Voeding moeilijke eter (kat)

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Voeding moeilijke eter (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 16:27

Hoi!

Ik heb een zeer moeilijke eter, die eet het liefst mensen eten. Goedkope brokjes lust hij wel, maar kunnen zijn darmen niet tegen. Dure brokjes eet hij zeer slecht. Hij is nu alweer weken aan de diarree en alweer afgevallen. De dierenarts weet het ook niet meer, hij geeft geen giardia oid, maar gewoon zeer gevoelige darmen.

Zowel van RC als van Hills gaat de Gastrointestinal er nauwelijks in. Iemand de gouden tip?

Hij krijgt trouwens probiotica en lysine

Vers vlees lust hij ook niet

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:34

Die van mij krijgt digestive care van hills, zowel brok als blikje. Hij vind beide heerlijk. Én geen diarree en braken meer.
Alleen brokje kreeg hij een ruwe vacht en giga hangbuik van, geen idee waarom. Maarja met blik erbij niet, zo is het mooi opgelost en kat is elke keer blij met zijn eten. :D

Ik weet alleen niet of de smaak hetzelfde zal zijn als van die Gastrointestinal. Anders proef zakje vragen aan de dierenarts?

Cowgirl

Re: Voeding moeilijke eter (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:35

Royal Canin sensible al geprobeerd. Mijn vorige maine coon kon alleen dat verdragen ivm gevoelige darmen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:39

Ben je op zoek naar brok of natvoer? Mijn erg kieskeurige kater eet het natvoer van Almo nature erg goed. Verder eigenlijk alleen tonijn uit blik.

Qua droogvoer gaat de Porta 21 sensible graanvrij goed, maar echt heel graag eet ie het niet.

Doubtless

Re: Voeding moeilijke eter (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:08

Waarom vraag je geen advies in een goede dierenvoedingwinkel? Daar kunnen ze je vast helpen.