Doen of niet doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:28

Wauw, wat zijn ze prachtig ! Heel veel plezier met ze.

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 10:00

Bedankt!

Ik heb ze niet gehoord vannacht dus volgens mij gaat het prima. :))

Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:06

Dat is toch ook heerlijk? Uit bed stappen, en plots zijn er 2 prachtige katten die op jou wachten? <3

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:13

Wat fijn, jij 2 nieuwe, prachtige vriendjes en de vorige eigenaar weet dat ze een goed thuis hebben gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:21

Wauw, wat heb jij geluk, zo'n prachtige dieren <3
Heb zelf niet echt wat met katten, maar wat vind ik ze mooi! En zag dat ze allemaal zo mooi zijn, hahah, kende het ras helemaal niet. Ook even naar de prijzen gekeken, dat was al minder :')

Maar super dat ze bij jou terecht kunnen! Zal voor je vriendin ook fijn zijn.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:37

Wat leuk, en fijn dat de krabpaal koningin ook zo snel ontdooid is ;)
Geniet er van

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:18

Wat een leuk topic dit. <3 Heel veel plezier met je 2 prachtige dames!

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:05

Ik vind ze ook heel mooi!

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:10

WinSel schreef:
Dank jullie <3 <3 mede door jullie zijn ze er nu haha

Iemand nog tips qua voer voor ragdolls? Ze krijgen nu Felix en daar ben ik niet zo weg van....


Wat zijn ze mooi!! Heel veel plezier en geluk gewenst met ze!

Ik ga nu over op Orijen brok met mijn Maine coon - ze kreeg Applaws. Je zou op https://www.catmoneo.nl eens kunnen kijken. Daar staat heel veel fijne informatie met betrekking tot voeding! Ook op voerwijzer.com vind je interessante informatie over katten voeding en kun je goed vergelijken.

Purizon vind ik zelf ook een fijne samenstelling hebben qua brok (maar belangrijk is wel dat ze ook vlees krijgen ivm dat ze natuurlijk zelf niet altijd genoeg drinken en zo dan hun vocht nog binnen krijgen. Een fontein kan wel stimuleren om meer te drinken bv.)

Hier is het dus brok met hoog vleesgehalte en krijgt ze nog vlees elke dag van applaws of almo nature.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-09-20 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:13

Sonja_vR schreef:
Pepperrr schreef:
Weet wel, ragdolls zijn katten die enorm veel van aandacht en spelen houden. Ik heb zelf een halve, maar heeft het karakter van een ragdoll. Het liefst speelt hij de hele dag door met je. Hij is al 7, maar vind het dus ook nog steeds leuk om alles wat los en vast zit te slopen :=

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat deze 2 ook zo zijn, maar zo is wel het karakter van een ragdoll. Houd daar dus ook vooral rekening mee! Verder zijn het erg leuke beestjes!

Een vriendin van mij fokt ragdolls, daar herken ik jouw beschrijving in geen 1 van de katten die zij heeft :n
Ze willen kroelen(katers en poezen) en soms wat spelen
Maar echt niet bovengemiddeld veel
Mijn htk-tjes speelden veel meer
En de maine coon van mijn moeder sloopt en speelt heel heel erg graag

Bij de ragdolls van die vriendin moet je alleen oppassen met je drinken
De kerels willen nog wel eens lollig zijn met een glas omgooien terwijl je ze stug aan blijven kijken :+


Even off topic verder, maar dat slopen herken ik dus bij onze MC weer helemaal niet, ook als kitten zijnde niet (ze is nu 1 jaar en 3 maanden oud) dus dat is echt niet ras gerelateerd denk ik, want ik hoor het van veel andere MC eigenaren ook niet namelijk. Denk dat het meer gewoon het individu an zich wat dat dan doet. Maar dat soort gedrag kan wel nog wat te sturen te zijn/om te buigen zijn bv.

Verder is onze MC heel erg gesteld op gezelschap, nieuwsgierig en niet snel van iets onder de indruk als in dat ze snel schrikt ofzo, ze vind water super interessant en ze speelt wel graag met ons maar is verder ook heel relaxed. Heeft haar streken, maar dat is in verhouding erg minimaal ook maar (Vb. zakje snacks pikken uit de snack kar en ermee vandoor gaan ofzo haha)

@TS

Een vriendin van me heeft ook 2 Ragdolls, 2 broertjes, met dezelfde kleuren als jouw mooierds en ze zijn zoo leuk. Ik vind de karakter eigenschappen van de ragdoll ook wel echt heel fijn. Mocht mijn hart niet al aan de Maine Coon toe behoren, komt een ragdoll ook wel echt heeeel kortbij als eventueel volgende kat hihi. Nogmaals veel plezier gewenst met ze.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-09-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:16

Wat leuk!! Super gedaan die gaan het goed krijgen bij jou!

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:34

Ik vind het een beetje Siamezenkleur.

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 15:27

anjali schreef:
Ik vind het een beetje Siamezenkleur.


Dat kan, maar het zijn ragdolls. :))

Mila is blue point van kleur en Bella seal point. :D

Bedankt allemaal! Ben echt blij dat ik het heb gedaan, het is zo gezellig <3

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:25

Oh wauw! Wat een prachtige katten. Heel eerlijk vind ik het wel bijzonder dat zulke raskatten op Felix zijn gezet, maar wie ben ik :D geniet van deze twee knapperds!

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 16:31

Ja dat heb ik dus ook. Vandaar dat ik dat ook wil veranderen zodra ze gewend zijn.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:34

Nou staan die van mij ook niet op enorm hoogwaardig voer, maar geen Felix of Whiskas hier. Overigens heb ik laatst wel willen overstappen op beter voer, maar mevrouw weigerde dat te eten :roll: hopelijk gaat dat bij jou soepeler.