Ik ben nog niet zo bekend in de katten-hoek van Bokt want ik
Maar soms kies je het niet zelf! Vorige woensdag is Zazou bij mij komen wonen en ik leg nog even kort uit waarom.
Zazou was de kat van mijn zus en kreeg door een combinatie van zwangerschap en onverwacht moeten verhuizen al snel een ander baasje

Na een half jaar lieten deze bekenden weten dat Zazou in huis was beginnen plassen, dat hun hond hem niet met rust liet en dat ze hem dus eigenlijk wilden terugbrengen.
De situatie bij zus was nog niet veranderd dus daar kon hij niet heen... Maar ik had plek gekregen en stelde voor hem op te vangen.
Op dat moment wist ik alleen dat hij dus binnen plaste en dat er een urineonderzoek was gedaan waaruit kon worden afgeleid dat hij mogelijks nierklachten had maar verder is het niet onderzocht. Dit vermoeden had ik zelf ook al toen er werd gezegd dat hij ook erg veel dronk. Ze wilden er wel verder naar zoeken maar wilden geen grote uitgaven doen als ze niet zeker waren dat het zou werken. Dat kan ik niet goed hebben

Hij is hier nu 4 dagen en een aantal dingen zijn me opgevallen:
- hij drinkt gigantisch veel
- en plast dus ook even veel
- ik mag niet aan zijn achterhand komen (Is dat juist? Of geldt achterhand alleen bij paarden?

- hij eet niet goed
- hij is super snel gewend thuis
Ik had gisteren gelijk een afspraak bij mijn eigen dierenarts om naar wat zaken te laten kijken en wil hier graag updaten hoe het nu verder gaat!
Er is bloed getrokken en ik krijg maandag de uitslag van dit onderzoek. Ook maandag moet ik urine binnen brengen en doen zij nog een eigen urinetest. Hij staat op aangepast voer alvast maar eet dus erg weinig, mogelijks door de verhuis maar zelfs voor vers voer trekt hij zij neus op.
Zijn rug is gecontroleerd ivm de gevoeligheid bij het aanraken van zijn staart en heupen maar daar is niks gevonden, bij de dierenarts liet hij het ook gewoon toe

Ik sta open voor tips en ideeën en ga proberen hier wat updates te plaatsen en hopelijk kan ik dan zeggen dat we het probleem hebben gevonden én opgelost!

Mag ik U dan bij deze voorstellen: Koning Zazou, nu dus de baas in huis.