Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Lynn_Nikita schreef:Op het gras kunnen ze niet komen, alleen paddock en bak. Wroeten ze ooka lle om als ze zoveel ruimte hebben?
Omhening is rondom stroom, laagste draad op 15 cm, voor en achterkant van het perceel zijn gaaspanelen, rondom is grotendeels harmonicagaas met daarvoor dus 3 rijen stroom met een behoorlijke klap, is dat voldoende ?
Het totale perceel is te klein om ze volledig apart te houden en dan is is ook 1 van de redenen om ze te houden weg, namelijk die bladeren en eikels opvreten
Little_Gift schreef:Hoe goed ben je op de hoogte van het wel en wee en de verzorging en wat kan en mag met varkens?
Ook voor varkens zijn eikels immers schadelijk hoor![]()
Ze kunnen grotere hoeveelheden aan maar als het over gevallen eikels rondom gaat, dan zal ook die hoeveelheid te groot zijn.
josien_m_ schreef:Ik heb varkentjes en pony's. ze kunnen wel samen, dat is het problem niet. En varkens hebben geen dikke huid en zijn juist erg gevoelig voor stroom. Ze zien niet heel goed dus even een draad verzetten werkt iets minder. Mijn varkentjes hadden er een stuk bij gekregen, het duurde weken voor ze daar durfden komen... eerst stond er toch een stroomdraad? Maar ja, ze blijven wroeten en gaten graven, dat doen varkens nou eenmaal. Dus in de paddock lijkt me niet handig, in een eigen stuk wel. Vroeger werden varkens in de herfst vooral met (rijpe) eikels gevoerd...
Lynn_Nikita schreef:Little_Gift schreef:Hoe goed ben je op de hoogte van het wel en wee en de verzorging en wat kan en mag met varkens?
Ook voor varkens zijn eikels immers schadelijk hoor![]()
Ze kunnen grotere hoeveelheden aan maar als het over gevallen eikels rondom gaat, dan zal ook die hoeveelheid te groot zijn.
Daar ben ik mij nu aan in het verdiepen, vandaar ook o.a.dit topic
Hoeveel eikels is teveel? Het zijn geen honderd bomen maar ik denk en stuk of 8 eiken die ook nu eikels laten vallen en er zouden dan 2 varkentjes komen ( broer (borg) en zus
Online lees ik dat groene eikels giftig zijn voor runderen en paarden maar juist niet voor varkens. Zou wel balen zijn als dat wel zo is, dan houdt het sowieso al op om ze te plaatsen
Lynn_Nikita schreef:Wat fijn o ook positieve ervarings verhalen te lezen, het ras waar ik mee "bezig "ben zijn 2 gottingers, broer en zus
De varkentjes zijn kinderen en honden gewend en staan apart van paarden maar wel op een pensionstal. Of mijn paarden ze leuk vinden? Geen idee maar denk dat dat een kwestie van wennen is.
Hoe groot is het stalletje van diegene die varkens hebben? Zou een kinderspeelhuis van 1.30 x 130 kunnen of is dat te klein?
En hoe is hun geur, overheerst dat of valt ook dat reuze mee?
Lynn_Nikita schreef:Wat fijn o ook positieve ervarings verhalen te lezen, het ras waar ik mee "bezig "ben zijn 2 gottingers, broer en zus
De varkentjes zijn kinderen en honden gewend en staan apart van paarden maar wel op een pensionstal. Of mijn paarden ze leuk vinden? Geen idee maar denk dat dat een kwestie van wennen is.
Hoe groot is het stalletje van diegene die varkens hebben? Zou een kinderspeelhuis van 1.30 x 130 kunnen of is dat te klein?
En hoe is hun geur, overheerst dat of valt ook dat reuze mee?
Lynn_Nikita schreef:Wij zijn net gaan kijken en ze gaan verhuizen naar ons huis. je rook ze niet en er werd amper gewroet, alleen op de modderplekken. Nu nog een stukje afzetten en een hokje maken en dan kunnen ze verhuizen. Ze hadden vaste mestplekken dus ook met schoonhouden makkelijk
Nu wil mijn man de ren rondom met stroom afzetten, ik wil gaaspanelen. Nog even discussie hoe dat nu gemaakt gaat worden
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 16 bezoekers