld maar verder alleen maar korte wandelingen. Morgen weer een dag voor een langere wandeling.
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6603
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 00:52

Bonna schreef:
Zijn er hier mensen met whippets die actief zijn op de renbaan? Ik wil dat nog steeds graag een keer met pip doen.



Ik heb jarenlang geholpen met afghanen en whippets trainen op de baan. Heb toen mijn lievelings afghaan opgeleid tot europees kampioen 480 meter.
Daar ook de nummer 2 van de wereld (toen) whippets gestart. Dus heb wel enige ervaring alleen niet met eigen honden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:55

@lonniejj ohhh, wat een schatjes! Leuke namen ook :)

@xoranlover wat gaaf zeg! Ik heb eigenlijk nog nooit een afghaan op de renbaan gezien (dat ligt aan mijzelf uiteraard ;) ) , geeft vast een heel ander beeld weer dan whippets en greyhounds?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:27

Ik heb nog een filmpje van Faizah op de renbaan :))
Het ziet er erg apart uit inderdaad!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:31

Gaaf! Ziet er inderdaad wel echt anders uit dan een greyhound op de renbaan :j
Halen ze ongeveer dezelfde snelheden ook?

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:13

Wij zijn toevallig 3 weken terug voor het eerst op de renbaan geweest met onze whippet. Ze kende het fenomeen haas wel al van een funcoursing en een aantal straightraces. Ze vinden het zo mooi!