Ik heb gisteren bij de buren even wat brokjes opgehaald en een zakje van dat natvoer, gewoon even om te kijken hoe hij zou reageren en er heel scharminkelig uitzag. De buurvrouw vertelde dat haar dochter vorige week iets vergelijkbaars had gezien bij kinderen hier in de wijk en dat ze daar niet zo leuk mee omgingen. Het buurmeisje is hier gisteren ook nog even geweest en die bevestigde dat het idd dat katje was. Het schijnt hier ergens in een schuurtje geboren te zijn uit een wilde/verwilderde moeder. Die kinderen hebben ze gevonden in dat schuurtje maar nooit wat aan hun ouders verteld

Het is vooral echt vreselijk bang, komt inmiddels bij tijd en wijlen binnen (wij zitten hier al 2 dagen in de kou met de tuindeur open

We hebben gisteren iig even een mandje voor hem gekocht, kittenbrokjes en wat zakjes natvoer. Overdag heb ik een mandje gelijk naast de veranda staan met wat voer en water, afgelopen nacht had ik dat bij het mandje in de openstaande schuur gezet. Ik weet niet of ie daar ook echt naar toe gaat maar een mandje buiten lijkt me ook niet wat. Onder veranda zit ie alleen echt op het koude beton en dat vind ik heel sneu....
Hij eet alsof zijn leven er vanaf hangt, ik zorg dat hij met zn natvoer iig extra water binnenkrijgt zodat het voldoende water binnenkrijgt.
Maar dan de volgende vraag is, wat nu......
Wij zijn allebei geen kattenmensen maar dit is zo'n schattig klein ding, dat we hier wel voor willen zorgen.
Voor mij is alleen de vraag hoe oud hij/zij ongeveer gaat zijn, ook ivm castreren/steriliseren en of het eventueel zelfs nog afhankelijk zou zijn van zijn/haar moeder.
Een van de buurkatten kwam eerder even aanlopen en daar werd ie helemaal blij van en er word ook heel klaaglijk en zielig gemiauwd bij tijd en wijle, alsof ie om zn moeder roept.
Ook, van mij mag hij tzt best 's nachts binnen maar te pakken krijgen we hem nu echt niet en ik heb ook niet echt een ruimte waar we hem op zouden kunnen sluiten. De enigste mogelijkheid zou de wc zijn maar ja... Doe je daar goed aan? Ook, hoe ga je een kattenbak aanleren aan zo'n diertje? Ik las iets over pootjes vasthouden en dan graven maar we kunnen niet eens in de buurt komen,

(ter verglijking, het tijdelijke mandje is een Kallax box van 33x33x38 cm....

Hier miauwt ie dus een beetje maar dat gaat soms maar door en door, een heel sip en klaaglijk miauwtje.
Het is een heel verhaal geworden maar als er mensen hier tips etc hebben, heel graag!!! Ik heb echt geen ervaring met katten maar wil hier wel graag goed voor gaan zorgen.