Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 16:56

Ik wil met mijn Galgo graag wat meer gaan trainen, maar op het moment zit er een beetje het klad in wegens gebrek aan inspiratie. Een cursus lijkt me leuk, maar ik heb nu 2 hondenscholen in de regio gehad en op de websites van vele andere gekeken, maar ik kan er geen vinden die gebruikmaken van clickers tijdens de training...

Weet iemand hondenscholen of instructeurs in deze regio die gebruik maken van clickers? Ik zit een beetje te denken in de richting van G&G en/of neuswerk/hersenwerk.

Ik zoek instructie die goed kijkt naar de hond, liefst ervaring heeft met gevoelige honden die goed te motiveren zijn maar die alles wel echt stap voor stap aangeboden moeten krijgen. (Hier liep ik vast bij die twee hondenscholen, zij liepen veel te hard van stapel en gaven wel voerbeloning maar geen bridge, wat bij mijn hond dus totaal niet werkt..)

Buiten de regio mag evt. ook, als het écht goede instructie is heb ik het er wel voor over om +/- 45 min enkele rit te rijden. Mijn theoretische kennis is op peil, het in de praktijk toepassen alleen niet zo :')

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:04


lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:08


Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 17:17

lor1_1984 schreef:
Neem eens contact op met https://www.skipperhondentraining.com/
Zij pakken het iig mee in de cursus en in overleg is er veel mogelijk. :)

Oh dit ziet er zeker goed uit! Dank voor de tip!

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:38

Skipper ja!

Wij lessen nu zo'n 3 jaar bij Nicole van Skipper met onze hond. Ze kijkt echt naar de hond en past daar ook de lessen op aan.
Wij hebben bij haar ook leren clickeren.

Nicole heeft zelf veel ervaring met gevoelige honden. Wij lopen er met onze angstige Friese Stabij die een angstbijter is. Toen wij begonnen stonden wij aan de ene kant van het veld en de rest van de groep zo ver mogelijk weg aan de andere kant van het veld omdat onze hond het gewoon niet veilig vond om dichterbij te komen. Maar met hulp van Nicole staan we nu al bij de groep in de buurt.

Mocht je vragen hebben mag je ze altijd stellen.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 16:09

Had de site nogmaals doorgenomen en het klinkt erg goed. Met mijn paarden werk ik ook met clicker dus dat stukje is in principe bekend. 't Is meer dat dit mijn eerste eigen hond is (mijn familie had altijd herders... toch ff andere types, haha) en ik een beetje vastloop met wat ik zal trainen, zeg maar :)


Hebben jullie bewust gekozen voor groepsles? Ik zag dat ze ook prive les aanbiedt namelijk, en ik zit te twijfelen welke van de twee ik zal kiezen. Hoeveel honden zitten er in de les? Hoe lang duurt deze, en hoeveel van die tijd krijg je daadwerkelijk persoonlijke aandacht?


Zag dat ze beperkt bereikbaar zijn i.v.m. vakantieperiode en ik heb het zelf deze maand ook nog druk, dus zal volgende maand even contact opnemen.


Weet ook niet of ik voor de gehoorzaamheidsles zal gaan of toch voor detectie... De basisgehoorzaamheid kan beter, maar tegelijkertijd zijn er ook geen 'problemen' mee omdat het verder een beleefd en/of ietwat schuchter hondje is - dus gedrag wat mensen vaak als problematisch ervaren doet hij niet (zoals springen, blaffen aan de lijn trekken of uitvallen, enz). Weet niet of het dan zo'n toegevoegde waarde is. Maar even over nadenken, en bespreken met de mensen van Skipper :)

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:30

Nee niet bewust gekozen. Wij doen met de hond balans en coördinatie dit is in groepsverband en wou best kijken of dat lukte. Zo zijn wij in de groep gekomen.

Wij hebben ook even detectie gedaan maar onze hond vind speuren op de boxen niets aan. Dus zijn we nu rustig begonnen met gewoon speuren om het af en toe wat af te wisselen met balans. Dit pakt ze dan wel weer leuk op!

Hoe groot de lessen zijn poef verschilt nog al per week ligt er vaak aan hoe veel er zijn maar geloof dat ze een max van 5 hebben maar pin me daar niet op vast want zoveel zijn er nooit bij de balans. Ik vind dat we genoeg aandacht krijgen. Natuurlijk kan het een keer zijn dat er een hond bij zit die iets meer aandacht nodig heeft maar ze neemt wel ruim de tijd er voor en loopt ook regelmatig iets uit om toch iedereen de nodige aandacht te geven.

Balans van dit jaar
Afbeelding
En nog een oude foto van paar jaar terug van de detectie
Afbeelding

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:39

Net buiten Twente, in Lochem kun je bij dogwise trainen.Ik train er zelf met 2 honden, en mijn ene hond moet echt kleine stappen maken om iets te snappen, terwijl de ander juist heel gefrustreerd wordt als de stappen te klein zijn (die zit dan constant verder te zoeken ondanks de beloning dat dit het toch echt niet kan zijn). Instructrice de begeleiding ondanks het feit dat er in de groep getraind wordt heel fijn individueel afstemmen. Meeste mensen werken met clicker, sommigen niet. Ik klik meestal met mijn tong, omdat een clicker + lijn + beloning soms net wat te veel gegoochel is :')

Op de cursus doen we heel veel verschillende dingen, variërend van target training, basis speurwerk, maar ook normaal basis gehoorzaamheids werk. Voorop staat met plezier trainen tussen hond en baas.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 16:50

maj0 schreef:
Nee niet bewust gekozen. Wij doen met de hond balans en coördinatie dit is in groepsverband en wou best kijken of dat lukte. Zo zijn wij in de groep gekomen.

Wij hebben ook even detectie gedaan maar onze hond vind speuren op de boxen niets aan. Dus zijn we nu rustig begonnen met gewoon speuren om het af en toe wat af te wisselen met balans. Dit pakt ze dan wel weer leuk op!

Hoe groot de lessen zijn poef verschilt nog al per week ligt er vaak aan hoe veel er zijn maar geloof dat ze een max van 5 hebben maar pin me daar niet op vast want zoveel zijn er nooit bij de balans. Ik vind dat we genoeg aandacht krijgen. Natuurlijk kan het een keer zijn dat er een hond bij zit die iets meer aandacht nodig heeft maar ze neemt wel ruim de tijd er voor en loopt ook regelmatig iets uit om toch iedereen de nodige aandacht te geven.

Balans van dit jaar
[ [url=m/yJTjY7.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een oude foto van paar jaar terug van de detectie
[ [url=m/zgjxO0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor het delen! Balans ziet er ook tof uit (al is die van mij er al een pro in, met die keiharde windhond buikspieren :') ). Leuke hond ook, ik hou wel van stabijs! Alleen jammer dat alle die ik gekend heb angstproblemen lijken te hebben?

_Cathalijne schreef:
Net buiten Twente, in Lochem kun je bij dogwise trainen.Ik train er zelf met 2 honden, en mijn ene hond moet echt kleine stappen maken om iets te snappen, terwijl de ander juist heel gefrustreerd wordt als de stappen te klein zijn (die zit dan constant verder te zoeken ondanks de beloning dat dit het toch echt niet kan zijn). Instructrice de begeleiding ondanks het feit dat er in de groep getraind wordt heel fijn individueel afstemmen. Meeste mensen werken met clicker, sommigen niet. Ik klik meestal met mijn tong, omdat een clicker + lijn + beloning soms net wat te veel gegoochel is :')

Op de cursus doen we heel veel verschillende dingen, variërend van target training, basis speurwerk, maar ook normaal basis gehoorzaamheids werk. Voorop staat met plezier trainen tussen hond en baas.


Dankje voor de tip! Mocht Skipper niet bevallen (zit dichterbij voor mij), dan kan ik deze ook nog proberen!!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:51

Ik kan Hond baas in Balans ten zeerste aanraden. Wij hebben zeer positieve ervaringen met hun.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:57

Je kunt altijd keer komen kijken bij de balans. Het is echt heel leuk en we hebben een gezellig groepje.
Wij hebben nog een stabij die heeft gelukkig geen angst problemen maar die is huishond haha (is ook al 15 en half)
Die van ons klom ook overal al op maar je merkt nu na 3 jaar pas dat ze echt balans leert vinden.

Gewoon Nicole is een berichtje doen en waarschijnlijk kun je wel kijken bij verschillende dingen. Dan kun je ook kijken wat past bij jou en je hond.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 17:04

No_No schreef:
Ik kan Hond baas in Balans ten zeerste aanraden. Wij hebben zeer positieve ervaringen met hun.

Dankjewel, ik zet deze ook op het lijstje!


maj0 schreef:
Je kunt altijd keer komen kijken bij de balans. Het is echt heel leuk en we hebben een gezellig groepje.
Wij hebben nog een stabij die heeft gelukkig geen angst problemen maar die is huishond haha (is ook al 15 en half)
Die van ons klom ook overal al op maar je merkt nu na 3 jaar pas dat ze echt balans leert vinden.

Gewoon Nicole is een berichtje doen en waarschijnlijk kun je wel kijken bij verschillende dingen. Dan kun je ook kijken wat past bij jou en je hond.

Ik zal ze eens contacten eind van de maand! Wellicht dat ik je nog eens zie :D

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:04

Kan niet missen ik ben die met die hond die overal naar blaft _O-

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 17:19

maj0 schreef:
Kan niet missen ik ben die met die hond die overal naar blaft _O-

:') :') :')


Met dit uiterlijk is die van mij überhaupt nooit te missen..
Afbeelding

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Gezocht: instructie hond regio Twente die clickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:44

Dat is zeker geen kleintje nee