Even in het kort (oke, ik ben niet zo goed in iets kort houden) ; sinds een goede 2 maanden werk ik in een gigantische dierenzaak. Ik had mijzelf nooit als 'vogelmens' gezien, maar in week 2 kwam daar een knappe 2 maand oude Caique voorbij en ik was op slag verliefd.
(Wie wordt hier nou niet verliefd op?)

Al snel zocht ik op internet naar info over Caique's, kwam snel tot de conclusie dat ze errug duur zijn (zeker voor iemand die nooit vogels gehouden heeft). Vond op marktplaats een 'koopje', maar mijn vriend moet er niks van weten. Die prijs lachte hij weg. T was niet erg serieus eigenlijk.
Inmiddels ben ik erachter dat Caique's ook een behoorlijk karaktertje hebben. Waarschijnlijk dus niet de ideale vogel om mee te starten. - Ik heb ook 2 katten, die nog geen vogel van dichtbij gezien hebben. -
Nu ben ik aan het rondkijken naar een vogeltje in een ìets lagere prijscategorie

Nu zou ik graag op een rijtje hebben wat de kosten voor zo'n beestje nou ongeveer zijn, per maand.
Dan heb ik het dus over voeding, speeltjes, onderhoud etc.
Ik hoop dat jullie mij daarin wat meer inzicht kunnen geven! Wellicht vergis ik mij heel erg, maar ik denk zelf dat het dier in het begin het duurste is. Daarna natuurlijk het voer en hier en daar nieuwe speeltjes. (Ligt er denk ik ook maar net aan wat voor vogel je hebt)
Ik wil me uiteraard goed gaan inlezen, maar als de kosten per maand mee vallen, hoop ik de nee van mijn vriend in een ja te kunnen veranderen.

Ik hoop niet dat jullie denken; goh, weer zo een die denkt dat het allemaal wel mee valt. Of weet ik het wat.. Ik probeer me oprecht te oriënteren en uit te zoeken hoe of wat. Mijn vriend sleur ik binnenkort gewoon een aantal keer mee naar de winkel om de vogels onder zijn neus te douwen