Ik ben een echte hondenliefhebber (en oke, paarden ook ja, verrassend). Wij zijn alleen teveel van huis wat mij betreft om nu bewust weer voor een hond te kiezen. Onze vorige hond is een paar jaar terug overleden. We missen het alleen heel erg om zo'n lief maatje te hebben

Paar opties die we nu hebben bedacht:
- vrijstaand gaan wonen met een grote tuin en dan meerdere honden nemen die zelf ook in- en uit kunnen
- hopen dat het vele thuiswerken blijvend is, dan wordt het opeens prima haalbaar om weer een hond te hebben
- offff, we gaan voor katten?!
Afgelopen jaren wel al op diverse HTK katten gepast om eens te kijken hoe het bevalt, maar ik vind ze eigenlijk behoorlijk saai en ongeinteresseerd..
Onze hond kwam altijd enthousiast aan zodra je thuis kwam, volgde je waar je heen ging, wilde gezellig met je spelen en knuffelen. Erg op de baas gericht, het was geen allemansvriend. Bij de katten die wij hebben gehad, zie ik van dit enthousiasme en betrokkenheid weinig terug. Dit waren echter allemaal het Europese korthaar type, en ik kan mij voorstellen dat het per ras zal verschillen.
De Britse korthaar die ik ken bij een vriendin, leeft echter nog meer teruggetrokken dan de Europese kortharen. Moet ik concluderen dat een kat gewoon niet is wat wij zoeken in een huisdier, of is er wel een ras wat goed bij ons zou passen? Ik ben dol op langharige exemplaren