Nu het volgende probleem. Ik woon samen met mijn vriend, we hebben twee honden en hij werkt fulltime (is dagelijks 11/12 uur weg van huis, incl. reistijd). Ik ga nu ook fulltime werken, inclusief reistijd ben ik minimaal 10 uur van huis. Zo lang kunnen de honden niet alleen blijven. Nu heb ik een paar opties:
Dagopvang - de honden gaan iedere dag naar de dagopvang, ik kan ze brengen en halen. Voordelen: De honden zijn lekker een dagje bezig, er is veel aandacht en ze hebben sociaal contact. Nadelen: de kosten, zo'n 500 euro per maand.
Uitlaatservice - de honden worden iedere dag tussen de middag uitgelaten. Voordelen: de honden zijn in een bekende omgeving, gaan op een vast tijdstip eruit om te plassen en te rennen. Nadelen: de kosten, ook deze zullen zo'n 450 - 500 euro per maand zijn, daarnaast moet een vreemde persoon ons huis dagelijks betreden om de honden op te halen.
'Buurmeisje' - even tussen aanhalingstekens, dit kan ook de buurman of een andere liefhebber zijn. Voordelen: zelfde als hierboven. Nadelen: Ik laat een vreemde met mijn honden bezig zijn, iemand die dat niet uit bedrijfsoverweging doet, maar voor de leuk, ik blijf risicoaansprakelijk. Ook hier gaat het om een vreemde die dagelijks het huis moet betreden om de honden op te halen. We hebben een grote hond, dus ook niet iedereen kan hem uitlaten. Daarnaast moet er nog iemand gevonden worden die dat überhaupt wil doen.
We hebben geen buren die thuis zijn om tussen de middag even de achterdeur open te gooien zodat ze kunnen plassen in de tuin en wat aandacht krijgen, familie en vrienden werken allemaal overdag en hebben daarmee ook geen tijd/mogelijkheid om de honden tussen de middag even te laten plassen.
Mijn issue... De enorme kosten per maand. Dit bedrag hapt een flink deel van mijn inkomen weg waardoor het net lukt vaste lasten te betalen, zodat de dagopvang en uitlaatservice eigenlijk geen optie zijn, willen we aan het eind van de maand nog wat over houden om te kunnen sparen en nog leuk te kunnen leven.
Hoe doen werkende bokkers dit? Heeft iemand tips waar ik misschien overheen heb gekeken/niet aan heb gedacht?