Waar laten jullie de honden plassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:34

Carol_Beer schreef:
Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess

Het is zelfs verplicht de poep van je hond op te ruimen (niet dat iedereen zich daaraan houdt, die denken blijkbaar net als jou, bah dat is vies, maar vervolgens mag een ander wel in hun hond zijn stront staan).
En die zakjes zijn gewoon dicht, dus er komt niets aan je handen hoor (dus geen blote handen, maar zakje binnenstebuiten om je hand voordat je de drol opraapt). Ja het ruikt even niet lekker, maar zodra het zakje dicht zit, is de geur ook weer weg.

Edit: maar mijn hond mag in de grasveldjes en perkjes van de gemeente plassen of op de uitlaatveldjes en zelfs bij mij in de tuin op het gras, maar andermans tuin, haag of gebouw is een "no go"

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:56

Carol_Beer schreef:
Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess


Ja, met blote handen is heel vies. Gelukkig zit er, zoals je zelf ook al zegt, een zakje omheen :')
Goed verhaal.

Mijn honden mogen absoluut niet in/tegen voortuinen of tegen gevels plassen. Alleen op gemeentegrond, dus bomen, struiken, gras.
Ik vind laten plassen tegen voortuinen en huizen dan ook echt uiterst asociaal km eerlijk te zijn.

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 10:01

Carol_Beer schreef:
Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess


Hoe wil je het anders opruimen? Een poepschepje meedragen is minder hygiënisch dan een zakje wat je direct weg gooit :+

Laten liggen, al is het in de bosjes vind ik ook niet kunnen.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:04

Mijne mogen alleen in de gemeente hegjes en de grasvelden. Verder nergens. Zou het zelf ook niet fijn vinden als ze tegen m'n hek aan staan te pissen, zeker reuen ruik je heel erg in de zomer

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:06

Ik denk dat niemand een kakje met de blote hand opraapt. Waarom zou je dat doen? _O-


Hier doet onze hond enkel iets op gras. Ons vorig hondje deed altijd alles in de goot.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:07

fannetje schreef:
Carol_Beer schreef:
Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess

Het is zelfs verplicht de poep van je hond op te ruimen (niet dat iedereen zich daaraan houdt, die denken blijkbaar net als jou, bah dat is vies, maar vervolgens mag een ander wel in hun hond zijn stront staan).
En die zakjes zijn gewoon dicht, dus er komt niets aan je handen hoor (dus geen blote handen, maar zakje binnenstebuiten om je hand voordat je de drol opraapt). Ja het ruikt even niet lekker, maar zodra het zakje dicht zit, is de geur ook weer weg.

Edit: maar mijn hond mag in de grasveldjes en perkjes van de gemeente plassen of op de uitlaatveldjes en zelfs bij mij in de tuin op het gras, maar andermans tuin, haag of gebouw is een "no go"


Maar als ie naast de stoep poept, in een tuin of de bosjes verteert t sneller dan dat er iemand in gaat staan :+ En ookal zit er een zakje omheen, je blijft het toch ruiken aan je handen-
Vind t erger als mensen hun katten overal laten scheiten in zandbakken van kinderen (das pas gevaarlijk en smerig) of overal los laten lopen.. Idem dito voor de meeste ruiters die hun mest op de stoep laten liggen.
maar als mijn hondje wat neerlegt dan springt iedereen op :')
Ben ik de enige die t een beetje krom vindt?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:10

Hmmm ja

Mijn handen ruiken echt niet naar stront, en als je er zo vies van bent gzbruik je 2 zakjes overeen of diepvrieszakjes die zijn wat dikker. Dus dag is een flutargument.
Plus als je het opraapt, kan er direct niemand meer in gaan staan.

En wat een ander doet is uw zaakeigenlijk niet. Als een hond kakt, ruim je dat op,punt.

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:17

Ze mogen niet in tuinen of tegen hagen of muren van mensen, in weilanden of velden van boeren.

Wel: in de gemeenteperken, tegen lantaarnpalen, bomen, de bermen langs een weg die niet tot een tuin behoren. En thuis in de eigen tuin, al spoelen we dat direct na altijd.
In de woonwijken raap ik altijd hun kak op met een zakje hoor. Die dingen hebben zelfs een lekker geurtje, zodat je de kak niet zo fel ruikt :=

Pis maakt veel kapot. De tuin van de buren heeft meer gaten dan gras, omdat ze hun labrador overal laten pissen en niet naspoelen #)

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:21

Carol_Beer schreef:
Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess

Is dit serieus :')

MachieJarig

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:43

Mijn honden plassen op gemeentegras of tegen gemeentebomen. Tegen hagen en gevels is verboden. En soms pissen ze tegen een lantarenpaal die op gemeentegras staat. Poep ruim ik op met een zakje en daar gaan mijn handen niet van stinken.

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:50

Mijn hond pist het liefst alles onder. Hij mag het echt niet tegen hekken, hagen of gevels. Ook geen auto's natuurlijk, dat zie ik ook vaak zat gebeuren. Bah.
Mijn teef plast meestal in de goot.

Mijn reu poept altijd diep in de bosjes, daar kom je niet eens meer bij. Dat ruim ik dus ook niet op tenzij het vlakbij een woning staat. Verder ruim ik het altijd op, met een zakje. En dan stinkt je hand echt niet naar poep hoor _O-

pillow
Berichten: 7840
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:52

DiantaM schreef:
Carol_Beer schreef:
Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess

Is dit serieus :')

Ik denk het niet, Caro-Beer plaatst wel vaker zulke niet zo heldere opmerkingen.

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:08

De mijne mogen ook alleen maar op gemeentegrond en tegen lantaarnpalen plassen, maar ook bij ons op het einde van de straat tegen een particuliere heg.
De stoep is daar 6 tegels breed, maar over 4,5 tegel groeit de coniferenheg erover heen.

Je kunt daar niet eens fatsoenlijk over de stoep lopen met één, laat staan beide honden langs je.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:15

Ik heb gelukkig alleen teven die plassen nergens tegenaan en wachten netjes tot we aan de bosrand zijn. Ik heb wel 1 oude uitlaat hond die soms kan poepen terwijl die loopt dan gewoon meteen opruimen maar ook al doet hij het netjes in de prikkel struiken van de gemeente of on de berm zijn er mensen die midden op de weg hun auto neerzetten om te zeggen “dag ruim je wel even op he” verschrikkelijk van die bemoeials zelfs al sta ik met de zak in mijn had te wachten tot die klaar is moet er getoeterd worden en geschreeuwd worden dat ik het opruim (gewoon on de berm naast een drukke weg dus niet een wandelpad of voor een huis of zo)

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:21

Mijn hond mag alleen in onze achtertuin of op het gemeentegras/grond/bermen/onkruidveld/... plassen.
Privégrond of tegen gebouwen aan sowieso niet en eigenlijk vind ik lantaarnpalen of gewoon op de stoep ook not done. Je zou maar de elektricien zijn die anderhalve meter boven een hondentoilet mag gaan werken, nee, vind ik niet netjes. Er zijn zoveel grasperkjes of braakliggende stukjes grond, genoeg plek om plasjes te deponeren.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:31

Ik ruim de poep ALTIJD op. Met een schepje verplaats je het alleen maar. Als je in een wijk 100 honden hebt, en die doen allemaal 1 drol per dag, dan heb je per week dus 700 drollen. Stel, die drollen liggen er een week of 3, dan liggen er dus in totaal 2100 "landmijnen" te wachten tot er iemand in gaat staan. :r

De mannetjes die het plantsoen schoffelen willen dat ook met schone schoenen doen, en als de bal van een kind in de bosjes rolt dan moeten ze die er ook fatsoenlijk uit kunnen halen. In de goot of voor/in de put gooien levert in tijden van droogte verstopte riolen op, dat is dus geen oplossing. En ik wil ook de hele route niet met zo'n ranzige poep-besmeurde strontschep lopen, waar laat je dat ding uberhaupt als je weer thuis bent?! Brrrr!

Er loopt hier een ouder vrouwtje, die schept de poep op, slingert het met kracht de bosjes in en veegt dan in het langslopen meterslang de schep af aan de beukenhaag langs het zorgcentrum :r :r :r Dan heb je het echt niet begrepen vind ik...

Nee, gewoon zakje omp je hand, hoep hoep oppakken, knupje er in en de bak in. Soms pluk ik met een tweede zakje het gras nog even schoon, en als het drolletje ongelukkig ligt doe ik twee zakjes over elkaar zodat ik hem niet per ongeluk stukprik op stokjes ed. Ik heb nog nooit iets aan mijn handen geroken, wat een onzin, er zit toch een zakje omheen. Thuis even handen wassen just to be sure en klaar.

Op kunstgras zou ik mijn hond sowieso niet laten kakken, laat staan dat ik het liet liggen. Wat goor en asociaal!

Vind mensen die de kak van hun hond laten liggen echt van de zotte, en dan klagen over kattenstront in de tuin 8)7 katten begraven het op zijn minst... Ik gun iedereen schone schoenen dus IK ruim mijn zooi op, maar dan wordt je wel aangekeken op de stront van andere hondenbezitters. Ik ga ooit nog een keer van die cocktailprikkertjes met vlaggetjes meenemen en dan in elke drol die ik zie liggen een vlaggetje steken. Kijken of het helpt.

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:37

Ik vind het prachtig dat hier al weer een 3 pagina lang topic van is :D

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:38

Marije112 schreef:
Ik vind het prachtig dat hier al weer een 3 pagina lang topic van is :D


Ja hoho, we zijn van plas op poep over he, dus er kunnen nog wel iets van 8 pagina's bij! :D :')

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:42

Haarbal schreef:
Marije112 schreef:
Ik vind het prachtig dat hier al weer een 3 pagina lang topic van is :D


Ja hoho, we zijn van plas op poep over he, dus er kunnen nog wel iets van 8 pagina's bij! :D :')


Ja, poep is favoriet :)) !

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:33

Gelieve ontopic te blijven. :D

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:37

dromertje2 schreef:
Hmmm ja

Mijn handen ruiken echt niet naar stront, en als je er zo vies van bent gzbruik je 2 zakjes overeen of diepvrieszakjes die zijn wat dikker. Dus dag is een flutargument.
Plus als je het opraapt, kan er direct niemand meer in gaan staan.

En wat een ander doet is uw zaakeigenlijk niet. Als een hond kakt, ruim je dat op,punt.


Maar waarom wordt er dan altijd meer over hondeneigenaren gezegt dat ze asociaal zijn?? Terwijl katteneigenaren vele malen erger zijn, die hun beest overal laten poepen (denk maar in speeltuinen, scholen, zandbakken etc), ik heb mn hond tenminste aan een lijntje.. Idem dito voor paardenkeutels op de stoep

Maartje1990

Berichten: 22286
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:39

Carol_Beer schreef:
dromertje2 schreef:
Hmmm ja

Mijn handen ruiken echt niet naar stront, en als je er zo vies van bent gzbruik je 2 zakjes overeen of diepvrieszakjes die zijn wat dikker. Dus dag is een flutargument.
Plus als je het opraapt, kan er direct niemand meer in gaan staan.

En wat een ander doet is uw zaakeigenlijk niet. Als een hond kakt, ruim je dat op,punt.


Maar waarom wordt er dan altijd meer over hondeneigenaren gezegt dat ze asociaal zijn?? Terwijl katteneigenaren vele malen erger zijn, die hun beest overal laten poepen (denk maar in speeltuinen, scholen, zandbakken etc), ik heb mn hond tenminste aan een lijntje.. Idem dito voor paardenkeutels op de stoep


Paarden mogen niet op de stoep. Honden eigenaren die de stront niet opruimen op een plek waar dit niet mag blijven liggen zijn asociaal, veel mensen vinden katten eigenaren ook asociaal.

Jessix

Berichten: 16479
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:42

Carol_Beer schreef:
dromertje2 schreef:
Hmmm ja

Mijn handen ruiken echt niet naar stront, en als je er zo vies van bent gzbruik je 2 zakjes overeen of diepvrieszakjes die zijn wat dikker. Dus dag is een flutargument.
Plus als je het opraapt, kan er direct niemand meer in gaan staan.

En wat een ander doet is uw zaakeigenlijk niet. Als een hond kakt, ruim je dat op,punt.


Maar waarom wordt er dan altijd meer over hondeneigenaren gezegt dat ze asociaal zijn?? Terwijl katteneigenaren vele malen erger zijn, die hun beest overal laten poepen (denk maar in speeltuinen, scholen, zandbakken etc), ik heb mn hond tenminste aan een lijntje.. Idem dito voor paardenkeutels op de stoep

Het een sluit het ander toch niet uit? Jij laat je hond toch niet tegen de muur van je buurvrouw pissen omdat een kat ergens in de tuin zit te kakken?

Daarbij ben je als het goed is bij je hond tijdens het uitlaten en kun je dus voorkomen of opruimen. Kleine moeite, lijkt mij.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:52

Carol_Beer schreef:
dromertje2 schreef:
Hmmm ja

Mijn handen ruiken echt niet naar stront, en als je er zo vies van bent gzbruik je 2 zakjes overeen of diepvrieszakjes die zijn wat dikker. Dus dag is een flutargument.
Plus als je het opraapt, kan er direct niemand meer in gaan staan.

En wat een ander doet is uw zaakeigenlijk niet. Als een hond kakt, ruim je dat op,punt.


Maar waarom wordt er dan altijd meer over hondeneigenaren gezegt dat ze asociaal zijn?? Terwijl katteneigenaren vele malen erger zijn, die hun beest overal laten poepen (denk maar in speeltuinen, scholen, zandbakken etc), ik heb mn hond tenminste aan een lijntje.. Idem dito voor paardenkeutels op de stoep


Ik ben trouwens beide ;) Heb zowel honden als katten.

Maar nogmaals, het is niet omdat een ander iets niet doet, dat jij dat ook niet moet doen.

Of rij jij ook bijvoorbeeld door hetbrood omdat er mensen zijn die dit doen?

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:55

DreamGuide schreef:
Wat vinden jullie van de volgende situatie:

Villawijk, alle tuinen zijn omheind met hekken. Het is officieel buitengebied in de gemeente en de poep hoeft niet te worden opgeruimd zolang dit in de bermen wordt gedaan.
Tussen de hekken en de openbare weg zit altijd zo'n 3 meter berm.

Nou hebben buren van ons dus de (openbare) berm tussen hun tuin en de weg in volgelegd met kunstgras. Zodat het gras altijd groen is. :')

Zou ik mijn hond daar op mogen laten poepen? Ik laat het hem nooit doen, maar ik zie andere mensen het wel doen. Dus er liggen zo'n 20 drollen op het kunstgras voor dat hek, die niet echt weg kunnen zakken in de grond

Wat vinden jullie? Het is officieel dus wel openbare gemeente grond waar op gepoept mag worden.

Zij mogen geen kunstgras leggen op openbare gemeentegrond.