Op dit moment is het gras in onze nieuwe tuin aan het groeien en ik zou het heel erg leuk vinden om daar over een tijdje een groep cavia's te hebben lopen. Nu heb ik vroeger als kind vaak cavia's gehad, vaak 1 (sorry, mij was niet verteld dat ze samen moesten leven).
Nu heb ik mij al wel ingelezen maar er blijven veel vragen over. Omdat ik het goede antwoord niet echt vind of omdat de antwoorden zo wisselend zijn op internet.
Nu zag ik het cavia topic wat ITP stond en ik dacht: Laat ik mijn vragen hier eens stellen.
Ik doe het maar even heel zakelijk, puntgewijs. Dan blijft het wat overzichtelijk.
1. Ik heb ook twee konijnenzusjes die nu altijd in de voortuin los lopen. Gaat het prima als zowel de cavia's als de konijnen samen los lopen in de tuin? (We hebben het over een tuin van zo'n 150m2)
2. Hoe kan ik er voor zorgen dat de konijnen niet in het hok van de cavia gaan? Andersom heb ik al bedacht, de cavia's kunnen niet in het konijnenhok springen.
3. Gaan cavia's over het algemeen s'avonds netjes hun hok in als ze daar eten krijgen, of wordt dat elke avond cavia jacht?
4. Welke groepssamenstelling qua geslachten zouden jullie adviseren? Ik zit er aan te denken om de eerste cavia's bij een knaagdierenopvang op te halen, dan kunnen zij mij helpen met koppelen.
5. Cavia's kunnen niet tegen tocht heb ik gelezen, zoeken ze zelf een beschut plekje als het te tochtig is? Stel je hebt een hok met daarin een gesloten hok, is dat voldoende?
6. Ik las dat het voor cavia's boven de 30 graden te heet wordt en het meest ideale is om ze dan te verplaatsen naar binnen. Hoe doen andere mensen dat met een groep cavia's? Hebben jullie hokken voor binnen voor die paar dagen dat het 30+ is?
7. Is een schutting voldoende om cavia's tegen te houden?
8. Welke cavia opvangen zijn er hier in de buurt (Zwolle). Stichting Flappus ken ik.
9. Wat vergeet ik nog, maar is wel goed om over na te denken?
Volgens mij had ik nog wel meer vragen, maar voor nu kon ik dit bedenken.
Dankjewel alvast voor de moeite om te antwoorden