Wie heeft er een hondenstep?

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nagini

Wie heeft er een hondenstep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 05:00

Ik ben benieuwd wie er een honden step/scooter heeft en zo ja of iemand ervaringen wilt delen of mij kan helpen met een beslissing maken.

Ik wil graag gaan beginnen met hondensteppen maar hier in Australie is de keuze van merken echt bar weinig.
Het is of de kickbike cross of een kostka mushing. En beide ben ik niet super over te spreken op 't oog.

In Nederland is er veel meer te koop en ik ben dus aan het overwegen om een import te doen.. maar het is best wel moeilijk zo als je niets kan uitproberen.

Ik heb m'n oog op een Gravity M10 or een Crussis Cross... maar als iemand nog andere aanraders heeft hoor ik die ook graag! Videos of foto's zijn ook altijd welkom.

Mijn eisen:
- Hydraulische remmen
- Vering in het voorwiel (bonus als je 'm kan uitzetten op verharde wegen).
- Geschikt voor offroad en pavement
- Geschikt voor 2 (sterke) honden ervoor
- Geschikt voor langere personen (ik ben 1.77)
- Meesteppen zelf moet ook nog comfortabel zijn, dus niet te hoog (de Kostka is 10 - 15 cm hoog!)

Het is dus een beetje kijken of de Gravity of Crussis erboven uit springt want dan is 't de extra kosten waard. Als het heel gelijk aan gaat met de kickbike dan is in Australie kopen waarschijnlijk verstandiger.

Hopelijk zijn er een paar hondensteppers op bokt die me kunnen helpen!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

idal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 05:19

Wij zijn fanatieke steppers,wel heb ik mijn honden voor de step
Ik heb zelf een kickbike cross,al 7 jaar en is een top stepje
Mijn vriend heeft de crussis en ik ben daar geen fan van
De lijnuithouder kan bij de crussis alleen aan het draaiend deel van het stuur bevestigd worden,daarom vind ik hem onstabiel

Mocht ik zelf een nieuwe kopen word het een morxes of een kostka met twee even grote wielen
Deze zijn stabiel en lichter met rollen

Afbeelding

Nagini

Re: Wie heeft er een hondenstep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 05:51

Ja ik wil mijn honden ook ervoor.

Interessant wel om te horen. Waarom zou je een Kostka met zelfde maat wielen willen?

De kostka mushing step heeft echt een hoog voetbord en ik ben bang dat zelf meesteppen dan erg zwaar word. Wel goed om te weten van de lijn uithouder. Dat lijkt me idd ook handiger als het niet mee draait.
Kunnen de honden dan het stuur mee draaien mochten ze onverwacht links/rechts gaan?

Jouw 2 span ziet er tof uit!

idal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 06:11

Dank je,het zijn tophonden

Nee,ze kunnen je stuur niet meedraaien maar je voelt wel veel weerstand als ze niet precies voor je step lopen,ik ben wat reumatisch dus heb daar echt last van.

Wij doen veel sledehondenweekenden en het voordeel is dat er heel veel verschillende steps zijn die je mag uitproberen van de eigenaren.

Na de crussis “miskoop” al is het verder een fijne step hoor,wel 2 kilo zwaarder ook dan de kickbike , heb ik er op verschillende gestaan en uitgeprobeerd

Belangrijkste voor mij is de stabiliteit (ze lopen toch zo’n 18 km/u gemiddeld met pieken van 30 km/u, en dan vind ik 2 gelijke wielen stabieler,dat kleine achterwiel schiet makkelijk weg met modder of scherpe bochten op snelheid

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 06:30

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 06:48

Bedankt @Idal.
Interessant eens andere meningen te horen. Ook de wielen, je hebt andere juist die zweren erbij.

@Mando oh dankje! Ga eens kijken!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:36

Hier kickbike cross max en super tevreden over.

Ik wil het langzaam aan weer proberen te gaan oppakken maar ben verhuisd en hier is niet zoveel onverhard pad wat ook nog eens overzichtelijk is (gestopt ivm agressie van mijn hond. Inmiddels goed genoeg onder controle maar wil wel overzicht hebben)
Zit er over te denken om toch wat meer verhard te gaan trainen. In de polders ruimte zat dan om met combinatie verhard/onverhard heerlijk te trainen.

Vind de step ontzettend fijn. Er hebben er altijd 2 voor gelopen (husky en labrador x rottweiler) bij mij maar hun zijn met pensioen en 1 overleden. Voorheen altijd er 2 tot 4 husky's voor gehad. Ook dan had je super controle maarrrrr waren geoefende wedstrijd honden het 4 span. Momenteel heb ik een duitser x mechel die er meestal alleen voor staat. Soms ook wel mijn duitse jacht terrier x labrador maar hij snapt het systeem van het trekken niet zo. Hij trekt altijd en krijg het niet af geleerd maar eenmaal fiets step mountainbike erbij dan stopt hij met trekken hahaha

Afbeelding

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:47

Ik zou ook toch voor de Kickbike gaan of evt een Crussis. Kickbike heeft ook modellen met schijfremmen en verschillende maten wielen, ze zijn zeker voor recreatief gebruik heel fijn! (en niet stuk te krijgen)
Alleen als je heel lang bent zijn ze wellicht wat klein, maar dat is hetzelfde voor de Crussis.
Over de Kostka kan ik niet zoveel zeggen maar de Gravity zou ik niet doen, vind hem erg zwaar en het voetbord staat vrij hoog waardoor meesteppen zwaarder is.

Ik heb nu zelf een Bulla waar ik heel blij mee ben, maar voor recreatief gebruik had ik die nooit gekocht.

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:09

Wij hebben de kickbike cross max. Bevalt erg goed! Is erg licht en heeft goede remmen. Vooral fijn voor off road gebruik. Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 23:00

Dank voor jullie reacties!
Leuk om te zien wie dit ook doet. Een neiuwe wereld gaat voor mij open.

Ik ben de Kostka Mushing Max aan het overwegen.
Hij is lichter dan de Gravity maar hoger, maar het stuur is ook hoger. Aangezien ik 1.77 ben lijkt me dat nog best handig.

Kickbike cross max heeft op het oog en afmetingen een eeg klein voetbord.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:04

Ik heb een Kosta tour.. geen sterke hond dus moet zelf goed mee steppen.. dat is met die step geen probleem.. Heb er wel een verhoger voor mijn stuur op zitten omdat ik de normale uitvoering te laag vond..

[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 01:13

Leuk! Ik ben voor de Kostka Mushing Max gegaan. Heb vanochtend een order geplaatst en hopelijk word het binnen een paar uur bevestigd en heb ik 'm in een week of 2!
Overwegend goede reacties op de Kostka... en daarbij denk ik dat het toch safer is dat ik voor een step ga die in Australie word gemaakt ivm reparatie etc.

Misschien komt de Gravity er ooit nog ;) Ben er toch wel erg van gecharmeerd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 06:28

Gefeliciteerd met je aankoop.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:20

Hier ook een stepper, met een Kostka mushing Max. Mijn Samojeed Marley geniet er bijna dagelijks van!
Nagini, heb je hem intussen al binnen en hoe bevalt hij?

Houden van is soms ook loslaten.......
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1375384

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-20 23:22

Jaa heb ook de Kostka Mushing Max en vind het echt een super ding.

Ben ontzettend blij met de goede remmen en se vering in het voorwiel ook.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:00

Ik ben er ook erg blij mee, hij is licht en soepel en toch sterk genoeg. Volgens mij had je de vraag in de stepgroep op facebook gezet, en heb ik daar nog gereageerd, grappig :)
Ik step tegenwoordig vaak wel 2x per dag een rondje met Marley, maar dan recreatief en meer als uitlaat ronde. In het weekend of op vrije dagen ga ik wel voor langere rondes op pad en ik heb nu maar een achter spatbord op mijn step gezet want het is zo modderig soms! Echt blij met de keuze voor de cross step want met mijn toerstep kom ik er hier niet meer doorheen op veel paden.
Marley is nu 2.5 en gaat wel wat meer trekken echt, dat is super leuk! Vroeger dacht ik dat een poolhond niet zou zijn voor mij maar ben nu zo blij dat ik er toch aan ben begonnen, het is juist echt iets voor mij zo blijkt, nou ja Marley dan toch in elk geval <3

Houden van is soms ook loslaten.......
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1375384

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie