Kattenluik met chip

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

belle_boef

Kattenluik met chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-20 08:21

Ik heb nu een luik zonder chip. Gewoon een simpel luikje. Werkt voor de kat prima.
De hond daarentegen. Die vind het mooi om door het luikje alles in de gaten te houden.

Als ik het luikje op het schuifje dicht doe is het probleem voor de hond opgelost alleen kan de kat niet meer naar buiten.

Vraag: Is een kattenluik met chip stevig genoeg dicht om zich niet zomaar open te laten drukken. Hond gebruikt geen geweld maar drukt wel harder en vooral enthousiaster dan de kat.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:14

Wij hebben er een van SureFlap. De kleinere variant zit bij Zooplus momenteel op zo’n 70 euro. Daar zit een vergrendelingspinnetje in het midden. Ik denk dat het voor een enthousiaste hond iets minder geschikt is en ik geloof dat die alleen ingaande dieren kan selecteren. Naar buiten kan volgens mij altijd met dat luik.

Je hebt ook een slag groter, de XXL. Daar heb je twee vergrendelingspinnetjes. Ik vind het luik ook steviger aan doen. Hij is wel een stukje duurder, momenteel € 102,99 bij Zooplus.
Wanneer een dier in de buurt van het luik blijft hangen (lees: door het luikje tuurt), blijft het luik meten of hij het dier herkent. Dat zal zijn invloed hebben op de batterijduur.

Ze hebben overigens een hele goede klantenservice bij SureFlap. Met het eerste luik hadden we wat trubbels. Ondanks dat de garantietermijn was verlopen, werd ik keurig geholpen.

[o] Baard

belle_boef

Re: Kattenluik met chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-20 10:01

Goed om te weten dat naar buiten bij sommige Of alle dus altijd Kan. Dat moet ik nou juist niet hebben

Anne_J

Re: Kattenluik met chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:06

Hier ook zeer goede ervaringen met Sureflap. Ze hebben zelfs een kattenluik waarbij je kan selecteren welke dieren wel of niet naar buiten mogen. Die wij hebben zit die optie er niet op, maar ik kan via een app wel een tijdslot erop zetten en in de gaten houden welke dieren er binnen en buiten zijn. Mocht het bijvoorbeeld onweren dan kan ik gemakkelijk via de app op mijn telefoon het kattenluik dicht zetten. Zo kunnen de dieren die binnen zijn niet meer naar buiten, maar degene die buiten zijn wel naar binnen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie