Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek
speurneusc schreef:en dan? loslaten? vreten ze je spullen aan, brengen ziektes bij je dieren, worden alsnog door de honden en katten vermoord....
StellaMay schreef:speurneusc schreef:en dan? loslaten? vreten ze je spullen aan, brengen ziektes bij je dieren, worden alsnog door de honden en katten vermoord....
Jij bent vast de leukste thuis.
TS; Wat mooi van je dat je ze meegenomen hebt! Ik ken helaas mensen die ze zonder een traan te laten in een emmer water zouden gooien.
Hoe gaat het met het muisje wat achter blijft? Wat voor melk gaf/geef je ze?
http://melkvoordieren.nl/NL/gratis-handleidingen/huisdieren-zoogdier/149-muis#faqnoanchor
Misschien is deze site nog wat voor je?
fjordjes schreef:Muizen zij idd leuk om te houden, echter wilde zullen en blijven wild zijn. Wat wil je ermee gaan doen als ze oud genoeg zijn?
Eerlijk gezegd geef ik speurneusc wel een beetje gelijk..
Montgri schreef:Ik vind het super leuk dat je dit doet, zou zo een actie kunnen zijn van mij haha.
Misschien is er wel iemand op stal bij jou die een paar muisjes wil? Gewoon vragen zou ik zeggen. Of zelf houden, maar twee aparte bakken maken. Dat zou het makkelijkste zijn denk ik. Ik weet eigenlijk niet of dat kan, de vrouwtjes allemaal bij elkaar en de mannetjes allemaal bij elkaar, heb geen ervaring met muisjes.
Vind het wel leuk om te volgen! Hopelijk komt Bram ook nog een beetje mee met de rest.
Figaro schreef:Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos
Rowan_ schreef:fjordjes schreef:Muizen zij idd leuk om te houden, echter wilde zullen en blijven wild zijn. Wat wil je ermee gaan doen als ze oud genoeg zijn?
Eerlijk gezegd geef ik speurneusc wel een beetje gelijk..
Tot nu toe zijn ze tam, wel wat schichtiger dan kleurmuizen.
Mocht het toch veranderen maakt dat niks uit, ze zijn ook leuk om naar te kijken en ik zal ze een goed leven geven.
Pluttersput schreef:Hier ook ervaringsdeskundige, met meerdere nesten succesvol groot gebracht
Ik kan je wel zeggen dat ze echt niet te houden zijn in een kooi/terrarium als ze groot zijn. Ze worden zo wild en schichtig. Die van mij sprongen zich op een gegeven moment bijna dood tegen de wanden van de bak omdat ze zo schuw zijn. En die waren jonger toen ik ze vond dan die van jou
Mocht je het leuk vinden, ik heb er toen ook een topic van gemaakt:
Pluttersput @ [BB-ITP] Jonge wilde muisjes met de hand opvoeden.
Rowan_ schreef:Maartje1990 schreef:Een goed leven in een glazen bak, sorry ik vind dat niet eerlijk naar deze diertjes toe zijn ze dood veel beter af.
Wat is dat nou voor botte opmerking?
Wie zegt dat ze in een glazen bak komen te zitten?
Dan zou elk dier beter dood kunnen zijn dan in gevangenschap leven...?
Rowan_ schreef:Maartje1990 schreef:Een goed leven in een glazen bak, sorry ik vind dat niet eerlijk naar deze diertjes toe zijn ze dood veel beter af.
Wat is dat nou voor botte opmerking?
Wie zegt dat ze in een glazen bak komen te zitten?
Dan zou elk dier beter dood kunnen zijn dan in gevangenschap leven...?
Gebruikers op dit forum: haffiefreak, pinto_1 en 37 bezoekers