Ervaringen tractive GPS om huisdier te volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ervaringen tractive GPS om huisdier te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 22:11

Onze BC is een herplaatsing, omdat ze steeds wegliep en de kinderen van school ging halen. Wij hebben geen kinderen, probleem opgelost en we hebben haar een baan gegeven; schaapjes. Maar helaas, als mevrouw de BC even te weinig mentale uitdaging heeft, gaat ze zelf op zoek naar ..... kinderen, liefst met een bal. Nou wonen we op het platteland, dus alle buren met kinderen zitten op 300m. Geen probleem zou je denken, dus wel, die vindt ze. We hebben wel een hek, maar ook dat is geen probleem, dan gaat ze gewoon door de sloot en ik ga niet ook alle sloten nog eens afhekken.

Van de week was ze weer pleite toen ik éven druk bezig was met iets anders dan mevrouw de BC en ja hoor zoef weg. Ik moest anderhalf uur rondfietsen en roepen. De buren had ik al geappt en gelukkig kreeg ik een berichtje dat ze in hun auto was gaan zitten. :roll:

Nou heb ik een tractive GPS gekocht om om te doen bij haar, zodat ik in elk geval weet wanneer ze de virtuele omheining verlaat. }:) en ik weet in welke richting ik moet zoeken. :')

Het clipje waarmee je m aan de halsband moet vastmaken leek me nogal gevoelig voor losgaan en verliezen?

Werkt het systeem goed met die virtuele omheining? Ik heb ook meteen extra locaties ingesteld zoals mn werk en de schaapjes training. **\O/**

_Liv

Re: Ervaringen tractive GPS om huisdier te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:31

Ik heb de oude (witte) versie gehad. Die ging inderdaad snel en wat makkelijk los. Daarmee ben ik wel eens GPS moeten gaan zoeken.

Nu heb ik de nieuwe, grijze, tracker omdat de oude als kauwspeeltje is gebruikt en ik moet zeggen dat deze tot nu toe perfect blijft zitten. Ook met spelen, rennen en zwemmen. De enige keer dat ik hem kon gaan zoeken was de hele halsband af inclusief GPS.

Verder uitermate tevreden met de GPS, geeft toch en fijn gevoel. Zo kan mijn ietwat bange hond lekker los lopen. Virtuele omheining gebruik ik niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 22:38

Hahaha de optie virtuele omheining was juist de optie die mij over de streep trok om 'm aan te schaffen (heb de classic). Een melding als ze het gebied verlaat hehehe, dan kan ik meteen overgaan tot actie en hoef niet anderhalf uur rond te fietsen en te roepen in alle mogelijke richtingen.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:02

Ik gebruik hem echt met wandelen met name. Wat ik wel merk als de hond thuis rondloopt dat er op het kaartje toch nog wat beweging te zien is. Kan me voorstellen dat als je het virtual fence te klein zet je af en toe ook een melding krijgt terwijl ze nog netjes in de buurt is.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:07

Wij hebben er 2 voor de jachthondjes, en de clip is matig. Er is er al eens een zoekgeraakt en zwaar beschadigd.
Bij een gewone wandeling zitten ze er zo aan, maar bij de jacht worden ze nu altijd vast gemaakt met een extra tie-wrap. Dat werkt prima.
Prestaties zijn verder prima, wij hebben ook een wegloper, die virtuele omheining werkt goed en de hond altijd snel terug.

_Liv schreef:
Ik gebruik hem echt met wandelen met name. Wat ik wel merk als de hond thuis rondloopt dat er op het kaartje toch nog wat beweging te zien is. Kan me voorstellen dat als je het virtual fence te klein zet je af en toe ook een melding krijgt terwijl ze nog netjes in de buurt is.

Dat klopt, er zit soms een kleine afwijking in, maar klinkt alsof TS net als hier in t buitengebied woont. Dan stel je m iets ruimer in, dan geeft ie melding als ze bijvoorbeeld 30m buiten de omheining zijn

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:58

Ik heb direct een nieuwe sluiting aangevraagd want die wat al te lang in de doos zitten zijn uitgedroogd. Door het gebruik van de nieuwe blijft deze soepel en gaat ook niet los.

Wij hebben een Tractive als speelgoed en voor een eventuele vakantiehond. Ik heb er nog geen enkel nadeel aan kunnen ontdekken. Zelfs het 'snel' leeggaan van de batterij hebben we opgelost door drie extra grote batterijen aan te schaffen. Als de ene leeg is klikken we de volgende erin enz.

De omheining werkte hier ontzettend nauwkeurig, ik heb die een tijdje geprobeerd omdat ik wilde weten hoe goed deze functioneerde en was zeer nauwkeurig en de melding kwam ook netjes als push-melding met geluid binnen. :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 19:57

Ben er heel blij mee, werkt goed tot nu toe. Al één keer in paniek mn app erbij gepakt 'waar hangt de BC uit!'