Spaarpotje kat

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pien2010

Spaarpotje kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 17:49

Sinds kort heb ik 2 katten, een jong katertje van ongeveer 3 maand en een poes van ongeveer 2 jaar. Deze twee zijn mijn eerste eigen katten, en ik wil het natuurlijk graag goed doen!
Voor paarden ben ik gewend dat je al snel een spaarpot van dik tweeduizend euro nodig hebt voor onvoorziene kosten. Maar hoeveel hebben jullie apart staan voor jullie katten? Ik hoor ook graag waar jullie het al voor hebben gebruikt!
Zelf zat ik te denken aan €1000 voor de katten samen. Wat vinden jullie hier van?

[O]

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:52

pien2010 schreef:
Sinds kort heb ik 2 katten, een jong katertje van ongeveer 3 maand en een poes van ongeveer 2 jaar. Deze twee zijn mijn eerste eigen katten, en ik wil het natuurlijk graag goed doen!
Voor paarden ben ik gewend dat je al snel een spaarpot van dik tweeduizend euro nodig hebt voor onvoorziene kosten. Maar hoeveel hebben jullie apart staan voor jullie katten? Ik hoor ook graag waar jullie het al voor hebben gebruikt!
Zelf zat ik te denken aan €1000 voor de katten samen. Wat vinden jullie hier van?

Ons spaarpotje voor 1 poes (al gecastreerd) is €2.000,-
Zijn die van jou al gecastreerd? Wij kunnen de buffer van €2.000,- missen, dus dan is het makkelijk om het bedrag wat hoger te hebben. Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor €1.000,- per kat! Want sommige operaties (gebroken pootje b.v.) zijn al gauw €800,- - €1.000,- (afhankelijk van je dierenarts).

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:15

Ik zet iedere maand €15 op een spaarrekening voor mijn 2 katten, zo worden mijn eventuele dierenartskosten gewoon een maandelijkse vaste last. En als je inkomen groter is, dan kun je natuurlijk ook een ander bedrag kiezen.

Ik doe dit al zo'n 20 jaar, en ondanks dat de pot al 2x bijna leeg is gegaan, vult het toch vlot weer aan. Inentingen worden ook uit deze pot betaald.
Inmiddels zit er weer 1800 euro in, maar zelfs als ik de €2000 haal blijf ik gewoon door sparen, het is immers altijd sneller leeg dan je dacht als ze iets mankeren.

Zomer Liefst geen hittegolf, wil graag nog wat eten uit eigen tuin :Y)

Oscar
Forumcoordinator

Re: Spaarpotje kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:19

Mijn katten hebben zelf geen spaarpotje. Arme katten :))

We hebben wel een buffer voor onvoorziene kosten. Daar vallen de katten onder, maar ook de auto, de wasmachine, de vaatwasser etc.etc.
Niet allemaal losse spaarpotjes dus maar een algemene buffer.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:24

Ik heb €1500 apart staan. Heb 4 poezen in de leeftijd 8-16. Moet ik DA kosten maken dan ga ik dat potje daarna weer aanvullen door maandelijks weer te storten tot het vol zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:25

Wij hebben ook geen potje.. Maar gewoon ons algemene spaargeld.

Onze kat kost aan medicatie alleen al 180 euro per 3 maanden... Dus ja...
Potjes hebben geen nut :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:28

Onze hond heeft een spaarrekening waar maandelijks €50,- heen gaat. Hier worden de DA kosten van betaald.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:30

Onze kat is verzekerd bij Ohra, we betalen dacht ik 17.50 per maand, we hebben een bepaald bedrag eigen risico per jaar, maar consulten, inentingen etc worden verder wel vergoed. We kregen hem toen we nog niet zoveel te besteden hadden, dus was een verzekering prettiger, zeker na wat pech in het begin. Een speciaal potje hebben we verder niet.

Een klein spoedje bij de eerste hulp en kostte zo'n 300 euro omdat hij een nachtje bleef (tak in oog maar schade was zeer beperkt). Gebit reinigen oid kost ook al snel 100 euro. Kattengedragskundigen raden aan om vanaf 7 jaar regelmatig een seniorencheck te doen met bloedafname etc omdat katten vaak pas te laat laten zien dat ze zich niet goed voelen. Misschien ook goed om rekening mee te houden qua kosten. Hij wordt ouder dus ik durf de verzekering nu niet op te zeggen omdat er ooit vast meer bezoekjes gaan komen. ;)

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:32

Ik heb voor geen een van mijn dieren een aparte spaarpot, heb gewoon 1 spaarrekening.
Je kunt niet in de toekomst kijken.
Met mijn paard heb ik in 10 jaar tijd €500 onverwachte dierenarts kosten gehad.
Met mijn kat in 1,5 jaar al €300..

Gewoon zorgen dat je een goede buffer hebt en ook voor jezelf nagaan wat je maximum bedrag is dat je wilt uitgeven.

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:39

Toen ik mijn eerste pony kocht ben ik begonnen met 25 euro per maand. Uiteindelijk werd dat 150 per maand.
Nu geen ponies meer maar 2 katten en ik doe dit nog steeds. Hier wordt ook wel het voer en de osteopaat van betaald :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:56

Oscar schreef:
Mijn katten hebben zelf geen spaarpotje. Arme katten :))

We hebben wel een buffer voor onvoorziene kosten. Daar vallen de katten onder, maar ook de auto, de wasmachine, de vaatwasser etc.etc.
Niet allemaal losse spaarpotjes dus maar een algemene buffer.

Dat heb ik ook zo gedaan, werkt prima :j

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:45

Mijn katten hebben een creditcard. :D

Ik denk dat als je een potje van 1000 euro heb, je al heel veel kan opvangen. Ik denk dat mijn hoogste rekening ooit rond de 300 euro zal hebben gezeten voor een kat en ik had tot wel vijf katten incl een aantal senioren met diabetes en nierafwijkingen.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie