Het slachtoffer is mijn 6 jarige gecastreerde kater Henk. Hij is al zijn hele leven bij mij. Hij leeft sinds ruim een jaar als binnenkat met een afgesloten balkon en hij heeft een kleine poezenvriendin van een jaar oud. Nog even een fotootje van dinsdag:

Sorry voor het lange verhaal en de viezige details tussendoor.
Afgelopen zondag is Henk begonnen met braken. Geen directe reden tot zorg, hij wilt zijn brokjes nog wel eens naar binnen schrokken en dat gaat dan soms een keer mis. Maar maandag richting het einde van de dag begon hij meer over te geven en was dit alleen nog maar slijm. Maandagavond dronk hij niet meer, at hij niet meer en gebruikte hij de kattenbak ook niet. Reden om dus dinsdagochtend gelijk de dierenarts te bellen.
Dinsdagochtend naar de dierenarts geweest en daar heeft hij een injectie gehad tegen het braken/misselijkheid en vocht toegediend gekregen. We hoopten dat hij door de misselijkheid te stoppen weer wilde eten en zo alles op gang konden brengen. Hiervoor hebben we gelijk Recovery van Royal Canin meegekregen. Helaas wilde hij niet zelfstandig eten, heb het voer even in zijn bekje gedaan (1 eetlepel) omdat ik hoopte dat hij dan zou beseffen dat het eten geen pijnlijke braakbeurt opleverde en dat hij dan weer zou willen eten. Braken bleef uit maar hij wilde ook zeker verder niet eten en drinken. Getracht een bloedonderzoek te doen maar kat was erg boos dus moest onder een roesje maar de dierenarts vond dat erg heftig voor hem dus even gelaten.
Woensdagochtend zijn we dus opnieuw naar de dierenarts gegaan. We hadden eigenlijk een bloedonderzoek gepland, maar de dierenartsen hadden intern overlegd en wilden liever eerst een rontgenfoto maken omdat ze dachten aan verstopping. Foto is gemaakt en er waren vlekken te zien in de darmen (geen roesje nodig dus wederom bloedonderzoek even gelaten). Hiervoor laxeermiddel meegekregen met de hoop dat alles los zou komen, maar voor de zekerheid alvast een afspraak gemaakt in Utrecht voor donderdag voor een echo als dit niet zou gebeuren. Ook weer vocht gekregen en injectie tegen de misselijkheid en dus laxeermiddel. In de avond op instructie van de dierenarts 3x 3ml van het laatste gegeven, dat is genoeg voor 15kg kat (hij weegt 5kg). 's Nachts is hij eindelijk naar de bak gegaan, voornamelijk haar kwam eruit, maar eten en drinken deed hij hierna nog steeds niet.
Dus dag 3, donderdag, op naar de kliniek in Utrecht voor de echo. Hiervoor nog het laxeermiddel proberen te geven maar dat braakte hij niet veel later weer uit. Voor de echo een lang verhaal kort: dunne darm goed, dikke darm gevuld (niet verstopt), blinde darm flink ontstoken. Verder vielen ook de nieren op, de structuur was nog volkomen normaal maar de vorm iets afwijkend. Dit is doorgestuurd naar mijn eigen DA. Vanwege de nieren dan echt voor dag 4 een bloedonderzoek met roesje afgesproken. Verder weer vocht toegediend gekregen en wederom iets tegen de misselijkheid. Toch proberen het laxeermiddel te blijven geven om de darmen soepel te houden. Voor de infectie even moeten wachten tot het verslag van de echo binnen was bij de dierenarts om de goede medicijnen te kunnen kiezen. Kat eet en drinkt nog steeds niet.
En vandaag dus dierenarts dag 4, kat vanochtend bij de dierenarts gebracht en overleg gehad wat nu te doen. Hij kreeg dus sowieso een roesje om het bloed te testen voor de nieren. Omdat hij dat roesje moet weten ze niet hoeveel bloed ze kunnen afnemen (ivm verlaagde bloeddruk tijdens roesje) maar hopelijk genoeg voor zeer uitgebreid onderzoek en anders doen ze iets beperkter. Hij moet dan even blijven tot hij echt weer helemaal wakker is en dan krijgt hij een ander soort injectie om eetlust een beetje op te wekken en zijn maag te beschermen. Eventueel nog vocht, maar dat moet ik zo even vragen. Hij krijgt een antibiotica injectie (dat kan hij tenminste niet weer eruit gooien), die zal hij maandag opnieuw moeten. Daarmee moet de infectie in de darmen verholpen worden. Mocht hij dan nog niet goed functioneren dan wordt er opnieuw een echo gedaan en de blinde darm evt operationeel verwijderd worden. Dat zal dan in Utrecht moeten want dat is vrij ingewikkeld. Hij zal verder echt moeten gaan eten, hopelijk vrijwillig maar anders ga ik dwangvoeren en hopen dat hij het binnenhoudt. Wat ik moet doen als hij het niet binnen houdt moet ik ook vanmiddag even overleggen.
Hopelijk ben ik niks vergeten maar het is allemaal nogal wat... Hij ligt verder de hele dag op rustige plekjes in huis, zit soms voor de drinkbak of etensbak te kijken maar helaas drinkt/eet hij dus al enkele dagen niet

Helpen jullie mij duimen dat hij aan het eten gaat en dat zijn nieren het goed doen