Nu al spinnen seizoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:07

Ik heb een klein legertje katten en die zijn dol op spinnen, om mee te spelen en om op te eten. Ik ben er heel dankbaar voor dat ze spinnen zo leuk en lekker vinden. Zolang de spin rent spelen ze ermee, maar zodra die zich oprolt dan wordt die opgegeten, terwijl de katten op de spin beginnen te kauwen zie je de poten af en toe nog om de bek krullen, grijpend naar een redding die nooit meer zal komen. Zo gaaf!

Ik heb deels nog een houten vloer met kruipruimte er onder in huis, dus spinnen genoeg, maar gelukkig doen ze goed dienst als extra voeding voor de katten. Zolang ze maar bij mij uit de buurt blijven!

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:12

Ik kom hier totaal niet om reacties te lezen (bah bah) maar ik moet even mijn ei kwijt. Zag dit topic van de week al voorbij komen en toen voorbij gescrolt, maar zojuist de 3e grote zwarte spin in huis in +/- anderhalve week en deze zat op de grond, ik was er zo dichtbij toen ik m signaleerde.. 2/3 jaar geleden was mijn fobie zo erg dat ik spontaan begon te huilen als ik ze zag. Dat huilen is inmiddels niet meer, maar ik vlieg weg, haal mijn vader of vriend om hem op te ruimen en net ook weer uit een reflex op de keukentafel gesprongen van schrik. Ja ik weet ook wel dat ze niet bijten hoor.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:16

Zijn er meer mensen die (na het zien van zo n spin) OVERAL op zitten te letten of er niet ergens eentje zit? Ik check vaak echt de grond, de muren en het plafond voordat ik ergens in loop. Verder kan ik niet door een donker huis lopen zonder die griezels voor me te zien. Nachtmerrie als ik er dan ooit eentje super dichtbij zie als ik de lamp aan doe ofzo.
Mijn spinnenangst is overigens in een huis wel erger dan op stal, denk omdat je daar semi-buiten bent en meer ruimte hebt.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:41

Meanwhile in Australia... :+

Afbeelding

Dit is mijn huisspin, een 'huntsman spider'. Ja, hij is groot, maar niet giftig en laat zich normaal niet zien. Hij is zeer welkom hier in huis, aangezien deze soort kakkerlakken eet! En daar moet ik dan weer echt niks van hebben :=

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:49

Sinds eind juli heb ik er helaas standaard 1 per dag. Van die joekels he, de kleintjes tel ik niet eens. Het blijft dus spannend als ik hem om 0.00 uur nog niet gezien heb :=

Vorige week trouwens echt een mega -O- rond 01.30 uur (na het vallende sterren kijken).

Vandaag en gister weer de standaard maat (groot dus).

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 01:34

Zizipicoleo schreef:
Meanwhile in Australia... :+

[ [url=m/K3K0Kc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn huisspin, een 'huntsman spider'. Ja, hij is groot, maar niet giftig en laat zich normaal niet zien. Hij is zeer welkom hier in huis, aangezien deze soort kakkerlakken eet! En daar moet ik dan weer echt niks van hebben :=


Deze vind ik dus minder eng omdat ze zo groot zijn. Verlies je niet heel snel uit het oog :+ Hoe heet hij?

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:30

Leuk topic, maar goed dat de meeste van jullie niet bij ons zijn, wij wonen op een boot en hebben daar iedere dag zo’n 50/60 spinnen zitten. We liggen in een gebied waar veel vliegend ongedierte is.
Geen huisspinnen of kruisspinnen maar wel hele grote met dikke lijven en flinke springspinnen..
We laten ze meestal zitten, zodat ze vliegen, muggen en fruitvliegjes kunnen vangen...
Ik vind alleen de webben vervelend en de spinnenpoep, je blijft schoonmaken..

Overigens zijn mannelijke spinnen vaak kleiner dan de vrouwtjes, zo ook van de grijze huisspin, dus zullen het de vrouwtjes zijn die jullie zien,,,, :(:)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin

En zit nu gelijk met Klein Orkest in mijn hoofd... :D

Ref.
Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!
Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!

Wil je me leren aan een draadje te zweven?
En is het moeilijk om webben te weven?
Duurt zoiets lang? Of ben je zo klaar?
Maar wat heb ik eraan, want ik ben te zwaar...
Dag spin!

Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!
Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!

Heb jij een vader? En ook een moeder?
Is jouw juffrouw op school ook zo'n lelijk loeder?
Jij bent kleiner dan ik, jij mag alles al.
Jij hoeft niet naar school, want jij kan alles al...
Dag spin!

Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!

Hé is het moeilijk op acht poten te lopen
En is het ook niet lastig als je schoenen gaat kopen.
Maar op blote voeten loop jij over straat,
Als ik dat zou doen, dan werd mijn moeder pas kwaad...
Dag spin!

Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!

Houd jij van yoghurt en van limonade?
Lust jij soms kip, of liever karbonade?
Maar jij vangt je eten, het kost niet eens poen,
Als wij honger hebben, dan moet je boodschappen doen...
Dag spin!

Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!

Ik heb geen zin meer, om met je te spelen,
Je zegt toch niks terug en dat gaat vervelen.
Als je nu niet weggaat, trek ik poten uit je lijf,
Ik ben sterker... acht min drie is vijf...
Dag spin!

Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!
Ik zit me te vervelen,
Wil je met me spelen?
Of heb je soms geen zin?
Dag spin!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:46

Zizipicoleo schreef:
Meanwhile in Australia... :+

[ [url=m/K3K0Kc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn huisspin, een 'huntsman spider'. Ja, hij is groot, maar niet giftig en laat zich normaal niet zien. Hij is zeer welkom hier in huis, aangezien deze soort kakkerlakken eet! En daar moet ik dan weer echt niks van hebben :=

Dan snap ik dat deze mag blijven!!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:27

Ik dacht dat Huntsman spiders nog groter waren. Deze valt me dan nog mee. Ik weet niet waarom hij minder eng lijkt dan de huisspin.

Ik schrok trouwens wel van dat Wikipedia artikel. Ze kunnen dus bijten?? En ze maken dus wel een web lees ik. Ik zie ze nooit in een web zitten, ze rennen altijd alleen maar.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:30

Suzanne F. schreef:
Ik dacht dat Huntsman spiders nog groter waren. Deze valt me dan nog mee. Ik weet niet waarom hij minder eng lijkt dan de huisspin.

Ik schrok trouwens wel van dat Wikipedia artikel. Ze kunnen dus bijten?? En ze maken dus wel een web lees ik. Ik zie ze nooit in een web zitten, ze rennen altijd alleen maar.


Ze zitten ook vaak in schuren en daar zie je ze in een web zitten.....niet zo’n web als een gewone spin, maar echt een bende van rag...

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:32

Ik zie hier zoveel mensen met katten die ze doden en opeten. Ik heb ook 2 katten, die van mij legt ze alleen als kadotje naast mijn bed, wel dood gelukkig

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 08:43

Yavanna schreef:
Overigens zijn mannelijke spinnen vaak kleiner dan de vrouwtjes, zo ook van de grijze huisspin, dus zullen het de vrouwtjes zijn die jullie zien,,,, :(:)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin


De 3 die ik gezien heb waren alle drie mannelijk.
Ik volg sinds een jaar iemand met tarantula's op YouTube (daar kan ik naar kijken, prachtige dieren) dus ik weet hoe mannetjes eruit zien.

Zij zijn degene die op zoek gaan naar vrouwtjes.

Vannacht weer werken, denk dat ik een handdoek tegen/ onder de deur leg. Hij loopt maar om mijn kantoor heen.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:51

Christiene schreef:
Hooiwagens soms stofzuiger maar ok wel eens weken laten zitten.. ze groeien zo leuk na het vervellen


Wat vertel je nou -O- ? Vervellen? Gadver!

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:12

O, die zwarte, snelle huisspinnen... ik krijg er zo de kriebels van :\ Maar mijn zoon vindt ze zo leuk, die brengt ze met alle liefde in veiligheid, voordat mama er een schoen op kletst :=

"Kijk hoe mooi en groot mam!"
Afbeelding

"Het voelt zo grappig als ie over je heen loopt..." 8)7
Afbeelding

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:40

Ik heb denk ik geluk gehad. Deze grote spinnen heb ik nooit gezien in Nederland. Hier in Australie wel dagelijks spinnen groot en klein. De een meer gevaarlijk als de ander. Wij laten het huis 2 keet per jaar spuiten voor spinnen en witte mieren. Duurt een uur ongeveer en veilig voor onze huisdieren.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:50

Hier op kantoor woont Spidey. We komen hem elke dag wel ergens tegen en niemand maakt hem dood. Als hij echt ergens in de weg zit, wordt hij gevangen op een schaaltje en veilig weg gezet. Van mij mogen ze gewoon spin zijn. Afbeelding
Afbeelding
Foto’s zijn van verschillende dagen, maar het hoekje van de trap is zijn lievelingsplek.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:54

En deze Lucas is toch wel té cute?
Afbeelding

Is een springspinnetje. Ong 1 cm groot, don’t worry :)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 11:11

Nu op de wei

Afbeelding


Ook geen kleintje

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:16

Mand schreef:
Deze vind ik dus minder eng omdat ze zo groot zijn. Verlies je niet heel snel uit het oog :+ Hoe heet hij?


Ze heten bij mij allemaal Henkie de Huisspin :')

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:27

die wespspin is prachtig !

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:30

Goof schreef:
Spinnetje, spinnetje
Ik wil je niet binnentje
Je stoort me hier, je stoort me daar
Voet erop en klaar


*veegt tranen weg* Jij held :') :') :')

Ik woon in een appartement, zonder hout. En ik heb eigenlijk nooit van die grote spinnen? Er zit wel eens een spinnetje of een hooiwagen ofzo, maar verder niet. Soms stampt Poes ineens fanatiek met haar harige voetjes op iets, meestal is dat een spinnetje of insectje. Dat valt allemaal nog wel te handelen.

Maar die grote huisspinnen? Oh. Dear. God %) Ik kan nu zonder kokhalzen naar de foto's ervan kijken maar ik moet ze niet in het echt tegenkomen. Dan ben ik weg. Doodmaken vind ik dan wel weer zielig en zonde :o Ze zijn echt wel heel nuttig en eten veel andere nare beesten op. Maar waarom ze zo groot en akelig moeten zijn? :n

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:38

Dood maken zielig, oke mee eens, maar zonde... Ik vind er hier echt meerdere per dag, het is niet alsof ze in mijn huis en omgeving zeldzaam zijn, ze doen hun werk ook niet want ik zit ook onder de muggenbulten.

Eergisteren heb ik er 3 weggehaald, gisteren 5 :+ er staan er nog 4 op mijn blacklist welke ik nog niet op heb kunnen ruimen omdat ik er niet bij kan. They are lucky, for now...

Met dat ik dit typ zie ik zo'n dikke zwarte op het plafond zitten, en verderop een springspinnetje. Mijn god waarom moeten ze mijn huis hebben!?

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16145
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:21

Britta31 schreef:
Spinnetje,spinnetje.
Wil je zijn mijn vriendinnetje.
We kriebelen elkaar hier,we kriebelen elkaar daar.
En blijven altijd bij elkaar. :)


Wat grappig, ik ken hem met een iets andere tekst. Leuk kriebel spelletje bij kindjes.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:45

Ik ken hem ook anders, ik ken hem zo:

Spinnetje spinnetje,
Die zoekt een vriendinnetje,
Ze zoekt haar hier, die zoekt haar daar,
Nergens een vriendinnetje, wat naar!

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:45

Wat jammer,die agressie van sommigen hier tegen deze interessante en nuttige dieren.Ze doen je toch niets.En ze zorgen dat je minder last krijgt van vliegen,muggen,etc.Ik laat ze rustig zitten. Als dat geen optie is dan vangen met een glas en kartonnetje en buiten zetten.