Wij hebben sinds zondag onze pup van 9 weken. Ontzettend lief beestje die vooralsnog alles volgens het boekje doet. Ik ben zelf alleen erg zoekende en ik heb me de laatste maanden misschien iets teveel ingelezen waardoor ik juist ga twijfelen.
Overdag doet hij bijna alles tot nu tot super braaf buiten in de tuin. Maar ik twijfel zo over de nachten. Wel of geen bench, gewoon in de puppyren, wel of geen wasmachinelekbak met kunstgras in de ren. Op dit moment hebben we de puppyren aan de bench vast gemaakt en vannacht heeft hij gewoon in de puppyren geslapen maar dan met een wasmachinelekbak met kunstgras erin.
Bij de fokker waren ze al enigszins zindelijk gemaakt en deden ze hun behoefte dus op een wasmachinelekbak met kunstgras. Die stond daar in de ren. Dat heb ik afgelopen nacht ook gedaan en hij heeft er vannacht netjes op geplast. Maar hoe bouw je zoiets af? Lekker laten staan totdat hun blaas groot genoeg is of eruit en dan er naast slapen om alles in de gaten te houden?
En dan de twijfel.. wel of geen bench. We hebben twee jonge drukke kinderen rondlopen en het zou het natuurlijk fijn zijn als hij zijn rust gewoon kon pakken in de ren. Merk wel dat hij zeker aan het einde van de middag wat moeite heeft om in slaap te vallen, en dan helpen die rondrennende kinderen door de woonkamer er ook niet bij. De rest van de dag is dat wel heel goed gegaan.
Kortom: ik twijfel