Billy schreef:Ik hoorde dat de Dog Copenhagen er gauw lelijk worden bij normaal gebruik, iemand ervaring mee?
Kan ik niet zeggen, maar in verhouding hebben we 2/3 tuigjes die we van DC gehad hebben ook niet lang gebruikt ivm groeiende pup. Momenteel heeft onze 15 maanden oude hond haar 3e DC tuig om en die heeft ze nu een half jaar om gok ik, of net iets langer. En die is echt nog stevig, terwijl ik echt een buitenhond heb die door de struiken vliegt, het zand vliegt en zwemt ermee op dagelijkse basis (herder). Ben er echt heel tevreden over. Ze hebben onlangs hun tuigen ook weer wat verbeterd, dus ga er vanuit dat dat alleen maar positief uitvalt ook weer. Ze zijn ook heel makkelijk af te poetsen als ze vies worden (beide modellen, maar de comfort walk wel net wat beter)
@TS
Mooi tuigje heb je gekocht!! Past zo te zien heel erg mooi

Wij hebben dat model ook graag gebruikt en nu hebben we het andere model, waar ik ook erg over te spreken ben.
Dog Copenhagen heeft idd een fijne anti trek ring aan de voorkant. Maar er moet wel bij vermeld worden dat het natuurlijk nog steeds brlangrijk is om te trainen op niet trekken. Als ze echt in zo'n anti trek ring aan de voorkant blijven hangen, kan dat op langer termijn ook weer nadelig zijn voor het lichaam omdat het dan scheef getrokken wordt. Maar het kan wel echt een heel fijn hulpmiddel zijn icm trainen op het niet trekken zeg maar.
Misschien dat er tuigen zijn waarbij echt trekken op lang termijn nog steeds niet erg is, maar bij het DC tuig gaat het dus wel scheef zitten als ze echt trekken (bij het model wat jij hebt wel net weer wat minder als bij het Comfort Walk model), dus daar moet je wel even rekening mee houden bv. Je zou het ook kunnen combineren met af en toe een check up bij de fysio bv, dat de hond dan even nagekeken wordt.
Heel veel plezier gewenst met het tuigje!!