Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
sporten schreef:Op marktplaats wil iedereen nu een cockerpoo en ik schrik enorm wat voor deze kruisingen wordt gevraagd €2500,- voor een pup en jullie drijven bij elkaar de prijs omhoog en binnen 2 jaar zit de meeste in het asiel
Solleke_Noah schreef:Geen ervaring met de cockapoo, wel met een een andere poedelkruising. Zelf hebben we twee koningspoedels (de oudste reu is overleden) en 7 jaar geleden een labradoodle teefje uit het asiel gehaald.
Al de honden zijn schatten, maar je merkt wel dat de labradoodle 'anders' is. Ik kan het niet goed uitleggen, maar de koningspoedels (waarvan eentje ook uit het asiel met een heftig verleden) lijken stabieler (mentaal dan) en zitten ook beter in elkaar (fysiek).
Zelf zou ik dus eerder een 'volbloed poedel' aanraden dan een poedelkruising
sevke schreef:16
Dat is dus één van de redenen om voor een kruising te gaan. Ze lijken echt wel gezonder dan een zuivere rashond...
Onze chowchow (zuiver) lijdt als sinds zijn tweede aan enorme degeneratie van zijn spronggewrichten. Te wijten aan de gewenste zogenaamde 'steltloperpoten' van de chow. Hij is al jaren aan de metacam. Al mijn cavjes zijn doof sinds ze 5-6 jaar waren, twee waren blind. Alle drie hebben ze hartruis ontwikkeld.
@skippy : dank je, hier heb ik iets aan Een iets actievere hond is welkom. Onze cavjes zijn echte couch potatoes en nog moeilijk in beweging te krijgen. Wandelen doen we met de wandelwagen. 2 km gaat nog wel, verder wordt moeilijk.
@secricible : geen ervaring met cockers, wel met cavaliers. Iets helemaal anders. Cavaliers zijn echte schoothonden, niks geen jachtdrift of energie als een cocker.
Skippy01 schreef:@KimD bij jullie gebruiken ze Wocker als naam voor de WCS denk ik? Dat is inderdaad wel echt een verschil met de Cocker showlijnen ja! WCS zou ik echt zó willen. Heerlijke honden, veelal ook stukken gezonder dan de showlijnen. Op alle vlakken minder overdreven om te zien en ontzettend gaaf van karakter
KimD schreef:Skippy01 schreef:@KimD bij jullie gebruiken ze Wocker als naam voor de WCS denk ik? Dat is inderdaad wel echt een verschil met de Cocker showlijnen ja! WCS zou ik echt zó willen. Heerlijke honden, veelal ook stukken gezonder dan de showlijnen. Op alle vlakken minder overdreven om te zien en ontzettend gaaf van karakter
Ja, erg leuke honden. Doen absoluut niet onder voor een SS of een BC. Zijn ook altijd in voor een feestje, erg open karakter en meegaande honden. Ik vind ze leuk, op afstand dat wel, maar ze zijn leuk.
sevke schreef:[ [url=m/FHrta3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ons jongste Cavje. Joy is 10. Is doof, heeft wat oogproblemen en een licht hartruisje. Voor de rest helemaal gezond.
[ [url=m/CP87pK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nr2 Honey. Is 12 en heeft cushing disease in terminale fase. Ze is doof en blind en heeft ook een hartruis.
Nr3
[ [url=m/ep0nbz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chowchow Toby. ED en HD graad E. Zware degeneratie van de spronggewrichten. 9 jaar.
[ [url=m/acGXfz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gina. Overleden in mei op een week voor haar 13de verjaardag. Haar hartje heeft het uiteindelijk begeven. Ze was doof en blind.
Jullie zullen begrijpen dat ik nu vooral een GEZOND hondje wil
Esplendido schreef:Toen ik de OP las moest ik eigenlijk meteen denken aan een poedel, Lagotto of Barbet. Rassen die niet heel populair zijn maar waar je wel meer zekerheid hebt over de vacht en het karakter dan bij een Cockapoo.
Lukasje schreef:Ik vind dit soort kruising eerlijk gezegd absoluut geen garantie op een gezonde hond. Ik begrijp je insteek hoor, echt wel, maar je gaat nu voor een mix van 2 rassen die ook wel populair zijn en beide ook hun eigen gezondheidsproblemen hebben. Bovendien worden deze erg populair wordende kruisingen vaak gefokt door fokkers die hier munt willen uitslaan, eerder dan door fokkers die bewust met “hun” ras bezig zijn.
Vanuit de optiek een gezonde te willen, zou ik me eerder richten op een oud en niet populair ras dan op deze mix.
Gebruikers op dit forum: Annienke, Exorcizamus, fohadie, Jorissie, maaaikkee, pony33, snorkel1986, xoranlover, YandexBot en 38 bezoekers