Ik kon vrijdagochtend al terecht bij de dierenarts en er is op de foto’s geen breuk te zien aan de wervels, gelukkig. Het lijkt dus op valtrauma of misschien heeft hij vast gezeten en zich losgetrokken.
Hij toont niet ziek en er zijn geen verschoven, verdikte of gevoelige plekken gezien. Hij eet goed, beweegt goed en is levendig.
Hij kan godzijdank nog gewoon zelf plassen, maar zijn anus doet op het moment niks.
Ik heb laxeermiddel mee gekregen en daarmee gaat poepen wel ok. Binnen een half uur ligt er dan een keurig gevormd ( klein) drolletje.
Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik kan hem voorlopig helpen met laxeren. Ik weet dat zenuwen lang nodig kunnen hebben voordat ze genezen, maar ik ben benieuwd hoe lang dit evt kan duren en hoe verder als het niet geneest.
Ik sta uiteraard in nauw contact met de dierenarts. Ik moet hem nu echter wel steeds apart zetten als ik niet thuis ben, om in de gaten te houden wat hij zelfstandig produceert. Dat is nogal sneu voor hem. Normaal zitten ze gezellig met zijn drietjes.
Het slachtoffer: