Ik weet dat er meerdere topics zijn over dit onderwerp maar ik kan er nog niet een vinden die aansluit op mijn vraag...
Vanaf april hebben wij een labrador, inmiddels is hij ruim een jaar oud. We gaan ermee naar cursus en inmiddels is het een goed gemanierde hond, maar er is een groot ding waar we tegenaan lopen: ‘s nachts blaffen.
Hij zit ‘s nachts in de bench, overdag ook als we even weg zijn. Dit ging altijd goed, overdag gaat nog steeds goed. Echter sinds ruim een week blaft en joelt hij ‘s nachts de hele boel bij elkaar. Ik ben bang dat ik de oorzaak weet, namelijk dat mijn vriend een week beneden in bed heeft geslapen ivm niet kunnen traplopen. Echter heeft de hond eerst drie dagen nadat mijn vriend weer boven sliep zich ‘s nachts wel gewoon stil gehouden.
We hebben vanalles geprobeerd, in eerste instantie om hem gewoon te laten blaffen maar na drie slapeloze nachten zijn we daar eigenlijk wel klaar mee, negeren heeft dus geen enkel effect. Het enige wat echt lijkt te helpen is zelf beneden te zijn. De bench staat in de bijkeuken, we kunnen hem dan gewoon in de bench laten en zelf in de woonkamer gaan zitten. Dat is geen probleem en hij is dan ook direct stil. Het lijkt dus niet om de bench te gaan maar om het alleen (beneden) zijn.
Omdat we vrij radeloos zijn hebben we geprobeerd de hond mee te nemen naar boven, echter wil hij op geen enkele manier de trap op. Onderaan de trap is ook geen optie want dan ligt hij ook weer te blaffen. Ook hebben we een deken over de bench en de radio aan geprobeerd maar dit levert ook niks op.
Ik hoop dat iemand van jullie misschien wel de gouden tip heeft! We willen vanalles wel proberen want dit is geen doen als elke dag de wekker om 5:00 gaat!