Kat als hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:38

cursebreaker schreef:
_San87_ schreef:

Dit idd.

Als de eerste optie een serieuze is, dan zou ik dat zeker overwegen. Verder in gesprek met de werkgever om te polsen hoe het thuiswerken er in de toekomst uit gaat zien, wellicht dat je dan toch een hond kunt nemen.

Als dat de droom is, dan zou ik echt kijken hoe je dat waar kunt maken en niet gaan kijken voor een kat.


Of je neemt ze allebei := :))
Best decision ever :j

[ [url=m/mc5ccc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ze alsnog een kat willen is dat altijd nog een optie idd :D.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:42

haha ja was ook meer om te dollen.

Het was ook die eerste weken erg intens hoor kan ik je zeggen. Ze zijn nooit gemeen geweest naar elkaar maar ze spreken toch echt wel een andere taal allebei en je moet ze zeker even begeleiden. In ons geval waren ze beide jong en hadden beide natuurlijk nog maar weinig grenzen. Maar het had daarentegen ook niet beter kunnen gaan als we vooraf hadden gehoopt en het is echt bijzonder om hun band te zien.

Wij zijn ook altijd op de eerste plaats hondenmensen geweest, al vonden we katten ook gewoon erg leuk, waardoor er wel altijd een hond was maar geen kat tot onze vorige hond overleed en we de kans kregen om Arya en Sansa beiden in huis te halen als pup/kitten zijnde. Dus als je katten wel leuk vind en denkt dat je situatie niet handig is met een hond, is het zeker niet vreemd om dan idd voor een kat (of meer) te gaan kijken. En er zijn wat dat betreft idd heel veel katten waar je echt een mooie band mee krijgt, welke mens gericht zijn en ga zo maar door dus in dat opzicht zal TS dus ook echt wel slagen dan denk ik :j Kunt later altijd nog kijken ook of je alsnog ook een hond erbij kunt nemen bv. Geloof dat TS ook echt wel goed erover nadenkt als ik zo alles lees en niet zomaar voor een kat kiest als vervanging van en waar ze later dan spijt van krijgt. Maar idd; het is natuurlijk geen hond dus als je dat Echt voor ogen hebt... Een paar bezoekjes/belletjes e.d. met kattenfokkers, asiels e.d. is dan bv ook een goed idee :j

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:26

Wat een schattige foto's Cursebreaker!
Wij hebben ook zo gezeten. Voor de pup stonden we op de wachtlijst en wisten we dat die geboren zou worden. Een kat leek ons wel leuk. Maar toen we de puppy bijna kregen dachten we toch; als we het nu doen, groeien ze samen op.

Beste zet ever geweest. Uitiendelijk werden het 2 kittens en een pup in 1 week in huis gebracht. We hadden allebei onze vakantie opgenomen zodat we er 6 weken voor de kleine beestjes geweest zijn. Dan hadden we ook de tijd dat ze konden wennen als we even van huis waren.

En het zijn echt beste vriendjes nu.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 21:37

Oehh wat een goede berichten *\o/*

En schattige foto's <3

Misschien het beste om niet voor kittens te gaan om zo het karakter beter in te kunnen schatten. Aangezien dat dus niet perse rasgebonden is. Ik zou het alleen voor de poezels leuker vinden als ze met zn 2en zijn, en het samen zetten als ze ouder zijn vind ik dan wel weer een spannende.

Is het karakter trouwens nog af te leiden door naar de ouders te kijken?

Ohja, en iemand ervaring met de ragamuffin?

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:43

pumpina schreef:
Oehh wat een goede berichten *\o/*

En schattige foto's <3

Misschien het beste om niet voor kittens te gaan om zo het karakter beter in te kunnen schatten. Aangezien dat dus niet perse rasgebonden is. Ik zou het alleen voor de poezels leuker vinden als ze met zn 2en zijn, en het samen zetten als ze ouder zijn vind ik dan wel weer een spannende.

Is het karakter trouwens nog af te leiden door naar de ouders te kijken?

Ohja, en iemand ervaring met de ragamuffin?


Niet altijd de moeder en vader van mister zijn best afstandelijk. Maar mister is echt een knuffel kont.

Toen Mister 2 was kwam G erbij als kitten en dat koppelen ging erg goed. In het begin was het een beetje blazen en vreemd. Maar na een paar dagen was het goed. En nu zijn ze echte vriendjes:

Afbeelding

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:48

Mijn kat is ook bijna een hondje maar is wel boos als je te lang weg bent geweest. Verder enorm aanhankelijk en wil bijna altijd op schoot zitten of bij je in de buurt zijn. Ik was altijd gek op beide, maar dacht net iets meer hondenmens te zijn, maar ik heb eigenlijk geen voorkeur. Al is kattenbakken uitscheppen wel iets anders dan de hond uitlaten en mag de kat wel bij mij op bed. ;)

Er zijn regelmatig ook oudere kattenkoppels die ter adoptie worden aangeboden - zowel in asiels als bij particulieren. Dat kun je inderdaad doen, of twee kittens (uit hetzelfde nest). Ik zou zoals je al aangeeft geen katten samen zetten die elkaar niet kennen als het niet nodig is - je hoort vaker dat het slecht gaat dan goed, of dat kat 1 toch wel erg opleeft als kat 2 overlijdt. Kattengedragsadviesbureaus raden het vaak ook niet aan om niet-verwante katten bij elkaar te zetten.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:00

Hier een hondenmens, maar vriend en ik werken allebei 40 uur dus een hond vinden wij geen optie. Ik ben opgegroeid met altijd een hond in huis en meestal zelfs twee, dus toen wij gingen samen wonen miste ik al snel leven in huis. Wij zijn gegaan voor twee broertjes, kruising Ragdoll en main coon en het zijn echt twee verschillende karakters. De ene (Dexter) is wat meer op zichzelf en heeft echt zijn buien dat hij aandacht wilt en de andere (Harry) is eigenlijk altijd in onze buurt. Die kan ook zitten op commando en ook mooi zit, haha. Ook apporteert hij dingen en is gek op spelen. Als we thuis komen staat hij ook altijd voor de deur te miauwen. Mijn ouders zijn totaal geen katten mensen maar noemen Harry ook echt net een hond.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 03:49

Ik heb al meerdere malen een HTK kattin geadopteerd (dumpertjes) waarvan de kittens net zijn afgespeend. Door de hormonen zijn ze super aanhankelijk en wachten je echt enthousiast op als je thuis komt!
Ook komen ze dolgraag bij gasten op schoot!
De kattin bij mijn ouders is nu 10 jaar en nog steeds een enorme knuffel. Mijn eigen kattin is 2 en is minstens even lief!

NorwayFjord

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:21

Hier ook een hondenmens maar toen ik nog werkte had ik echt geen tijd voor een hond. Helaas werd ik chronisch ziek en miste ik het heel erg om iets in huis rond te hebben lopen, toen heb ik een Maine Coon overgenomen van mijn moeder (zij fokt ze). Inmiddels bestaat mijn dierenbestand uit 3 Maine Coons en 1 hond :D De Maine Coons zijn net zo knuffelig, aanhankelijk als de hond en lopen overal achter me aan. Ze zijn graag bij me, komen ook op schoot en vinden spelen fantastisch.

Een kat zal nooit een hond worden, maar als je er zeker van bent dat je een kat zou willen zou ik de Maine Coon wel echt aanraden (2 zijn nog leuker :D)

Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:42

pumpina schreef:
Afgelopen jaren wel al op diverse HTK katten gepast om eens te kijken hoe het bevalt, maar ik vind ze eigenlijk behoorlijk saai en ongeinteresseerd..

Onze hond kwam altijd enthousiast aan zodra je thuis kwam, volgde je waar je heen ging, wilde gezellig met je spelen en knuffelen. Erg op de baas gericht, het was geen allemansvriend. Bij de katten die wij hebben gehad, zie ik van dit enthousiasme en betrokkenheid weinig terug. Dit waren echter allemaal het Europese korthaar type, en ik kan mij voorstellen dat het per ras zal verschillen.

Niet elke hond zal zo blij en interesse hebben en lekker knuffelig zijn, dat verschilt ook nog eens per hond. Wij hebben altijd 2 honden, onze oudste (nu 11) is al vanaf pup bij ons, het is een hele lieve en zelfstandige hond, nooit echt van het knuffelen geweest, vermaakt zich prima alleen of samen met de andere hond. Onze andere hond is het tegenover gestelde, is een blij ei, altijd in voor een knuffel, wil juist wel het lichamelijke contact met je wat de andere weer niet wil, is ook zelfstandig en kan zichzelf ook goed vermaken alleen of samen met de andere hond.
Katten die wij vroeger hadden was precies zo, de 1 was op zichzelf en de ander hing als een stola om je nek heen bij wijze van spreken.
Het is denk ik maar net hoe het karakter is en hoe je ze op voedt als je die mogelijk hebt om ze vanaf kitten af aan te hebben.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:39

Ik zou een Maine Coon nemen. Hond in kattenvorm. Heb er ook 1 samen met 3 honden. Ik ben geen kattenmens, maar vind ze enig! <3

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 22:35

Thanks voor de reacties nog! Ondertussen een andere wending.. Ik zag een oproep voor gastgezinnen voor blindegeleidenpuppies. We hebben ondertussen een intake gesprek gehad en zijn nog even aan het dubben of we hier voor gaan 8-)