Na het overlijden van mijn 13-jarige cavaliermeisje Gina, en het stilaan ouder worden van de rest van mijn roedel (Cavje van 12 met cushing, cavje van 10 en chowchow van 9) zijn we stilaan opzoek naar een nieuw vriendje erbij. Nu mijn andere hondjes nog relatief goed zijn, want ik wil ze echt niet met een pup opzadelen in hun laatste levensfase.
Mijn eerste keuze was (uiteraard!) terug een cavje, maar na een jaar op verschillende wachtlijsten en nog steeds geen uitzicht op een pupje begint de moed mij in de schoenen te zakken. Bovendien, zoals jullie wel weten, kampt de cavalier king charles spaniel met nogal wat aangeboren afwijkingen : syringomyelia, cataract, hartruis, patella luxatie, chronische middenoorontsteking. Ondanks dat mijn cavjes geboren zijn uit geteste ouders, hebben ze toch allemaal cataract ontwikkeld, zijn ze allen doof en twee van de drie hebben mitralisklep degeneratie, waardoor ze al jaren op de Cardisur staan. Daarom ben ik toch even over het muurtje aan het kijken, en in overleg met de rest van het gezin vonden we dat een cockapoo wel heel goed bij ons zou passen.
AUB mensen, ik heb jaren zelf stamboekcavaliers gefokt, ik hoef geen preek over "waarom ik een kruising zou willen", dat kunnen jullie je besparen, ik ben niet iemand die impulsief een dier koopt, we hebben hier wel degelijk over nagedacht.
Voor mij is dit enorm uit mijn comfortzone, want ik heb al jaaaaren cavaliers, ben echt een cavaliermens, maar het doet mij pijn ze te zien lijden onder hun hartproblemen, dat ze blijkbaar zonder uitzondering allemaal ontwikkelen op een bepaalde leeftijd.

Nu mijn vraag : zijn er bokkers met een cockapoo? Hoe bevallen deze hondjes? Hoe zijn ze qua gezondheid?