Nu heeft ze altijd heel veel aan haar poten gelikt en geknaagd. Tot nat toe, maar niet kaal of bloedens toe. Ze is eentje die het likgedrag snel inzet. Echter na de sterilisatie houd ze zich ook overdreven schoon. Ze likt erg veel haar achterste, tenminste voor ons gevoel meer als dat ze eerst deed. Maar kan ook zijn dat het meer opvalt ivm thuiswerken

Ik weet dat het pootlikken ook gerelateerd kan zijn aan stress, kan haar achterste schoonhouden dit ook zijn?
Als pup heeft ze veel last van blaasontstekingen gehad. Ze had de e-coli bacterie welke we maar niet onder controle kregen. Tevens had ze ook last van vaginitis en volgens mij is dit altijd wel een beetje sluimerend zo gebleven. Ze heeft dus ook veel antibiotica gehad in haar leven.
Ik was er ook al aan het denken of ze misschien een beetje incontinent zou kunnen zijn geworden door de sterilisatie. Maar we vinden geen plasjes of natte kussens.
Allergiekant zit ik ook iets aan te denken omdat dit ook wel bij boxer voor komt. Daar zou ik het pootlikken dan misschien aan kunnen linken maar niet het schoon houden.
Misschien dat hier mensen meer ervaring erin hebben?