Mijn mooie vrolijke stafford x oma, laat sinds een tijdje plasjes lopen.
Ze heeft artrose in haar heupen/knieën en daardoor veel spierverlies, dus volgens de DA komt het vnl daardoor.
Het gebeurt ook eerder als we die dag leuk gespeeld hebben of gewandeld en dus die spieren meer moe zijn.
Echter, ligt oma graag op de sofa, als haar vrouwke op bed ligt, en ja, je kan al raden dat ik het niet zo tof vind om daar dan een grote natte plek aan te treffen s'ochtends

Uiteraard word ze NOOIT gestrafd hiervoor!!!
Maar ik zoek wel een oplossing...
Voorheen was het 1x per maand.. inmiddels min. 1x per week.
Haar eigen kussen is afwasbaar en waterdicht dus dat is minder erg.
Ze plas vooral in de slaap of bij het opstaan/verleggen.
Zou het iets zijn om haar snachts een soort pamper om te doen?
Haar uit de woonkamer houden gaat niet (open huis), de sofa afzetten helpt niet, want mijn bordersnollie zal er dan wel ff voor zorgen dat ze tóch op de sofa kunnen samen

Er liggen al meerdere dekens over de sofa heen, heb ook al een 'plas'matrasbeschermer geprobeerd, maar dit lijkt vooralsnog niet 100% te werken.
Iemand dé tip?
Edit;; medicatie tegen incontinentie word nu nog afgehouden door de DA omdat het vnl uit haar spierverlies komt door de artrose. Ze krijgt nu milde onstekingsremmer/pijnstilling die ik nu 7dgn moet proberen. (Onsior)
De DA hoopt, dat als we terug meer kunnen bewegen, de incontinentie verminderd. Echter zal dit wel niet op die 7dgn beteren qua spieropbouw oid, dus het is nu om een oplossing te vinden. Misschien hebben mensen ervaring met een soort pamper of broekje of ...?