Kat als hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4787
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:41

cursebreaker schreef:
LWDaisy schreef:
Ik denk niet dat je enige garantie hebt op een sociale kat, door voor een specifiek ras te gaan.

Ik ben zelf ook een hondenmens, en heb ook ooit geprobeerd dan maar katten te nemen omdat dat haalbaarder was dan een hond toen. Was echt niks voor mij haha. Ze komen idd niet blij op je afrennen als je thuis komt, willen alles spelen als zij daar zin in hebben (mijn kater had daar letterlijk nooit zin in, die sliep 23 uur per dag) en als ze dan wel willen spelen kan je maar beter zorgen dat je een tetanus-prik hebt gehad :+

Ze zijn vrij ongeïnteresseerd in mensen, het zijn nu eenmaal solitaire dieren :) Er zullen best katten zijn die graag eens aangehaald zullen worden, maar nooit zo enthousiast en constant als een hond, denk ik. De meeste honden zijn trainbaar, katten daarentegen.. :+ Ik was al blij als ze zindelijk waren haha, maar komen als je hun naam roept, ho maar :+

Ikzelf zou het nooit meer doen in ieder geval :D


Denk dat dat toevallig gewoon de individuen an zich zijn geweest waar het bij jullie dan zo bij was, maar heel veel katten (en zeker bij bepaalde rassen zie je het bij de meesten dus juist meer wel als niet) zijn wel geinteresseerd en komen je begroeten, om maar wat aan te halen :j Het zijn alsnog geen honden natuurlijk dus het is zeker niet volledig te vergelijken, maar ze zijn ook echt niet in de minderheid, zeker als je kijkt naar bepaalde rassen en hun typische karakter eigenschappen. Ik ken echt heel veel katten eigenaren die super mens gerichte katten in huis hebben. Ze zijn zeker veel onafhankelijker, maar veel van wat je aanhaalt herken ik toch niet in die mate, ook niet met wat ik om me heen hoor. Katten zijn zoveel socialer als dat mensen vaak denken, ook naar mensen toe. En hier weet onze kat precies HOE ze moet spelen met ons, wat wel/niet mag en kun je prima samen spelen zonder dat je opengekrabt of gebeten wordt, en ook in haar kitten periode is er nooit een tetanus injectie aan te pas gekomen wat dat betreft.

Maar verder snap ik zeker wel dat mensen gewoon een voorkeur hebben wat betreft hond/kat en snap ik dan ook dat je dan zegt voor mij niet meer :j Ieder z'n eigen voorkeuren :j



Ik kan best pech gehad hebben met mijn katten hoor :D Er zullen er zeker anderen zijn, die meer hond dan kat zijn zegmaar :D Mijn kater was echt een super lief beest, hij sliep wel heel veel maar daar had je dus nooit last van. Was een verwaarloosd dier, geen idee wat hij juist allemaal al had meegemaakt, maar ik denk dat hij daardoor minder interesse toonde naar mensen toe. Hij kwam wel eens voorbij wandelen om achter zijn oren gekroeld te worden, maar meer moest je ook niet doen, dan viel ie voor dood neer :+

Mijn kattin was echt een tr*t. Eerlijk waar. Ze was zindelijk, maar plaste liever naast de bak. Ik had 3 bakken voor 2 katten, die ik elke dag opruimde, dus daar lag het niet aan. Beest deed niks liever dan op matten, kleren en de zetel piesen, vreselijk irritant. Ook mijn handtas moest er regelmatig aan geloven. In mijn huis destijds lag ze altijd op de loer op de trap, en sloeg ze naar je enkels als je voorbij liep. Ze hing in de gordijnen, krabde de zetel en stoelen aan gort, ... Ze had krabpalen en speeltjes e.d. genoeg hoor. Was gewoon niet mijn type kat, ik liep heel de dag als een clown achter haar aan om haar pis op te kuisen, of haar ravage op te ruimen.

Voor een kat als mijn kater toen zou ik nog wel willen gaan. Ik had er niet heel veel aan, maar het was wel een lief beest, en deed nooit wat fout. Die kattin daarentegen, die kon ik na een jaar wel achter het behang plakken, en die maakt dat ik nu zoiets heb van "nee bedankt, geen kat meer voor mij".

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:47

LWDaisy schreef:
Ik denk niet dat je enige garantie hebt op een sociale kat, door voor een specifiek ras te gaan.

Ik ben zelf ook een hondenmens, en heb ook ooit geprobeerd dan maar katten te nemen omdat dat haalbaarder was dan een hond toen. Was echt niks voor mij haha. Ze komen idd niet blij op je afrennen als je thuis komt, willen alles spelen als zij daar zin in hebben (mijn kater had daar letterlijk nooit zin in, die sliep 23 uur per dag) en als ze dan wel willen spelen kan je maar beter zorgen dat je een tetanus-prik hebt gehad

Ze zijn vrij ongeïnteresseerd in mensen, het zijn nu eenmaal solitaire dieren :) Er zullen best katten zijn die graag eens aangehaald zullen worden, maar nooit zo enthousiast en constant als een hond, denk ik. De meeste honden zijn trainbaar, katten daarentegen.. :+ Ik was al blij als ze zindelijk waren haha, maar komen als je hun naam roept, ho maar :+

Ikzelf zou het nooit meer doen in ieder geval :D


Neem een paar Maine Coons en je veranderd van mening. Super sociaal, ook met elkaar, en aanhankelijk. Niet echt schootliggers (ik heb er wel zo een) maar wel veel in je buurt en nieuwsgierig. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar dit ras komt dicht in de buurt van honden.

Daarbij zijn katten helemaal niet zo solitair (ze jagen solitair) katers meer dan poezen. Hebben dan ook over het algemeen meer ruimte nodig. Poezen leven op straat in families. Alleen bij voedselschaarste jaagt moeders haar dochters weg. De minder dominante katers sluiten soms bij elkaar aan op straat.

Maar goed ik ben een honden en kattenmens en toegegeven verschil is er zeker. Maar als ik zie hoe dol mijn katten op me zijn, daar zie ik eigenlijk geen verschil in dan met mijn honden. Alleen op een andere manier. Mijn Maine Coon ligt wel eens op schoot in mijn armen als een baby en dan tikt ze zachtjes met haar pootje tegen mijn kin, als ik dan kijk zegt ze rrrrrr, <3 en dan krijgt ze een rrrrrr terug.

Punz

Berichten: 8567
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:48

Cursebreaker:
Inmiddels 3 oude roemenen hier in huis, die wel aandacht willen, maar die echt niet meer royaal aan de wandel willen. Beetje scharrelen in de tuin, fijne ligplek, voer en rustig gezelschap worden zeer gewaardeerd, aandacht ook, maar ook als je werkt komen ze hoe dan ook van de hel in de hemel én zoals al gezegd: de beweegdrang van onze oudjes ( de jongste die we adopteerden was 10 toen ze kwam) is echt niet zo groot meer

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:49

Wij hebben een Abessijn en een Bengaal. Beide zijn heel actief en altijd nieuwgierig en betrokken bij wat je aan het doen bent. De bengaal is wel erg vocaal. Praat de hele dag tegen je. Kan apporteren en loopt prima mee aan een tuigje. De abbessijn kan op commando zitten, pootje geven en liggen. Zijn echt net hondjes

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:23

Afbeelding
Halve hond meldt zich.
Deze meneer is altijd bij je, ook als je naar de wc gaat of gaat douchen. Ondanks dat hij inmiddels 13 is moet er dagelijks gespeeld worden en dan wel door het brengen van een verenstokje die je moet weggooien zodat hij hem kan terugbrengen.

Ik heb hierbij nog een klassieke siamees en een half bengaal, welke het minst knuffelig is.
De klassieke siamees kan dan weer High five en opzitten.

Komend uit een huis met heel veel honden mis ik ze niet zo erg meer sinds de oosterse katten hier in huis kwamen. Oorspronkelijk dus de Thai siamees om de HTK katten wat socialer en minder angstig te maken. Inmiddels wil ik niet meer zonder.

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:37

Hier een echt katten mens. Wij hebben nou 2 siberische katten. Twee hele verschillende karakters. Ze zijn beide super blij als je thuiskomt, zitten voor de raam te wachten en zodra je binnenkomt staan ze bij de deur. Beide heel knuffelig, ze hebben ieder hun voorkeur voor mens. Olav de jongste ligt het liefste als een baby bij mij op schoot, Ivan die iets ouder is heeft mijn vriend als favoriet gekozen. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Bij mijn ouders heb ik nog een Britse langhaar poes wonen en een kruising ragdoll x brits langhaar kater, de poes houd zich wat afzijdig. Al komt ze echt wel haar knuffels en aandacht halen. De kruising kater is net een hondje, heb hem ooit geleerd hier komen zitten en pootje geven. Kon ook met hem aan een tuigje buiten wandelen. Ze zitten nog bij m'n ouders omdat m'n vriend allergisch is. Godzijdank reageert hij bijna niet op onze siberen.
Dit zijn Olav en Ivan <3
Afbeelding

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:45

Ja, ja, ja.. Jij bent op zoek naar een Ragdoll :D Ze worden ookwel de honden onder de katten genoemd. Wij hadden exact hetzelfde als jij, ook gek op langharige katten. Wij hebben Tommy; komt gauw naar de deur gerend zodra je thuis komt, volgt je overal op de voet (hoe bedoel je, de was doen op zolder zonder mij? Dacht het niet), kletst de hele dag gezellig terug en ploft voor elke vreemde op zijn rug voor een kroelsessie en apporteert papieren propjes en speeltjes.
Afbeelding

Afbeelding


(als je meer beeldmateriaal of info wilt mag je me een pb sturen!)

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:49

Ik heb een HTK kat thuis en dat is echt net een hond! Staat op je te wachten zodra je de deur open doet, als je z'n naam roept weet hij niet hoe snel hij van zolder naar beneden moet rennen en kan ook zitten op commando :P oja en hij ligt bij mij standaard aan het voeteneind te slapen en ligt daar gerust nogsteeds als ik wakker wordt.
Afbeelding

Edit: privacy kent hij niet, gaat mee naar de wc, ligt op de badmat te wachten tot je klaar bent met douchen en ligt het liefste languit op schoot bij je op de bank

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:02

Ik heb een Abessijn, en dat is echt de Border Collie onder de katten. Ik vind ze zo tof dat ik ondertussen "aan mijn derde bezig ben", en er komt hier nooit meer een ander ras. Ze zijn echt gezellig en nieuwschierig, zijn graag bij je en gaan ook graag met je mee.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:06

LWDaisy schreef:
Ik denk niet dat je enige garantie hebt op een sociale kat, door voor een specifiek ras te gaan.

Ik ben zelf ook een hondenmens, en heb ook ooit geprobeerd dan maar katten te nemen omdat dat haalbaarder was dan een hond toen. Was echt niks voor mij haha. Ze komen idd niet blij op je afrennen als je thuis komt, willen alles spelen als zij daar zin in hebben (mijn kater had daar letterlijk nooit zin in, die sliep 23 uur per dag) en als ze dan wel willen spelen kan je maar beter zorgen dat je een tetanus-prik hebt gehad :+

Ze zijn vrij ongeïnteresseerd in mensen, het zijn nu eenmaal solitaire dieren :) Er zullen best katten zijn die graag eens aangehaald zullen worden, maar nooit zo enthousiast en constant als een hond, denk ik. De meeste honden zijn trainbaar, katten daarentegen.. :+ Ik was al blij als ze zindelijk waren haha, maar komen als je hun naam roept, ho maar :+

Ikzelf zou het nooit meer doen in ieder geval :D


Dit is echt de aller grootste onzin die ik ooit gehoord heb, sorry :'). Dat jij die ervaring hebt met één kat, betekent niet dat alle katten zo zijn.
Sterker nog, ik ken eigenlijk alleen maar katten die blij naar de deur stormen als je thuis komt, constant aandacht willen en geaaid willen worden, lekker komen knuffelen en lekker willen spelen.
En een tetanusprik als je wil spelen? Voor spelen gebruik je een speeltje, niet je handen :') ?
Een kat die 23 uur per dag slaapt is ook niet gezond trouwens :o .

Afijn TS, katten zijn ontzettend leuk en of je nu een raskat of een HTK-kat neemt, er zijn zoveel verschillende soorten met verschillende karakters dat er altijd wel iets voor je tussen zit.
Een hond zal het nooit worden, maar je kan heel dichtbij komen hoor <3.

Hier twee super leuke katten waarvan eentje zelfs al buiten op me wacht als hij mijn auto hoort.
We knuffelen hier de hele dag door, maar ze kunnen ook heel goed 12 uurtjes alleen zijn indien nodig. Ze kunnen zichzelf ook prima vermaken, dat is het mooie aan katten.

Mijn katten zijn wel HTK-tjes (ook wel Europese kortharen genoemd), dus ook die kunnen zo leuk en gezellig zijn dus <3.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:17

Ik heb hier zo'n idioot die als ik de sleutel in de deur steek heel zielig op de trap gaat zitten doen alsof hij al heel lang op me wacht. Ook als hij confirmed daarvoor gewoon heeft liggen maffen. Hij moet en zal op schoot en hij raakt enorm van slag als ik 's ochtends uit bed rol en kantoorkleding aan doe, want dan ga ik weg. Hij kletst (mauwt) ook graag en reageert weer als ik wat terug zeg.

Weet wel waar je aan begint, want die van mij laat zich wat minder goed vertellen dat ik niet altijd zin heb in een haarbal van een paar kilo op schoot. Zoals nu. Kansloos. Echt vreselijk toen het 30+ graden was, zo'n warme blob op schoot. :')

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:38

Het kan pee kat verschillen. Wij hebben 2 katten en 1 is echt mijn kat. Als ik thuis kom rent hij naar de deur en gaat op mij wachten (bij mijn partner niet) diezelfde kat ligt meer bij mij dan mijn partner, als mijn partner de slaapkamer uit gaat en ik nog niet blijft hij kijken om het hoekje tot ik ook kom (andersom niet, dan loopt hij met mij mee). Dus als je zo'n kat hebt dan heb je wat jij zoekt maar katten zijn daarin denk ik wel eigenzinniger dan honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:38

Bij mijn ouders altijd honden gehad en toen ik op mezelf ging wonen was een hond geen optie. Toen 2 kittens gehaald en ik vind ze nu zelfs veel leuker dan een hond. Ze komen regelmatig zelf om aandacht vragen of willen graag spelen. 1 van de katten volgt mij letterlijk overal. Als ik de deur van de wc niet dicht doe dan heb ik hem zelfs op schoot zitten als ik op de wc zit. Ben ik net naar beneden gelopen en boven iets vergeten? Meneer kat volgt mij trouw!

Daarbij is het ook veel makkelijker om ze alleen te lagen dan een hond.

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 00:02

Ik ben blij dat je in ieder geval beseft dat een kat een kat is ;) Ik heb ooit een video gezien van een kattenmens die een hond kocht. De hond was in nowtime bang voor de baas omdat de hond niet zo knuffelig en rustig was als een kat. Zo acteerde de baas wel.

Over rassen heb ik niet veel kennis. Ik hoor in ieder geval wel positieve verhalen over maine coon's, ragdolls, oosterse rassen...

Over het verschil in karakter binnen 1 ras; de opvoeding, ouderdieren en huidige omstandigheden hebben ook veel invloed. Ik ken diverse katten die van dezelfde boerderij komen. Allen gaan graag naar buiten. De ene ligt 's avonds het liefst in een verstopte mand, de andere ligt graag op schoot. Dan is er nog 1 die erg eenkennig is, een andere die juist bij iedereen komt kletsen.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 00:06

Wat al vaker gezegd is, een MAINE COON! <3

Wij zaten precies het zelfde. Te veel weg om een hond te nemen (ook echt hondje liefhebbers..)

Daarom voor bijna 2 jaar terug, 2 Maine coon kittens gekocht. Broer en zus. Het zijn geweldige katten, echt net honden! Lekker groot, en kletsen de oren van me kop. De kater volgt me overal, het vrouwtje is meer gericht op me vriend. Die kan echt in zijn nek liggen terwijl me vriend gewoon rond loopt..

Als we thuis komen, zitten ze beide te wachten op ons bij de achterdeur (ja, ze mogen vrij buiten komen en dit vinden ze fantastisch)


Afbeelding

Afbeelding

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 00:43

Verschilt ook per kat. Wij hebben 2 poezen 3 en 4 jaar oud. Beide ooit gevonden als jonge kitten zonder moeder. (Voor er vragen over komen. Bij de oudste lag de moeder er dood naast, aangereden. Bij de ander is er meer dan een week geobserveerd)

Allebei volgen ons overal als we gaan wandelen met of zonder de honden. Ze gaan mee naar de paarden. Zitten graag op schoot en de oudste gaat mee naar de schoolbus en wacht op de auto als we weg zijn. Dit zijn dat in het wild geboren katten.

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 06:32

Wij hebben 3 noorse boskatten... dat zijn echt compleet honden kwa gedrag...
Aanhankelijk leergierig en we hebben ze zelfs geleerd te zitten en high fives te geven...

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 06:50

In wat jij zoekt, kan ik ook echt een ragdoll aanraden. Ik ben eigenlijk ook meer een hondenmens (al is dit ondertussen wel veranderd :+) en ik zat beetje ik hetzelfde scenario als jij. Ook geen tijd voor een hond en een klein appartement middenin de stad.
We zijn voor een jonge herplaatser ragdoll gegaan en we hadden geen betere keuze kunnen maken! Schat van een beest die graag bij je is maar ook goed alleen kan zijn. Als hij m’n scooter hoort wanneer ik thuis kom, staat hij miauwend voor het raam (en daarna deur). Gaat graag naar buiten aan het tuigje (mag en kan niet alleen naar buiten) en kan zelfs kunstjes :D we hebben hem zit, af, high five, staan en rondje draaien geleerd. Ging echt bijna net zo makkelijk als bij een hond.
Het is eigenlijk een beetje een hond in katten lichaam :+
En nog een voordeel, ze zijn echt ontiegelijk mooi!!
Afbeelding
Afbeelding

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:22

Het is echt afhankelijk van het karakter van de kat. Mijn HTK zit altijd voor de deur te wachten als hij mij hoort. Loopt altijd mee door het huis. En komt regelmatig knuffels halen.

Ik zou gewoon niet naar een ras kijken maar focussen op een klik. Dus echt bij meerdere kattenfokkers gaan kijken. En dan gewoon de kitten/kat kiezen waar je echt een klik mee hebt.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:28

Ik denk dat, als je eigenlijk een hond wilt, een kat geen echte vervanging is, hoe mensgericht ook. Het is een totaal ander dier. Oook erg leuk, maar anders.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:47

Ik wilde ook graag een hond, maar omdat mijn vriend en ik allebei buiten de deur werken was dat helaas niet haalbaar. Vandaar dat we toch voor een kat zijn gegaan en dat terwijl ik eigenlijk nooit zo heel veel met katten had.

Ik heb heel marktplaats afgezocht naar een gezellige kat, want ik wilde geen kat die je nooit ziet en waarbij je een haal krijgt als je hem aait.

Uiteindelijk hebben we nu al ruim een half jaar een geweldige 4 jarige Europese korthaar :D

Als we thuis komen rent hij naar de deur om je te begroeten, als je overdag thuis bent volgt hij je de hele dag. Hij reageert op zijn naam, dus als je hem roept dan komt hij. Het liefst wil hij de hele dag knuffelen en als je naast hem op de bank zit en je aait hem niet dan wurmt hij z'n hoofd achter je arm zodat je hem wel moet aaien :') Inmiddels heb ik hem kunstjes geleerd wat hij helemaal geweldig vindt. En sinds ik thuiswerk i.v.m. Corona is hij niet meer bij mijn bureau weg te slaan als ik aan het werk ben. Kortom hij heeft me positief verrast en inmiddels ben ik helemaal kattenfan :D Ik had niet verwacht dat een kat zo je maatje kon worden..

Er zijn alleen ook zat ongezellige katten natuurlijk. Dus ik denk dat het vooral een kwestie is van goed zoeken naar een misschien wat oudere kat. Bij een kitten weet je van te voren natuurlijk nog niet hoe hij zich zal ontwikkelen.

Succes met je keuze! :)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:52

Hier 3 katten en 3 honden.
2 ex zwerfkatten waarvan 1 op ca. 8 weken binnen gehaald. 1 rooie kat. De rooie is net een hond. Waar jij gaat gaat hij. Tot onhandig aan toe :+ De ''zwerfkitten'' (inmiddels zo'n 5 jr geloof ik) is heel graag bij je. Maar wel als er rust is. Dus hij kruipt naast me op de vensterbank of komt savonds bij je liggen op de bank of in bed.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:04

Hoi!

Wij hebben 2 katten en een hond. Katten hebben we uitgezocht in het asiel. Deze twee kwamen direct op ons af. De ene kwam meteen op haar rug op schoot liggen, de andere wilde met de ritsjes van het leren jack van manlief spelen.

Het zijn twee gewone Europese kortharig en allebei heel aanhankelijk, maar op hun eigen manier.

Afbeelding
Dit is Karel. Een kater en praktisch onafscheidelijk. Hij ligt altijd in de buurt, komt heel graag knuffelen, komt als je hem roept en kent het commando zit en high five. Hij speelt ook echt met onze hond en je kunt er hele gesprekken mee voeren. Hij praat altijd terug. Karel gaat ook graag mee in de auto. Als we op bezoek gaan bij oma, mijn zus of de dierenarts staat hij vooraan! Hij vindt het prachtig als hij aandacht krijgt. Ook als er bezoek komt dat zit hij net zolang te miauwen voor het bezoek tot hij geaaid is.:')


Afbeelding
En dit is Kaatje. Een poes en die gedraagt zich iets meer als een kat. Ze is wat selectief wie ze wel en niet op zoekt om te knuffelen. Maar als de wekker gaat staat ze boven op je. Iedere ochtend en avond heeft ze haar knuffel moment. Ze is dol op spelen. En ze zit trouw voor de deur te wachten als ze de auto de straat in hoort rijden. Als ik soms midden in de nacht thuis kom, ligt zij op de bank te wachten tot iedereen in huis is. Daarna verdwijnt ze pas weer op haar slaapplekje. Ik noem haar altijd 'de nachtportier :+

Allebei heel verschillend, maar toch allebei echt aanhankelijk.

Edit; in vergelijking met onze hond. Die staat snachts niet op uit zijn mand als ik thuis kom. Hij volgt me wel altijd overdag als ik thuis ben. Houdt niet altijd van spelletjes en als hij echt aandacht zoekt is dat meestal uit eigen belang :+ dan moet er gewandeld/gespeeld/gegeten worden. Hij gaat wel graag overal mee naartoe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:27

Billy schreef:
Ik denk dat, als je eigenlijk een hond wilt, een kat geen echte vervanging is, hoe mensgericht ook. Het is een totaal ander dier. Oook erg leuk, maar anders.

Dit idd.

Als de eerste optie een serieuze is, dan zou ik dat zeker overwegen. Verder in gesprek met de werkgever om te polsen hoe het thuiswerken er in de toekomst uit gaat zien, wellicht dat je dan toch een hond kunt nemen.

Als dat de droom is, dan zou ik echt kijken hoe je dat waar kunt maken en niet gaan kijken voor een kat.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:35

_San87_ schreef:
Billy schreef:
Ik denk dat, als je eigenlijk een hond wilt, een kat geen echte vervanging is, hoe mensgericht ook. Het is een totaal ander dier. Oook erg leuk, maar anders.

Dit idd.

Als de eerste optie een serieuze is, dan zou ik dat zeker overwegen. Verder in gesprek met de werkgever om te polsen hoe het thuiswerken er in de toekomst uit gaat zien, wellicht dat je dan toch een hond kunt nemen.

Als dat de droom is, dan zou ik echt kijken hoe je dat waar kunt maken en niet gaan kijken voor een kat.


Of je neemt ze allebei := :))
Best decision ever :j

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-20 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt