Hoe herken je een broodfokker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:50

Zonnetje81 schreef:
quote="SoofO"]
Zonnetje81 schreef:

Grappig dat jullie denken dat een fokker meteen een glazen bol heeft en wel weet hoe de kopers zijn. Veel fokkers stellen onmogelijke eisen. Ik vind het gevoelsmatig veel gebaseerd op wantrouwen alsof er maar weinig mensen zijn die voor een hondje of kat kunnen zorgen. En ja ik wil wel zelf kunnen kiezen of ik voor een brede kop ga of rare vlekken of wat dan ook. De ene jack of ridgeback is de andere niet. Een paardenfokker zegt ook niet nee die krijg je niet maar die met die rare vlek kan je wel kopen.

Het is mijn mening dat veel rashondenfokkers (ook kattenfokkers kunnen er wat van) het naar hun hoofd is gestegen. Menen dat ze alles wetend zijn, dat ze een glazen bol hebben en doen alsof het de grootste eer is dat je in aanmerking komt. Gelukkig zijn er ook een paar normale waardoor ik een fantastisch hondje heb kunnen kopen.


Niemand heeft een glazen bol. Als je al snel als fokker het gevoel hebt dit klopt niet, terecht toch dat ze dan nee zegt, vind ik dan. Helaas komt dat misschien in een later stadium (als de pups er zijn) ook voor maar niet vaak denk ik, heel normaal dat ze vooral proberen een goed thuis te vinden en dat Kan iemand arrogant vinden of wat dan ook maar is naar mijn menig hun goed recht.

Voor een heel goede politiehond maakt het niet uit hoe breed de kop is. Voor een heel goed dressuur paard maakt het ook niet uit of hij een minder mooi hoofd heeft.

Ik snap wel dat men naar uiterlijk kijkt maar staar je daar niet blind op terwijl de ander misschien een veel leuker (passend) karakter heeft, is mijn idee.

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:31

Nog even terug komend op de fokker met hond en 14 pups in de schuur en af en toe wel binnen, met veel goede zorg, aandacht en liefde, helemaal top (al zou ik daar zelf niet voor kiezen) maar dat is ook een ras/rassen die dat aankan en ook daarna misschien sneller een kennelhond wordt en dit geldt niet voor de Schotse Collie, je wilt gedragsproblemen voorkomen en dir ras komen beter uit de verf bij volledig opgroeien in de huiskamer.

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:12

Voor de mensen die vertrouwen op de leeftijd van een "pup van 15 weken":
ook dat biedt geen garantie vwb de rabiësenting, want zodra de handelaar merkt dat mensen een pup vanaf 15 weken willen, wordt de pup als zo oud aangeboden... terwijl die pup best jonger kan zijn, en de dierenarts in het buitenland kan zelfs onder 1 hoedje spelen met de handelaar... met een valse verklaring in het paspoort heb je alsnog kans op een te jonge pup zonder rabiësenting in huis. Zo verziekt is de handel, er gaat veel geld in om, wat criminelen aantrekt en zelfs dierenartsen verleidt mee te doen om een graantje mee te pikken en misbruik te maken van de ondeskundigheid van kopers.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:27

Zoolgangster schreef:
Voor de mensen die vertrouwen op de leeftijd van een "pup van 15 weken":
ook dat biedt geen garantie vwb de rabiësenting, want zodra de handelaar merkt dat mensen een pup vanaf 15 weken willen, wordt de pup als zo oud aangeboden... terwijl die pup best jonger kan zijn, en de dierenarts in het buitenland kan zelfs onder 1 hoedje spelen met de handelaar... met een valse verklaring in het paspoort heb je alsnog kans op een te jonge pup zonder rabiësenting in huis. Zo verziekt is de handel, er gaat veel geld in om, wat criminelen aantrekt en zelfs dierenartsen verleidt mee te doen om een graantje mee te pikken en misbruik te maken van de ondeskundigheid van kopers.

Ja vanwege de huidige behoefte aan honden en het tekort eraan,zien sommigen het nu als een verdienmodel en wordt over de ruggen van honden en onwetende kopers er nu heel veel geld aan verdiend.Natuurlijk mag er geld verdiend worden aan honden, mits op een eerlijke wijze.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:51

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het onzin dat ze voor je kiezen. je betaald dik geld en mag niet eens kiezen welke je de mooiste of aansprekend vindt. Ik heb vaker gezien dat het gedrag in de groep niks zegt over hun gedrag erna. Stoer in de groep kan juist een terughoudende thuis zijn.

Ik vind veel fokkers doorgeslagen in: ik weet alles en ik wil overal over beslissen. Je moet een sollicitatie gesprek houden om misschien een pupje te mogen kopen.

Ik vind het juist een heel goede zaak dat fokker dit doen. Goede fokker nemen pups terug als het onverhoopt misgaat, dan wil je geen impulskopers of mensen die veel van huis zijn of hun kinderen al niet hebben opgevoed (dan wordt het ook niks met de hond). Een vriendin van mij fokt af en toe en zelfs met haar kennis, voor traject etc gaat het soms nog wel eens mis. Zo veel stress voor het hondje en de fokker, dat probeer je zoveel mogelijk te voorkomen.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:55

Zoolgangster schreef:
Voor de mensen die vertrouwen op de leeftijd van een "pup van 15 weken":
ook dat biedt geen garantie vwb de rabiësenting, want zodra de handelaar merkt dat mensen een pup vanaf 15 weken willen, wordt de pup als zo oud aangeboden... terwijl die pup best jonger kan zijn, en de dierenarts in het buitenland kan zelfs onder 1 hoedje spelen met de handelaar... met een valse verklaring in het paspoort heb je alsnog kans op een te jonge pup zonder rabiësenting in huis. Zo verziekt is de handel, er gaat veel geld in om, wat criminelen aantrekt en zelfs dierenartsen verleidt mee te doen om een graantje mee te pikken en misbruik te maken van de ondeskundigheid van kopers.

Tsja met een stamboom kan dat dus niet :)
In ieder geval niet in NL en BE..

Qua verdere handel heb je gelijk uiteraard

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:20

Zoolgangster schreef:
Voor de mensen die vertrouwen op de leeftijd van een "pup van 15 weken":
ook dat biedt geen garantie vwb de rabiësenting, want zodra de handelaar merkt dat mensen een pup vanaf 15 weken willen, wordt de pup als zo oud aangeboden... terwijl die pup best jonger kan zijn, en de dierenarts in het buitenland kan zelfs onder 1 hoedje spelen met de handelaar... met een valse verklaring in het paspoort heb je alsnog kans op een te jonge pup zonder rabiësenting in huis. Zo verziekt is de handel, er gaat veel geld in om, wat criminelen aantrekt en zelfs dierenartsen verleidt mee te doen om een graantje mee te pikken en misbruik te maken van de ondeskundigheid van kopers.


Als je een pup zonder stamboom uit het buitenland haalt en verwacht dat het ook echt 15 weken is heb je je niet echt verdiept in de aanschaf van een pup. Het kan hoor, is goed zoeken. Een stukje verantwoordelijkheid ligt toch ook echt daar. Geen vraag geen aanbod.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Hoe herken je een broodfokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:35

Jis_, daar heb je gelijk in. 50/50
Ligt bij de huidige eigenaar binnen of in het hok.
Mijn teefje mag wel binnen als mijn partner er niet is, maar ze is ook heel graag buiten.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hoe herken je een broodfokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:53

Om een koper te overtuigen van de gezondheid van je honden en waarom ze voor jou als fokker zouden moeten kiezen is vaak geen makkelijke taak. Zeker als je team 'met papier heb ik niks' bent. Iemand die niet inziet wat de waarde van het papier is zal ook alle argumenten die een fokker aanhaalt weerleggen met 'ja maar...'.

Veel goede tips heb ik al voorbij zien komen. Maar de belangrijkste vind ik nog dat een goede fokker eerlijk en open is over de fok en zijn of haar honden. Alle testen zullen mogen worden ingezien en er zal een transparante communicatie zijn. Geen vraag is teveel of overbodig en een goede fokker zal ze allemaal kunnen beantwoorden.

Met Google kom je ook een heel eind en tegenwoordig ook FB groepen, voor ieder ras is wel een FB groep te vinden. Vaak met heel veel leden. Stel daar eens de vraag naar de fokker, dan krijg je vaak behoorlijk wat reacties en meningen waar je een eigen mening naar kunt vormen. Er zit altijd wel een kern van waarheid in.

Google vooral ook de namen van de ouders.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Hoe herken je een broodfokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:01

Ik heb zo’n geluk dat de fokker van onze pup (nu bijna vier weken oud) een goede vriendin van mij is. Ik weet alles van de ouders, de dekking, mocht mee met de echo etc. Het enige jammere (maar ik sta helemaal achter de reden: rust voor moeder en veiligheid qua bacteriën voor de pups) is dat zij als regel heeft: voor vier weken geen bezoek. Dus volgend weekend gaan we ze in het echt zien, zo benieuwd <3

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:06

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb zo’n geluk dat de fokker van onze pup (nu bijna vier weken oud) een goede vriendin van mij is. Ik weet alles van de ouders, de dekking, mocht mee met de echo etc. Het enige jammere (maar ik sta helemaal achter de reden: rust voor moeder en veiligheid qua bacteriën voor de pups) is dat zij als regel heeft: voor vier weken geen bezoek. Dus volgend weekend gaan we ze in het echt zien, zo benieuwd <3

Hier is dat tot 3 weken en t vorige nest op 2 weken maar dan is er voor pupkopers echt nog weinig aan. Je hebt mazzel als ze even rondkruipen en bij mama gaan drinken maar verder zit er gewoon nog niet veel leven in. Op 3 a 4 weken zijn ze veeeeel leuker.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:11

Zonnetje81 schreef:
Grappig dat jullie denken dat een fokker meteen een glazen bol heeft en wel weet hoe de kopers zijn. Veel fokkers stellen onmogelijke eisen. Ik vind het gevoelsmatig veel gebaseerd op wantrouwen alsof er maar weinig mensen zijn die voor een hondje of kat kunnen zorgen. En ja ik wil wel zelf kunnen kiezen of ik voor een brede kop ga of rare vlekken of wat dan ook. De ene jack of ridgeback is de andere niet. Een paardenfokker zegt ook niet nee die krijg je niet maar die met die rare vlek kan je wel kopen.

Het is mijn mening dat veel rashondenfokkers (ook kattenfokkers kunnen er wat van) het naar hun hoofd is gestegen. Menen dat ze alles wetend zijn, dat ze een glazen bol hebben en doen alsof het de grootste eer is dat je in aanmerking komt. Gelukkig zijn er ook een paar normale waardoor ik een fantastisch hondje heb kunnen kopen.


Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 24-10-20 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:24

Ik heb gewerkt in een winkel waar ze pups en kittens verkochten in Zaandam. Die verkocht ook vaak broodfok hondjes, vooral 'leuke' kruisingen doen het erg goed.

1, broodfokkers weten waar jij op gaat letten, die weten immers waar kopers voor gewaarschuwd worden. Een schuur vol met pups zul je niet snel zien, wel en nestje in huis. De teef die erbij zit hoeft niet eens de moeder te zijn, net als de reu. Daarbij kan de moeder wel eens 'eventjes weg' zijn, dus krijg je alleen een nest pups te zien.
2, RUIKEN! een gezonde pup ruikt naar.. wel.. puppy. Stinkende pups direct laten zitten. Maar weer de waarschuwing, de broodfokker weet waar jij op let! De lekkere geur is dus geen garantie voor een goeie pup
3, paspoorten uit het buitenland of België/Brabant. Veel buitenlandse pups komen via België/Brabant binnen. Let op het paspoort, de data van de entingen, en de data die op de sticker staat van het entings-middel. LET OP! Broodfokkers in Nederland kunnen gewoon zelf een chip zetten, deze kan dus onbetrouwbaar zijn. Wij moesten in de winkel zelf de pups van een chip voorzien. Dus een Puppy uit Tsjechië kan een Nederlandse chip hebben en een paspoort uit België.
4, De prijs. De eigenaar van de winkel kocht ene pup bv voor 50 euro, verkoopt hem voor 250/350 euro. Helaas zijn door de Corona de prijzen enorm naar boven gegaan, dus zijn ze duurder. Een goeie prijs is dus geen garantie meer. Maar goedkoop is NOOIT betrouwbaar
5, schattige kruisingen. Ik zeg het maar nog een keer, ze doen het goed DUS fokken ze er heel .. heel.. HEEL veel. Shih-zhu kruizingen, chihuahua, mopshondjes, beagles, Jack Russels, zowel 'puur' als 'kruisingen' verkochten als warme broodjes. ook alle poedel kruisingen (labradoodle) gaan erg hard, dus worden op alle mogelijke manieren gekruist. Zolang je maar teefjes hebt van allerlei rassen, en 1 poedelreu ben je binnen!
6, alles waarmee ze wel even langs komen. 'zoek maar uit' .. lijkt me duidelijk?
7, ga vaker dan 1x kijken. Niet de eerste dag al een pup meenemen. Je kan beter een nest uitzoeken, en die vanaf dag 1 volgen. De kans dat het dan broodfok is, is veel kleiner.
8, Gedrag van de pups. Een bende puppies hoort jou direct te verwelkomen, begraven, onderlikken, en he.. zelfs een plasje. Pups die niet bij je komen moet je niet eens aan willen beginnen. Tenzij je een lang weg wil afleggen om een 'gestoorde' pup goed te krijgen.

Edit, commentaar over dat ik daar heb gewerkt liever via PB, zodat deze topic niet onderregent. Kan ik je mooi vertellen hoeveel kopers ik heb kunnen ompraten het NIET te doen. :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Hoe herken je een broodfokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:42

Eejjj, ook hier in Brabant zitten gewoon goede fokkers hoor :+ ~~}>
Maar inderdaad, deze regio staat erom bekend, helaas. Makkelijk de grens over hè... (Hoewel ik er zo ook al een weet in Huissen, GLD, dus 'grensregio's' zijn sowieso makkelijk voor broodfokkers)
Maar broodfok vind je echt overal, en je wil niet dat mensen geen enkele Brabantse fokker meer durven benaderen hè :')

Wat heftig om daar gewerkt te hebben lijkt me, dan zie je best wat leed Y;(

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:54

kiwiwitje schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik heb zo’n geluk dat de fokker van onze pup (nu bijna vier weken oud) een goede vriendin van mij is. Ik weet alles van de ouders, de dekking, mocht mee met de echo etc. Het enige jammere (maar ik sta helemaal achter de reden: rust voor moeder en veiligheid qua bacteriën voor de pups) is dat zij als regel heeft: voor vier weken geen bezoek. Dus volgend weekend gaan we ze in het echt zien, zo benieuwd <3

Hier is dat tot 3 weken en t vorige nest op 2 weken maar dan is er voor pupkopers echt nog weinig aan. Je hebt mazzel als ze even rondkruipen en bij mama gaan drinken maar verder zit er gewoon nog niet veel leven in. Op 3 a 4 weken zijn ze veeeeel leuker.

Is ook zo, maar voor ons is het onze eerste pup na alle herplaatsers. Dus extra speciaal. En ik krijg heel veel foto’s en filmpjes.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hoe herken je een broodfokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:47

Ja ik moet zeggen ik heb ook pupkopers die t liefste de dag van de geboorte nog komen en t vorige nest hadden we dat ook. Maar iedereen was na een kwartier max echt wel uit gekeken. Er is dan gewoon nog niks aan voor buitenstaanders. Maar foto’s en filmpjes maken veel goed. Dat doe ik ook

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:52

kiwiwitje schreef:
Ja ik moet zeggen ik heb ook pupkopers die t liefste de dag van de geboorte nog komen en t vorige nest hadden we dat ook. Maar iedereen was na een kwartier max echt wel uit gekeken. Er is dan gewoon nog niks aan voor buitenstaanders. Maar foto’s en filmpjes maken veel goed. Dat doe ik ook


Wij zullen het ook op deze manier doen. Veel foto's en filmpjes delen en een aantal uur livestream per dag. Tot de pupkopers kunnen komen is dat leuk en voldoende lijkt me. :j

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hoe herken je een broodfokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:29

Helemaal vergeten erbij te zetten. Suikerwater.. Daarmee krijg je elke pup wel even mee tot leven. Word soms ook aangeraden bij de zeer kleine rassen om ze dat te geven (door diezelfde broodfokker he!). Je hebt dan eigenlijk te maken met een te jonge pup. Maar goed, mensen willen ze zo klein mogelijk he? Gezond maakt niet uit, als het maar mini is.

... Daarbij maakte ik teveel mee dat het de meeste mensen echt niks kan schelen. Echt niet. Als je wil weten hoevaak we 3 nesten in een/2 weken verkochten moet ik eerlijk zeggen dat dat tevaak was. Ook al had je mensen geinformeerd over de herkomst, en ja ze zijn broodfok. Heeft mijn vertrouwen in mensen alleen nog maar verder aangetast

Pups die niet verkopen, bij die winkel dan, gingen 'een deurtje verder'. Dus niet verkopen wou je ook weer niet. Waar komen ze dan terecht? Gelukkig is deze winkel er niet meer, en is zijn handel in kittens ook afgelopen.. als het goed is. ((wat ik daar heb gezien.. hemeltje..))

Eigenlijk kun je niet met de volle 100% vertrouwen die fokt, is mijn bescheiden mening. Er zijn er gewoon teveel die het niet goed doen, en ze weten donders goed hoe ze het zooitje moeten verpakken! Broodfokkers leren erg snel.. geloof mij maar.

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:36

Bij mijn pup 8 jaar geleden heb ik me heel erg ingehouden vind ik O:) 3 keer op bezoek geweest, 3e keer wist ik welke het werd. Bij mijn raskat ging ik 3 jaar geleden vanaf 4 weken om de 2 weken op bezoek, tot 13 weken. Fokker vond het wel gezellig. :D

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:42

Ik hoop wel bij een fokker dat ik mede een pupje kan uit kiezen en er niet een toegewezen krijg, maar als dat zo is dan is het zo. Overigens snap ik heel goed met de vraag naar pups dat er bij fokkers wachtlijsten zijn en een soort van selectie, maar ik heb zo het gevoel dat als mijn hond weg zou vallen, dat ik het ontzettend zwaar ga krijgen als ik dan bijvoorbeeld een of twee jaar zonder hond zou zijn :o overigens kan die van mij niet goed alleen blijven en ik wil niet dat een pup dat gedrag overneemt en hij heeft ook helemaal niks met pups, dus nu al gaan kijken is niet verstandig.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-10-20 21:45, in het totaal 3 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:43

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Ja ik moet zeggen ik heb ook pupkopers die t liefste de dag van de geboorte nog komen en t vorige nest hadden we dat ook. Maar iedereen was na een kwartier max echt wel uit gekeken. Er is dan gewoon nog niks aan voor buitenstaanders. Maar foto’s en filmpjes maken veel goed. Dat doe ik ook


Wij zullen het ook op deze manier doen. Veel foto's en filmpjes delen en een aantal uur livestream per dag. Tot de pupkopers kunnen komen is dat leuk en voldoende lijkt me. :j

Hier ook tussen de bezoekjes in behalve de live stream. Want ivm corona zullen we ook met t bezoek een beetje moeten schuiven vrees ik.

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:18

Benfan schreef:
Helemaal vergeten erbij te zetten. Suikerwater.. Daarmee krijg je elke pup wel even mee tot leven. Word soms ook aangeraden bij de zeer kleine rassen om ze dat te geven (door diezelfde broodfokker he!). Je hebt dan eigenlijk te maken met een te jonge pup. Maar goed, mensen willen ze zo klein mogelijk he? Gezond maakt niet uit, als het maar mini is.

... Daarbij maakte ik teveel mee dat het de meeste mensen echt niks kan schelen. Echt niet. Als je wil weten hoevaak we 3 nesten in een/2 weken verkochten moet ik eerlijk zeggen dat dat tevaak was. Ook al had je mensen geinformeerd over de herkomst, en ja ze zijn broodfok. Heeft mijn vertrouwen in mensen alleen nog maar verder aangetast

Pups die niet verkopen, bij die winkel dan, gingen 'een deurtje verder'. Dus niet verkopen wou je ook weer niet. Waar komen ze dan terecht? Gelukkig is deze winkel er niet meer, en is zijn handel in kittens ook afgelopen.. als het goed is. ((wat ik daar heb gezien.. hemeltje..))

Eigenlijk kun je niet met de volle 100% vertrouwen die fokt, is mijn bescheiden mening. Er zijn er gewoon teveel die het niet goed doen, en ze weten donders goed hoe ze het zooitje moeten verpakken! Broodfokkers leren erg snel.. geloof mij maar.


Diep triest is het...en het is ook inderdaad best lastig met broodfokkers die van alles verzinnen. En ook de pup kitten koper die er geen moer om geeft waar ze het vandaan halen als het maar snel en goedkoop is. Maar dat wel brullen als het binnen weken maanden dikke centen kost bij de DA en die fokker niet thuis geeft. Voor mensen die echt bedondert zijn, die denken dat ze goed zaten, is het gewoon sneu en voor al deze dieren helemaal erg.

Gelukkig zie ik ook hele fijne dingen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Hoe herken je een broodfokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:18

Een gezonde pup is ook schoon en ruikt zoet. Zeker uit zijn bekje. Buikje moet schoon zijn, oogjes helder en de pup is alert.
Als iets niet als hierboven is: laat ze aub liggen!
De moeder moet ook altijd in de buurt zijn. Die is niet ‘even wandelen’ als er bezoek komt.