Een tijdje terug hebben wij tot ons grote verdriet afscheid moeten nemen van onze zeer geliefde kat. Deze kat was eigenlijk qua karakter meer een hond. Hij was totaal niet zelfstandig, maar deed alles met ons samen. Volgde ons op de voet. Een normale kat gaat zijn eigen ding doen, maar onze kat niet. Die wilde alleen maar continu bij ons zijn. Hij reageerde ook feilloos op commando’s.
Nu we het ergste verdriet hebben verwerkt merken we dat de kat een enorme leegte in huis heeft achtergelaten. Het was echt ons ‘kind’. We willen tzt graag weer een plekje bieden aan een ander dier. Echter, wij houden dus enorm van dit ‘hondse karakter’. En dat vind je bij katten maar zeer zelden. Nu zitten we er dus aan te denken om misschien toch een hond te nemen. We hebben nooit een hond gehad maar hebben wel veel ervaring met dieren opvoeden en trainen. Ik voorzie daarin dus geen problemen.
Maar.... willen wij wel een hond?

Even de voor en nadelen op een rijtje:
Kat VOORDEEL
Schoon, knuffelig, spint heerlijk, ze zijn gewoon geweldig
Kat NADEEL
Het zal zeer moeilijk tot onmogelijk worden om weer zo’n niet zelfstandig, baasgericht karakter te treffen als onze andere kat had
Nieren blijven een zwak punt
Ga ik het meer in de rassenkant zoeken dan zou ik voor een meer Oosters karakter kiezen, echter de gezondheidsproblematiek binnen raskattenpopulaties staan mij erg tegen. Ik wil niet alweer heel snel afscheid moeten nemen.
Hond VOORDEEL
Baasgericht
Kan overal mee naar toe, dat was het enige dat we nog misten qua eigenschap bij onze kat

Kan dus ook gezellig mee naar de paarden.
Kun je echt keuke dingen mee ondernemen als speuren/sporten etc.
Je weet zeker had ie een honds karakter heeft, want het is een hond

Hond NADEEL
Viezer dan een kat (ja sorry dat vind ik, loopt toch overal op straat door de stront en rolt graag in vuiligheid, is zanderig etc).
Stinkt (ja sorry, dat vind ik)

Vind ik minder fris om lekker op schoot en op bed bij je te hebben (bovenstaande redenen)
Blaft

We werken thuis, dus wat dat betreft is de aanschaf van een hond geen probleem.
Als we een hond nemen denken we aan een dwergpoedel. Vachtonderhoud zou ik zelf gaan doen dan, lijkt me wel leuk. Waarom een poedel? Baasgericht, slim, actief maar kan ook thuis gewoon lekker liggen, handzaam formaat om overal mee naar toe te nemen, vacht kun je scheren (ik heb niks met honden met lang of ruw haar, en dat hele korte haar is bij honden zo hard

Tips?