kat verdronken in het zwembad van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:21

ElSea schreef:
Anoniem schreef:
Maar dan moet je misschien zelf geen dingen zeggen als "Het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken."

Joh, laat haar toch lekker even uitwaaien hier op bokt. Het is hartstikke vervelend voor beide partijen, TS ziet in dat de buren geen schuld hebben maar wilt logischerwijs ook even haar emoties de vrije loop laten. Als je kat aangereden wordt baal je uiteindelijk ook dat precies die persoon daar reed ondanks dat dat natuurlijk totaal geen realistisch verwijt is. Dat zit nou eenmaal in mensen.


Daarna schrijft tica dat toch ook? Dat ze het uiteindelijk begrijpt hoe ts reageerd?

Ts wat een naar ongeluk zeg, heel verdrietig! Kan me je emoties goed voorstellen, die zitten even in een rollercoaster nu, wat logisch is. Veel sterkte met dit verlies :(:)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:22

KimD schreef:
Ten eerste heel veel sterkte gewenst!

Er is al genoeg gezegd in het topic over dat de schuld niet bij de buren ligt maar ik denk ook dat je blij mag zijn dat de buren je geïnformeerd hebben en de kat niet in de container hebben gegooid.

Als dat ons zou gebeuren zou ik oprecht geen flauw idee hebben waar de kat thuishoort.

Tuurlijk, ze mag blij zijn dat die mensen zich niet als respectloze horken gedragen hebben? Bah. Als je een dode kat vindt en je weet niet waar die thuis hoort dan vraag je dat óf na bij je buren óf je belt de dierenambu. Je gaat natuurlijk niet als een respectloze hork dat dier in de container gooien 8)7 .

pien_2010

Berichten: 43429
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:25

GDG schreef:
Als je een dode kat vindt en je weet niet waar die thuis hoort dan vraag je dat óf na bij je buren óf je belt de dierenambu. Je gaat natuurlijk niet als een respectloze hork dat dier in de container gooien
Helaas vind ik er nog al eens wat en na het eerste jaar altijd zoeken naar de eigenaren ben ik daar nu mee gestopt en leg ze voorzichtig respectvol aan de kant van de weg in de berm in de hoop dat de eigenaren het poesje vinden |( . Ik ga niet meer zoeken, want dat heeft me echt veel te veel tijd gekost hier op het uitgestrekte platteland.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:26

Hafje81 schreef:
WesternWay schreef:
Je bent gewoon superverdrietig en ik snap dat helemaal! Mijn katje is vorig jaar rond deze tijd aangereden met een rotgang en helaas heeft ze het overleefd terwijl ze heel ernstig gewond was. Heb haar bij de dierenarts in laten slapen. Ik was in eerste instantie heel boos dat diegene doorgereden is. Gelukkig heeft ze niet lang er gelegen want iemand anders heeft het zien gebeuren vanaf zijn balkon en is erheen gerend en heeft ons geroepen. Hij zei dat diegene zeker heeft gemerkt dat hij mijn kat aangereden had.
Ik bekijk her nu zo: Je weet dat dit kan gebeuren als je je dier naar buiten laat en boos zijn heeft geen zin. het doet gewoon erg veel zeer en het heeft tijd nodig. Uiteindelijk laat je die boosheid wel los denk ik.

Mijn vorige 3 katten zijn ook zo om het leven gekomen. gelukkig waren ze wel op slag dood. Het is hier een rustige buurt, zone 50, maar helaas een brede dalende weg en heel uitnodigend om eens door te rijden. Ergens weet ik dat dat ook kon gebeuren met deze kat, maar verdrinken in een zwembad heb ik precies meer moeite mee. Het gemis is niet anders.

Ik ben alvast blij met de meeste reacties. Het helpt om het te plaatsen en daarvoor deed ik het ook.

Dat vind ik wel heel erg om te lezen. Is er echt geen mogelijkheid om je tuin (of een stuk tuin) veilig af te zetten zodat je katten niet op die manier hoeven te eindigen?

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:27

GDG schreef:
KimD schreef:
Ten eerste heel veel sterkte gewenst!

Er is al genoeg gezegd in het topic over dat de schuld niet bij de buren ligt maar ik denk ook dat je blij mag zijn dat de buren je geïnformeerd hebben en de kat niet in de container hebben gegooid.

Als dat ons zou gebeuren zou ik oprecht geen flauw idee hebben waar de kat thuishoort.

Tuurlijk, ze mag blij zijn dat die mensen zich niet als respectloze horken gedragen hebben? Bah. Als je een dode kat vindt en je weet niet waar die thuis hoort dan vraag je dat óf na bij je buren óf je belt de dierenambu. Je gaat natuurlijk niet als een respectloze hork dat dier in de container gooien 8)7 .


Ik zou eens willen weten hoevaak dat gebeurt als zo'n beestje gevonden wordt en in veel gevallen niet gechipt is. Dat is het enige wat ik altijd controleer en een FB zoekopdracht.

De dierenambulance komt overigens niet voor reeds overleden dieren en de gemeente bewaart zo'n beestje maar 14 dagen.

Het is erg jammer maar veel mensen vinden hun vermiste kat nooit meer terug.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:33

Triest en mega frustrerend, en waarom juist hem?
Dat je ergens boos bent op de buren, snap ik best, ondanks dat je weet dat het niet eerlijk is.

Dat kl*te zwembad...

Sterkte :(:)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:35

Bij ons wel kimD, dierenambu komt ze ophalen langs de weg.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:43

Tsja, jij kan er niks aan doen, de buren ook niet. Je kan moeilijk je kat een reddingsboei omdoen ofzo :')
Als mn buren mn kat aanrijden is t gwn omdat katten te dom zijn om uit te kijken, of meer van dat ze denken dat iedereen voor hun opzij gaat.
gecondoleerd nog! :(:)

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:01

Ik heb niet het hele topic gelezen. Wil je veel sterkte wensen TS Y;( Vorig jaar is mijn kat verdronken in het haventje hier vlakbij. Dat voelt echt heel naar. Wat is er precies gebeurd, is hij gewoon zijn evenwicht verloren of was er iets anders aan de hand? En vooral, is hij erg bang geweest, heeft hij lang moeten lijden? Allemaal vragen waar je geen antwoord op hebt. Maar hij was wel echt een buitenkat, hij heeft het verder goed gehad. Dat het zo eindigt is heel triest, maar daar hou ik me dan maar aan vast.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:02

Anoniem schreef:
ElSea schreef:
Joh, laat haar toch lekker even uitwaaien hier op bokt. Het is hartstikke vervelend voor beide partijen, TS ziet in dat de buren geen schuld hebben maar wilt logischerwijs ook even haar emoties de vrije loop laten. Als je kat aangereden wordt baal je uiteindelijk ook dat precies die persoon daar reed ondanks dat dat natuurlijk totaal geen realistisch verwijt is. Dat zit nou eenmaal in mensen.

Joh leest eerst de rest. Je ziet iedereen er eerst tegenin gaan en daarna omdat TS het zelf ook ziet begripvoller reageren. Hoezo pik je mij eruit en hoezo lees je niet eerst even verder?

Omdat ik het sneu vind voor TS dat ze eerst anderhalve pagina moet horen hoe raar het is dat ze schuld zoekt bij de buren, van inderdaad onwijs veel mensen maar ook van jou. Je kan toch ook eerst je menselijkheid aanzetten in plaats van vol op de inhoud met gestrekt been er in? Mensen reageren nou eenmaal emotioneel op dit soort dingen, breng daar een beetje begrip voor op. (En ja je bent inderdaad bijgetrokken na een x aantal berichten).

Verder hou ik er over op, veel sterkte TS. Ik hoop dat je lieve begripvolle mensen hebt in je omgeving waar je steun bij kan zoeken. Blijf in gesprek met je buren en koester geen wrok, het had iedereen kunnen overkomen.

pien_2010

Berichten: 43429
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:03

ElSea schreef:
Blijf in gesprek met je buren en koester geen wrok, het had iedereen kunnen overkomen.
<3 mooi gezegd Elsea en zo waar.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:10

Aller eerst veel sterkte..

Ja, mijn gedachten is ( heel hard I know ) dat het je eigen schuld is. Jij laat je kat los lopen buiten zonder toezicht, dan kan er een ongeluk gebeuren. Ik kan er niet zo tegen dat mensen dan ( in het algemeen ) de schuld leggen bij een ander..of boos worden op een ander. De enige verantwoordelijke is de eigenaar in zo'n geval.

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:22

Hafje81 schreef:
Mijn vorige 3 katten zijn ook zo om het leven gekomen. gelukkig waren ze wel op slag dood. Het is hier een rustige buurt, zone 50, maar helaas een brede dalende weg en heel uitnodigend om eens door te rijden. Ergens weet ik dat dat ook kon gebeuren met deze kat, maar verdrinken in een zwembad heb ik precies meer moeite mee. Het gemis is niet anders.

Ik ben alvast blij met de meeste reacties. Het helpt om het te plaatsen en daarvoor deed ik het ook.

Maar dit snap ik niet,als je zo verdrietig bent om het verlies van je kat,maar je bent er al drie kwijt die doodgereden zijn .Dan zet je toch je tuin af?
Wij wonen op de boerenbuiten en hebben een deel van onze grond afgezet zodat de katten en de honden niet weg kunnen. auto's rijden hier amper,maar jagers met een geweer zijn een groter gevaar. Nadat we een kat vol hagel thuisgekregen hebben,is gelijk de boel afgezet.
Dat scheelt ons toch een hoop verdriet en veel hadden we maar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:26

ElSea schreef:
Omdat ik het sneu vind voor TS dat ze eerst anderhalve pagina moet horen hoe raar het is dat ze schuld zoekt bij de buren, van inderdaad onwijs veel mensen maar ook van jou. Je kan toch ook eerst je menselijkheid aanzetten in plaats van vol op de inhoud met gestrekt been er in? Mensen reageren nou eenmaal emotioneel op dit soort dingen, breng daar een beetje begrip voor op. (En ja je bent inderdaad bijgetrokken na een x aantal berichten).

Verder hou ik er over op, veel sterkte TS. Ik hoop dat je lieve begripvolle mensen hebt in je omgeving waar je steun bij kan zoeken. Blijf in gesprek met je buren en koester geen wrok, het had iedereen kunnen overkomen.

Wat is jouw probleem? Waarom zet je dit soort onzin neer over hoe ik doe?

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 12:28

Ik heb inderdaad gedoeld op hun "intelligentie", met een reden. Ik ben zelf preventieadviseur, help bedrijven om ongevallen te voorkomen en doe onderzoek naar de oorzaken van ongevallen. Mijn buurman is dat ook, hij is zelfs nog een graadje hoger omdat hij onderzoek doet naar ongevallen in grote chemische bedrijven en inspecties doet op hoe men ongevallen wilt voorkomen. Daarmee dat ik er moeite mee heb om niet kwaad te zijn dat dit simpel voorkomen had kunnen worden met een zeil. Nee, het geeft geen volledige risicoloos gegeven (door zeil zakken, langs het zeil glippen), maar de kans is al een stuk kleiner.

Nee, daarmee wil ik nog steeds niet de verantwoordelijkheid op hun schuiven. Ze doen in hun tuin wat ze willen en het is niet aan hun om te zorgen dat katten niet in het zwembad duikelen. Het is gebeurd en het was mijn kat die op hun terrein liep (ik hou mijn katten liever binnen, maar zoals in de OP is gezegd, was Tijger een zwerfkat en onmogelijk binnen te houden) Met een tuin van 15 are, is het ook onmogelijk te verhinderen dat ze in andermans tuinen rondlopen. Weinig keuze hierin dus.

Ik hoop dat het dat wat meer kadert. en nogmaals, ik probeer het gewoon een plaats te geven, mijn gezond verstand weet dat ik van een ander op iemand anders zijn terrein over mijn kat niets moet verwachten

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:36

Allereerst gewoon heel veel sterkte. Ik zou niet weten wat me overkomt als er iets met mijn kat zou gebeuren. Maar zij zijn niet verantwoordelijk noch schuldig. Je kan je kat ook gewoon binnenshuis houden, ik zou hier geen burenruzie voor uitlokken. Bewust het woord uitlokken gebruikt; want het heeft ook gewoon geen zin en je maakt het jezelf alleen maar moeilijker op deze manier. Het kon misschien vermeden worden, maar dan nog is het niet hen verantwoordelijkheid. Maak dus de situatie niet nog erger dan hij al is...

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 12:37

CalipsoLover schreef:
Allereerst gewoon heel veel sterkte. Ik zou niet weten wat me overkomt als er iets met mijn kat zou gebeuren. Maar zij zijn niet verantwoordelijk noch schuldig. Je kan je kat ook gewoon binnenshuis houden, ik zou hier geen burenruzie voor uitlokken. Bewust het woord uitlokken gebruikt; want het heeft ook gewoon geen zin en je maakt het jezelf alleen maar moeilijker op deze manier. Het kon misschien vermeden worden, maar dan nog is het niet hen verantwoordelijkheid. Maak dus de situatie niet nog erger dan hij al is...



Echt waar, dat doe ik niet!!!! lees eerst eens een topic voor je reageert

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:44

Heb ik gedaan hoor. Geen reden om zo heftig te reageren. Ik denk dat iedereen die een kat heeft je gevoel ergens kan begrijpen, geen paniek.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:44

Hafje81 schreef:
Ik heb inderdaad gedoeld op hun "intelligentie", met een reden. Ik ben zelf preventieadviseur, help bedrijven om ongevallen te voorkomen en doe onderzoek naar de oorzaken van ongevallen. Mijn buurman is dat ook, hij is zelfs nog een graadje hoger omdat hij onderzoek doet naar ongevallen in grote chemische bedrijven en inspecties doet op hoe men ongevallen wilt voorkomen. Daarmee dat ik er moeite mee heb om niet kwaad te zijn dat dit simpel voorkomen had kunnen worden met een zeil. Nee, het geeft geen volledige risicoloos gegeven (door zeil zakken, langs het zeil glippen), maar de kans is al een stuk kleiner.

Nee, daarmee wil ik nog steeds niet de verantwoordelijkheid op hun schuiven.



Dat doe je wel.
Wat maakt zijn beroep nu uit.

Jij bent 100% verantwoordelijk voor jouw kat.
Misschien hebben de volgende buren wel een open racebaan. Ga je dan ook zeuren dat dat gevaar oplevert voor jouw kat?


Je kan nu eenmaal niet al het gevaar weghalen, zeker niet als ze buitenlopen.
Als ik er al 3 was kwijtgeraakt had ik of geen katten meer genomen of een ren laten maken.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:47

Laten we het hier wel gezellig houden, TS heeft al aangegeven dat ze het niet zo bedoelde en het is heel begrijpelijk om uit boosheid en emoties naar anderen te wijzen.

Het heeft geen zin om hier op in te blijven hakken.

TS, veel sterkte met het verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:48

Anoniem schreef:
ElSea schreef:
Omdat ik het sneu vind voor TS dat ze eerst anderhalve pagina moet horen hoe raar het is dat ze schuld zoekt bij de buren, van inderdaad onwijs veel mensen maar ook van jou. Je kan toch ook eerst je menselijkheid aanzetten in plaats van vol op de inhoud met gestrekt been er in? Mensen reageren nou eenmaal emotioneel op dit soort dingen, breng daar een beetje begrip voor op. (En ja je bent inderdaad bijgetrokken na een x aantal berichten).

Verder hou ik er over op, veel sterkte TS. Ik hoop dat je lieve begripvolle mensen hebt in je omgeving waar je steun bij kan zoeken. Blijf in gesprek met je buren en koester geen wrok, het had iedereen kunnen overkomen.

Wat is jouw probleem? Waarom zet je dit soort onzin neer over hoe ik doe?

Ach ja, dit mag blijkbaar gewoon. _O- _O- _O- hilarische bullshit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:48

Moderatoropmerking:
Ik snap dat dit onderwerp flinke emoties oproept, probeer elkaar te begrijpen en lees het hele topic even rustig door voordat je reageert. Alvast bedankt.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:51

Carol_Beer schreef:
, of meer van dat ze denken dat iedereen voor hun opzij gaat.


Hier moest ik wel om lachen :') dit omschrijft' de kat' in 1 zin haha heerlijk :D

_Mir
Berichten: 1359
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:56

Er is al genoeg gezegd over wiens schuld het zou zijn etc.
Misschien wel slim om iets aan de situatie te doen om een volgende keer te voorkomen?
Het is voor jou heel verdrietig, maar waarschijnlijk zitten jouw buren hier ook niet op te wachten.

Goed dat je het van je af hebt geschreven, hoop dat dat oplucht.

Alleen jammer dat dat op bokt eigenlijk niet kan, er ontstaat bijna altijd ruzie/discussie.. wss zitten er te veel kleine kindertjes op bokt die niet volwassen kunnen reageren.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:56

Sluit het topic dan gewoon want hoeveel mensen lezen alleen de OP en reageren. Dat riedeltje blijft doorgaan, ts heeft even kunnen uitblazen en klaar.